بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
قیمت طلا کمی اندکی افزایش پیدا کرد
قیمت طلا در معاملات روز جاری بازار جهانی تحت تاثیر تورم بالا که هزینه سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می کند، اندکی افزایش پیدا کرد.
کد خبر : ۲۵۰۲۸۸

قیمت طلا +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۴۷ دلار و ۹۵ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۴۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.



طلا اوایل معاملات پس از اظهارات ریچارد کلاریدا، از مقامات بانک مرکزی آمریکا مبنی بر این که بانک مرکزی در نشست سیاست پولی دسامبر خود ایده تعدیل خرید اوراق قرضه را مطرح می‌کند، به پایین‌ترین قیمت از ۱۰ نوامبر نزول کرده بود.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Markets در این باره گفت: در کوتاه مدت تا میان مدت، عوامل بنیادین بازار طلا خوب به نظر می‌رسند، زیرا بازده واقعی منفی است، اما احتمالا سیاست پولی تحکیم می‌شود و طلا در بلندمدت به قیمت پایین‌تری کاهش پیدا می‌کند.

همچنین انتظارات فزاینده‌ای وجود دارد که آمریکا و چین برای پایین بردن قیمت نفت که یکی از بزرگترین عوامل تاثیرگذار در انتظارات تورمی است، مداخله کنند و این مسئله روی روند قیمت طلا تاثیر گذاشته است و رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرده است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز دوشنبه ثابت بود و در منفی ۱.۱۱ درصد ایستاد.

موضوع دیگری که مورد توجه سرمایه گذاران است، انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکاست.

فعالان بازار همچنین بازگشت محدودیت‌های کرونایی در بخش‌هایی از اروپا و تاثیر احتمالی آن بر فعالیت اقتصادی را زیر نظر دارند.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۸۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۲۴ دلار و ۷۱ سنت بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۰۳۲ دلار و ۹۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۰۶۲ دلار و ۲۲ سنت ایستاد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر