بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
ارزهای دیجیتالی که در سال ۲۰۲۱ بیشترین سوددهی را داشته‌اند
از سال ۲۰۰۹ که اولین ارز دیجیتال به جهان عرضه شد تا کنون، اتفاقات زیادی در این بازار افتاده است. امروزه ارزش این بازار به بیش از ۲ تریلیون دلار رسیده و هزاران ارز دیجیتال مختلف برای سرمایه‌گذاری وجود دارد
کد خبر : ۲۴۹۵۵۸

ارزهای دیجیتالی که در سال ۲۰۲۱ بیشترین سوددهی را داشته‌اند

به گزارش بورس نیوز، از سال ۲۰۰۹ که اولین ارز دیجیتال به جهان عرضه شد تا کنون، اتفاقات زیادی در این بازار افتاده است. امروزه ارزش این بازار به بیش از ۲ تریلیون دلار رسیده و هزاران ارز دیجیتال مختلف برای سرمایه‌گذاری وجود دارد؛ در آخرین شمارش، تعداد این ارزها بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد بوده البته همه آن‌ها به یک اندازه سودآور نیستند، همانطور که همه ارزهای دنیای واقعی در یک سطح نیستند.

سال‌های پرسود تاریخ ارز دیجیتال

هر دو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ سال‌های مهمی در تاریخ ارز دیجیتال بودند. سال ۲۰۱۷ حوزه ارز دیجیتال رشد غیرمنتظره‌ای را تجربه کرد. در مدت یک سال (از ژانویه ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸)، ارزش این بازار از ۱۸ میلیارد دلار به ۸۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. اگرچه این روند برای مدت طولانی دوام نیاورد، اما دستاورد بزرگی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران بود. این بازار در سال ۲۰۲۰ هم پس از اینکه مردم به پتانسیل بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده پی بردند، شاهد پذیرش گسترده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بود.

در سال ۲۰۲۰ زمانی که جهان با بحران‌های اقتصادی بزرگی روبه‌رو بود، بسیاری انتظار عقب‌گردی بزرگ در بخش‌های مالی داشتند. بشریت تحت تأثیر فجایع متوالی مانند همه‌‌گیری جهانی کرونا، قرنطینه و ترس از رکود جهانی قرار گرفت. اما چیزی که در این طوفان قوی بود و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، بازار ارزهای دیجیتال بود. در زمان همه‌گیری کرونا، بسیاری علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در سودآورترین ارزهای رمزپایه (Cryptocurrencies) نشان دادند که در نهایت ارزش بازار را به رکوردهای جدید رساند.

پس از آن، به نظر می‌رسید سال ۲۰۲۱ سال مناسبی برای پهن کردن فرش قرمز برای بازار ارزهای دیجیتال باشد. بسیاری از خدمات تجاری و بانکی مانند JP Morgan، Visa Mastercard و PayPal نیز پتانسیل ارزهای دیجیتال را شناسایی کردند. همین امر باعث شد که ارزش بسیاری از رمز ارزها دوچندان شود.

۶ ارز دیجیتال پرسود در سال  ۲۰۲۱

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال برای مبتدیان ممکن است گیج‌کننده باشد. تعداد زیاد ارزهای موجود، انتخاب یکی از بین آن‌ها برای سرمایه‌گذاری را سخت کرده است. هیچ فرمولی متناسب با همه وجود ندارد و تصمیم‌گیری در مورد ارزها بستگی به ریسک‌پذیری فرد دارد. با این حال می‌توان با شناسایی ارزهای پُرسود، چشم‌اندازی از این بازار داشت.

بیت کوین

بیت کوین جدا از هر ارز دیجیتال دیگری است. علاوه بر این، نیروی محرکه‌ای است که مردم را به حوزه ارزهای دیجیتال جذب می‌کند. کارشناسان رمز ارز معتقدند که قیمت بیت کوین تأثیر مستقیمی بر قیمت دیگر رمزارزها دارد. هر زمان که قیمت بیت کوین به رکوردهای جدیدی برسد، سایر ارزهای دیجیتال نیز با قیمت‌های بالا معامله می‌شوند. زمانی هم که سقوط کند، همان روند در سایر ارزهای دیجیتال تکرار می‌شود. با وجود نوسانات شدید بیت کوین، همچنان طلای بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

قیمت بیت کوین با تبدیل شدن به یک نام شناخته شده به‌شدت افزایش یافت. پنج سال پیش، شما می‌توانستید یک بیت کوین را با قیمت حدود ۵۰۰ دلار بخرید. تا ۶ نوامبر ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین بیش از ۶۰ هزار دلار بود. این یعنی قیمت بیت کوین رشدی ۱۱۹۰۰ درصدی داشته است.

برای خرید بیت کوین می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال تبدیل مراجعه کنید.

ارزهای دیجیتالی که در سال ۲۰۲۱ بیشترین سوددهی را داشته‌اند

اتریوم

اتریوم دومین ارز دیجیتال پرطرفداری بود که در دوران چالش برانگیز سال ۲۰۲۰ رشد تصاعدی نشان داد. خوشبختانه، اتریوم در سال ۲۰۲۱ داستان متفاوتی را روایت کرد. ویژگی‌های اتریوم و علاقه مردم آن را به‌عنوان رقیبی برای بیت کوین قرار داد.

علاقه‌مندان به کریپتو معتقدند که اتریوم در سال‌های آینده بیت کوین را تصاحب خواهد کرد. گزینه‌های معاملاتی آسان در اتریوم، آن را به یک ارز دیجیتال عالی برای استفاده و تجارت مداوم تبدیل می‌کند.

