بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

سردرگمی وزارت اقتصاد در فروش اوراق به‌جای اموال

سردرگمی وزارت اقتصاد در فروش اوراق به‌جای اموال
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دخالت زیاد دولت در بورس باعث بی‌اعتمادی مردم به بازار سرمایه شده و به تبع آن بازدهی خوبی بوجود نیامد.
کد خبر : ۲۵۰۶۳۸

سردرگمی وزارت اقتصاد در فروش اوراق به‌جای اموال

بهزاد رحیمی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با بورس نیوز اظهار کرد: مهم‌ترین نگرانی اهالی خانه ملت بر آن است که سرمایه‌های مردمی به‌خاطر شرایط رکودی بورس و افت شاخص‌کل بازارسرمایه به سطح نزولی رسیده و چاره‌ای از سوی مسئولین برای آن اندیشیده نمی‌شود و همین بی‌تدبیری، مایه انتقاد و نارضایتی نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: شرایط بورس به روشنی گواه از آن دارد که دخالت‌های دولت به‌جای عملکرد مثبت، اثری عکس را برجای گذاشته است که همین موضوع، عاملی بر بی‌اعتمادی مردم به بازارسرمایه کشور شده و به‌تبع آن، بازدهی میزان سرمایه‌گذاری در بورس کشور به سطح پایینی رسیده است.

نماینده مردم در خانه ملت افزود: هنگامی که بورس برای تامین نیاز و کسری‌های خود به بازاری که نبض حیاتی دارد، دخالت‌های غیرمنطقی و دستوری می‌کند نباید انتظار بازادهی مثبت از آن بازار را داشت بنابراین باید بورس از دولتی بودن، آزاد شود.



رحیمی با انتقاد از تامین کسری بودجه به‌واسطه اجبار خرید اوراق در بازارسرمایه توسط نهادهای این بازار، تصریح کرد: باید دقت داشت که در قانون بودجه ۱۴۰۰ الزامی بر آنکه دولت ابتدا اوراق فروشی را در بازارسرمایه داشته باشد، نشده است ضمن آنکه مهم‌ترین راه جبران کسری‌ها که اتفاقا در قانون بودجه به آن اشاره و تاکید شده است، فروش اموال و دارایی‌های بلااستفاده دولتی است اما؛ دولت‌ها به کوچک‌سازی خود اعتقادی ندارند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تصور کنید دولت به‌جای تمرکز بر فروش اوراق در بازارسرمایه، به‌سوی فروش اموال خود در بازار اقدام می‌کرد و تمام پارامترهای بازارسرمایه و بازارهای موازی تحت‌تاثیر این اقدام، بهبود پیدا می‌کردند.

نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: اوراق فروشی به بورس ضربه زده و مجلس در تکلیف قانونی خود، پیگیر آن است که دولت مکلف به فروش اموال باشد نه اوراق!

سردرگمی وزارت اقتصاد در فروش اوراق به‌جای اموال

رحیمی با اشاره به جلسه با اهالی وزارت اقتصاد و سازمان بورس و انتقاد به عملکرد آنها، افزود: جلسه با مدیران سیاست‌گذار و کلان بورسی رضایت‌بخش نبود و بهانه‌های آنها برای وضعیت فعلی بورس، قانع‌کننده نیست.

وی اضافه کرد: قول‌ها و حرف‌هایی که از سوی اهالی بازارسرمایه داده شد با وضعیت حال بورس کشور فاصله دارد و خروجی اقدامات این افراد منطبق با شرایط و وضعیت فعلی بورس نیست و وزیر اقتصاد از مجلس فرصت خواست و رئیس سازمان هم اذعان کرد که تازه این مسند را قبول کرده و نیازمند فرصت است.

رحیمی در پایان گفت: کمیسیون‌های اقتصادی مجلس درخصوص اقدامات بعدی درصورت عدم تغییر تفکرات مدیریتی در بازارسرمایه نیز راهکارهایی را در دستور کار خود قرار خواهند داد اما؛ فعلا فرصتی کوتاه در اختیار وزیراقتصاد قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

در پشت‌پرده بورس، دولت تغییر کرده یا ...

