بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
یک کرسی مدیریتی بی صاحب و یک صنعت سرراهی
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به تحلیل نادرست آقای رییس و خبری شیرین برای دلالان صادراتچی و...
کد خبر : ۲۵۰۰۸۲

۵.۵


به گزارش بورس نیوز، پیرو خبر مسرت‌بخش رئیس باب همایون در مورد به سرانجام رسیدن نتیجه ۲ ماهه همفکری ایشان با سایر دوستان، تهیه نقشه راه ۲ سال آتی رونق تولید همراه با کاهش تورم؛ بورس مان امروز ۲ هزار و پله ای بالا رفت تا کانال ۱ میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی را‌ برای بار nاُم فتح کند! ما که هرچه این نقشه راه را مطالعه کردیم، نکته خاصی در آن مشاهده نکردیم. شما اگر به کشفیات جدیدی رسید، ما را هم بی خبر نگذارید.‌.‌.

 

تحلیل نادرستی از سوی تخت طاووس 
اگر یادتان باشد از اول این هفته که بازار رنگ سرخ به خود گرفته بود، خیلی از کارشناسان خبر انتشار اوراق در بازار سرمایه را دلیل منفی های بازار مطرح می کردند. با همت دوستان در باب همایون و یاری اهالی تخت طاووس، روز گذشته ۷.۵ همت اوراق در بازار سرمایه عرضه شده و جالب اینجاست که ۶.۶ همت آن را حقیقی ها و حقوقی های همین بازار خریده اند. سلام ما را به رئیس تخت‌طاووس برسانید و بگویید "بزرگوار مگر نگفتی ربطی بین بازار سهام و بازار بدهی نیست و هیچ سهامداری، سهامش را نمی‌فروشد تا اوراق بخرد؟" پس پول خرید اوراق از کجا آمده؟

 

واردات در ازای صادرات 
البته امروز یک خبر خوب هم برای دوستانی که خودروهای لاکچری شان مدلش پایین آمده بود و هوس خودروی مدل سال کرده اند، داشتیم. با صادرات قطعات خودرو و خودروی ایرانی می توانید خودرو خارجی وارد کنید! از جزئیات واردات خودرو به شرط صادرات خودرو و قطعه خیلی اطلاع نداریم، ولی به نظر می رسد حتی اگر بعضی از خودروها را صادر کرده و آن سوی آب ها اسقاط کنند؛ باز هم صادرات شان برای واردات خودروهای لاکچری مقرون به صرفه است!

 

امان از تعارض منافع 
یکی از دوستان در شورای عالی بورس که اتفاقاً عضو هیات مدیره بانک لاکچری ساز بازار هم بود، به خاطر تعارض منافع امروز از شورا استعفا داد. سخنگوی راه پله ها خبر آورده که احتمالاً در روزهای آینده، استعفاهای دیگری هم به چشم خواهید دید؛ ناسلامتی مدیر چند شغله در بازار کم نداریم...

 

صنعت سرراهی باز هم مادرخرج میشود 

بازار سرمایه مدتهاست که رمق ندارد. یکی از دلایل مهم ترین دلایل بی رمقی بازار ترس سرمایه گذاران از تصمیمات خلق الساعه ای است که آقایان اتخاذ می‌کنند. البته فقط دوستان در پاستور نیستند که دم به دم تصمیم می‌گیرند و تصمیماتشان به ضرر این بازار است. اهالی بهارستان هم با وجود آنکه سنگ بازار سرمایه را به سینه می زنند، در عمل اما طرح‌هایی از خود در می‌کنند که حیران می مانیم. یکی از دوستان در حوزه معدنی خبر داده اهالی بهارستان طرح دادند که 5 درصد از فروش معادن صرف همان منطقه شود. اگرچه طرح با نگاه پوپولیستی طرح بسیار خوبی است، اما این سوال را ایجاد می‌کند که چرا همیشه از جیب معادن خرج می کنند؟ چرا سایر صنایع و سرمایه‌گذاران نباید بخشی از فروش شان را صرف عمران همان منطقه بکنند؟ بد نیست یادآوری کنیم فعالان حوزه معدنی بارها و بارها هشدار داده اند به دلیل عدم سرمایه گذاری های جدید در حوزه اکتشاف معادن، ذخایر معدنی کشف شده رو به اتمام است و دیر نیست آن روزی که ناچار به واردات مواد معدنی برای تداوم فعالیت صنعت فولادی و ... باشیم و خدا می داند آن روز چه تورمی متحمل خواهیم شد.

 

صندلی بی صاحب جناب مدیر

و اما خبر جالب توجه اینجاست که یک کرسی مدیریتی بی‌صاحب مانده. از آقایان و آقازاده ها درخواست می شود اگر برای دوستان خود کرسی پیدا نکرده‌اند، سری هم به پلاک ۱۰۳ خیابان هویزه بزنند؛ شاید شرکتی که مدتی است مدیرعامل ندارد و جانشین مدیرعامل هم قهر کرده و خانه نشین شده، مدیر دار شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
پنج ونیم جان خودتو خسته نکن سفره ای پهن شد . تا هست هستن وقتی تمام شد شکن نکن تو هفت عالم هم این افراد رو پیدا نمی کنید .