اتریوم نیز رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده و تنها طی پنج سال، قیمت آن از حدود ۱۱ دلار به تقریباً ۳ هزار دلار رسید که بیش از ۲۷۰۰۰ درصد بود. برای خرید اتریوم می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

کاردانو

این پروژه توسط چارلز هاسکینسون، یکی از پنج عضو مؤسس اولیه اتریوم، تاسیس شد. پس از اختلاف نظر با مسیری که اتریوم در پیش گرفته بود، آن را ترک کرد و بعداً به ایجاد کاردانو کمک کرد. تیم کاردانو، بلاک چین خود را از طریق آزمایش‌های گسترده و تحقیقات بررسی شده ایجاد کرد. محققین این پروژه بیش از ۹۰ مقاله در مورد فناوری بلاک چین در طیف وسیعی از موضوعات نوشته‌اند. این تحقیقات ستون فقرات کاردانو هستند.

به کاردانو لقب «قاتل اتریوم» نیز داده شده، زیرا گفته می‌شود که بلاک چین آن توانایی بیشتری دارد. هدف کاردانو این است که با ایجاد محصولات مالی غیرمتمرکز مشابه اتریوم و همچنین ارائه راه‌حل‌هایی برای قابلیت همکاری زنجیره‌ای، تقلب در رأی‌دهندگان و ردیابی قرارداد‌های قانونی و موارد دیگر، سیستم عامل مالی جهان باشد. از سپتامبر ۲۰۲۱، کاردانو دارای سومین بازار بزرگ و سرمایه ۷۱ میلیارد دلاری است و یک ADA با حدود ۲ دلار معامله می‌شود.

لایت کوین

لایت کوین در سال ۲۰۱۱ توسط چارلی لی، فارغ‌التحصیل MIT و مهندس سابق گوگل، ایجاد شد. لایت کوین یکی از اولین ارز‌های رمزپایه‌ای بود که ردپای بیت کوین را دنبال کرد. اغلب از این ارز به‌عنوان «نقره دیجیتال» یاد می‌کنند. اگرچه لایت کوین از بسیاری جهات مانند بیت کوین است، اما نرخ تولید بلاک سریع‌تری دارد و از این رو زمان تأیید تراکنش سریع‌تری را ارائه می‌دهد. به غیر از توسعه‌دهندگان، تعداد زیادی از بازرگانان هم لایت کوین را پذیرفته‌اند.

از سپتامبر ۲۰۲۱، لایت کوین دارای ارزش بازار ۴ میلیارد دلار و ارزش هر توکن در حدود ۱۹۰ دلار است که آن را به شانزدهمین ارز دیجیتال بزرگ در جهان تبدیل می‌کند.

سولانا

سولانا در سال ۲۰۲۱ به‌سرعت وارد صحنه رمزارز‌ها شد و توانست تا سپتامبر این سال به یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تبدیل شود. دو پیشرفت دیگر که SOL نسبت به اتریوم دارد: این شبکه دارای سرعت بالاتر و هزینه تراکنش بسیار کمتر است. سولانا برای کمک به استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قرارداد‌های هوشمند توسعه یافت. این رمزارز از مکانیزم‌های ترکیبی منحصربه‌فرد اثبات سهام و اثبات تاریخ استفاده می‌کند که به پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها کمک می‌کند. SOL، توکن بومی سولانا، پلتفرم را تقویت می‌کند.

قیمت SOL که در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، از ۰.۷۷ دلار شروع شد. تا آگوست ۲۰۲۱، قیمت آن تقریباً به ۱۴۰ دلار رسید، یعنی رشدی ۱۸ هزار درصدی داشته است.

بایننس کوین

بایننس کوین شکلی از ارز دیجیتال است که می‌توانید از آن برای تجارت و پرداخت هزینه در بایننس، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزنگاری در جهان، استفاده کنید. از زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۷، بایننس کوین صرفاً معاملات در پلتفرم مبادلات بایننس را تسهیل کرده است. اکنون می‌توان از آن برای تجارت، پردازش و یا حتی رزرو ترتیبات سفر استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با سایر اشکال ارز دیجیتال مانند اتریوم یا بیت‌کوین معامله یا مبادله کرد.

قیمت بایننس کوین در سال ۲۰۱۷ فقط ۰.۱ دلار بود. تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱، به بیش از ۳۸۲ دلار افزایش یافت، یعنی چیزی بیش از ۳۸۲ هزار درصد.

سخن آخر

امروزه سرمایه‌گذاری روی ارز‌های دیجیتال یک موضوع جهانی است. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده سهم گسترده‌ای از تراکنش‌های مالی در قالب رمز ارز‌ها خواهد بود. به همین دلیل، آموزش و ورود آگاهانه به این بازار به همه پیشنهاد می‌شود. برای اینکه بتوانید به‌راحتی ارز دیجیتال خرید و فروش کنید، نیاز به یک صرافی امن و مطمئن دارید.

ارزهای دیجیتالی که در سال ۲۰۲۱ بیشترین سوددهی را داشته‌اند

صرافی ارز دیجیتال تبدیل، در تلاش است که خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را برای کاربران ایرانی راحت‌تر کند. صرافی تبدیل به آدرس tabdeal.org، علاوه بر خدماتی که ارائه می‌دهد، با مقالات آموزشی خود قصد دارد به شما برای یاد گرفتن پیچ و خم این بازار کمک می‌کند. این پلتفرم بهترین رمز ارز‌های سودده را به شما عرضه می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر