بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
مدیرعامل شرکت سیمان کردستان تاکید کرد:

وداع "سکرد" با زیان

وداع
مدیرعامل شرکت سیمان کردستان در آستانه مجمع عمومی سالیانه این شرکت از سود آور شدن سیمان کردستان وپوشش زیان انباشته ۶۵ میلیارد تومانی و تقسیم سود بعداز پنج سال خبر داد.
کد خبر : ۲۴۹۹۰۷

وداع

به گزارش بورس نیوز، رضا نیکپور مدیرعامل شرکت سیمان کردستان در خصوص وضعیت این شرکت بیان کرد: سیمان کردستان با تسویه همه بدهی‌های بانکی خود و با پوشش زیان انباشته سال‌های گذشته، به سوددهی رسیده و موفق به دریافت گزارش مطلوب حسابرسی شده است.

وی ادامه داد که سیمان کردستان در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۰ موفق به ثبت سود تحقق یافته (EPS) ۳۶ تومانی پس از کسر زیان انباشته شده است که با توجه به روند فعلی شرکت، پیش بینی سودآوری دو برابری برای سال جاری داریم.

نیکپور بیان داشت: سیمان کردستان با شکستن رکورد صادرات سیمان در ماه، صادرکننده برتر استان کردستان در سال ۱۳۹۹ انتخاب شد و در سال جاری نیز نامزد کسب این عنوان است. همچنین واحد نمونه ملی و واحد نمونه کارگری استان کردستان و نیز کسب عنوان کارآفرین برتر کشور در سال ۱۴۰۰ از دیگر دستاورد‌ها و افتخارات کسب شده سیمان کردستان در سال جاری است.

وی افزود: در سال گذشته با انجام تعمیرات اورهال اساسی در خط تولید و راه اندازی خط دو آسیاب سیمان پس از حدود ۳۰ ماه توقف که به علت تحریم‌ها و عدم همکاری شرکت سازنده صورت گرفته بود، توسط کارشناسان شرکت انجام شد و در نوع خود بی نظیر بود، ظرفیت خط تولید از ۲۴۵۰ تن در روز به ۲۸۵۰ تن رسید که این افزایش ظرفیت، اثرات خود را در عملکرد و راندمان تولید نشان خواهد داد.

رضا نیک پور اینگونه ادامه داد: سیمان کردستان با خرید معدن گچ به ارزش سه میلیارد ریال و با ذخیره‌ای بالغ بر نیم قرن نیاز کارخانه، در زمینه تامین مواد اولیه تولید به خوداتکایی رسیده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرعامل سیمان کردستان بیان کرد: از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای سال بعد می‌توان به افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت ناوگان حمل و نقل شرکت و اخذ مجوز حمل و نقل سراسری اشاره کرد. همچنین تاسیس خط دو کارخانه آهک و نیز انجام پروژه بهبود خط تولید که در نتیجه آن ظرفیت تولید روزانه به بیش از ۳۰۰۰ تن خواهد رسید، از برنامه‌های سال آینده سیمان کردستان است.

گفتنی است شرکت سیمان کردستان یکی از شرکت‌های مجموعه هلدینگ سیمان غدیر است. این هلدینگ سیمانی به زودی با نماد "سغدیر" در فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مشکلی‌ کلان‌تر از قیمت‌گذاری دستوری
عضو هیات مدیره کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مشکلی‌ کلان‌تر از قیمت‌گذاری دستوری

با اعلام شرکت سیمان شرق؛

" سشرق " از بهار سال آینده سود می دهد

افزایش‌سرمایه ۵۱ درصدی از سود انباشته
خبری از شفاف‌سازی «شرکت سیمان کرمان» آمد؛

افزایش‌سرمایه ۵۱ درصدی از سود انباشته

ارسال نظر