بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

هدف اصلی مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بازار سرمایه است

هدف اصلی مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بازار سرمایه است
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:هدف اصلی مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بازار سرمایه است، اما لازم است سهامداران با آگاهی و آموزش وارد بازار سرمایه شوند تا در نوسانات بازار دچار ضرر و زیان نشوند.
کد خبر : ۲۵۰۵۹۷

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره وظایف دولت در قبال بازار سرمایه و سهامداران اظهار کرد: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی در قبال بازار‌های مالی، بحث نظارت است. در همین راستا مجلس شورای اسلامی به صورت مرتب از دولت گزارش گرفته و مشکلات موجود را پیگیری و درمورد آن از دولت سوال می‌کند.



 نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در خانه ملت مراقبت از سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه را جزو وظایف دولت برشمرد و افزود: هدف اصلی مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بازار سرمایه است، اما لازم است سهامداران با آگاهی و آموزش وارد بازار سرمایه شوند تا در نوسانات بازار دچار ضرر و زیان نشوند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه ثبات دهی، امنیت و آرامش بخشی به بازار سرمایه وظیفه اصلی دولت است، گفت: سهامداران حقوقی، حقیقی و بازارگردان‌ها باید به موقع به وظایف خود عمل کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار باید این مسائل را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: اگرچه در چند ماه گذشته در کل شاهد رشد شاخص کل بورس بودیم، اما دولت باید مراقب باشد تا قیمت سهام شرکت‌ها به صورت صوری رشد نکند.

میرتاج الدینی گفت: از آنجا که صیانت از سرمایه مردم در بازار سرمایه وظیفه دولت است، بنابراین تعریف برنامه و رعایت چارچوب‌هایی برای سرمایه‌های مردم و حفظ اعتماد بیش از پیش آنان به بازار، ضروری است

اشتراک گذاری :
ارسال نظر