حنای رنگ پریده باب همایون
ساعت پنج و نیم عصر؛

حنای رنگ پریده باب همایون

بهترین زمان برای حذف دامنه نوسان معاملات
مدیر سبد شرکت سبدگردان کاریزما در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

بهترین زمان برای حذف دامنه نوسان معاملات

نوبل اقتصاد هم می رسد به...
ساعت پنج و نیم عصر؛

نوبل اقتصاد هم می رسد به...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
.........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
مهرزاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
دمت گرم لااقل یکی پیدا شده برای مردم دل میسوزونه
رضا ن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
آقای خاندوزی از وقتی بر سر کار آمدن بازار سرمایه یک روز خوش ندیده ، آقای خاندوزی از جنازه بورس هم دست نمیکشی برادر. بخدا ضرر شده 80 درصد !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
لعنت خدا بر پدر ومادر تان باد خدا لعنت کند بر پدر و مادر ی که فرزندانی اينچنين به دنیا آورده اند تا مردم را به فلاکت بیندازند استخوان های آنها در قبر بلرزد آتش الهی بر قبرشان ببارد
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
نرود میخ آهنین در سنگ
علی/کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
دولت مردم را باعوامفریبی ازطریق شبکه‌های سیما مکررا ازعموم مردم دعوت وفراخوان برای‌خرید‌سهام‌ وسرمایه‌گذاری دربورس کردندوسهام‌خودرا درسقف‌قیمت به‌مردم‌فروختندونقدینگی را ازبورس خارج کردندومردم‌رابحال خودرهاکردندبیش از ۸۰٪سرمایه‌مردم‌ذوب شد وبیش از۱۷ماه مردم بازیان‌سنگین چشم‌به‌وعده‌دولت‌فعلی داشتندکه با قطع دست‌اخلالگران‌اقتصادی ورانت‌داران‌وابسته‌به‌بورس بستر برگشت زیان‌آنها‌فراهم‌شودولی حقوقی‌های دولتی تمایلی به برگشت بورس ندارند ودر زیرکف قیمت حریصانه سهام‌مردم‌را مفتخرمیکنندوتمایلی به برگشت بازار ندارند وبا عرضه های سنگین‌وفروش اوراق بانکی باعت ناامیدی سهامداران‌حقیقی شده و مردم درحال خروج بازیان سنگین ازبورس ورفتن به خرید ارزهای دیجیتال بیت‌کوئین هستند عملکرد مسئولین اقتصادی وبورس باعث شده که حجم هنگفتی ازسرمایه‌های مردم به خارج ازکشور برای خرید بیت‌کوئین و رمزارزهای مختلف خارجی شود بطوری که عملکرد حقوقی‌های طماء زاعث شده‌که موازی با دشمنان اجنبی اندوخته های مردم بطرف خرید رمزارزها ازکشورخارج وبستر رکود اقتصادی کشور فراهگ‌گردد و اندوتته های مردم از دسترس پشتیبانی از اقتصادمقاومتی وتولید وصادرات خارج شود ودشمنان اجنبی بهره‌برداری از سرمایه مردم کنند بهرحال عملکرد مشکوک مسئولین اقتصادی وبانک‌مرکزی وبورس باعث شده که مردم اعتماد به مسئولین دولتی نداشته باشند و ترجیع دهند با شرکتهای اقتصادی خارجی سرمایه گذاری کنندبهرحال عملکرد تکنیکال در رمزارزها ظاهر قانونمندتر است تا عملکرد دستوری حقوقی ها و متولیان بورس کشور که به هیچکدام از وعده‌های داده شده‌خودپایبند نبو ه ومدام‌خلف‌وعده‌میکنند واز دید مردم‌ عوامفریبی و وعده‌های پوچ میدهند.بیش از ۱۷ماه میگذرد زورس هن ز ریزشی و سرمایه‌های مردم‌را بلعیده و تورم‌وگرانی سرسام‌آور کالا وخدمات ادامه‌دارد ولی ب رس تمایلی به برگشت نشان نمیدهد وحقوقی‌ها مشغول بلعیدن سهام‌مردم هسکند وروزانه نوسانگیری میکنند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
متاسفانه خود سایت محترم هم میدونه هیچی تو این حرف های نمایندگان و وزیر و وکیل نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
کدام حرکت مثبت را در این چهار ماه از ایشان دیدید که امیدوارتون کنه ؟ از رئیس سازمان چطور ؟ جز انکار خلاف واقع فروش اوراق دولتی اگر عملی از ایشان مشاهده کردید اعلام بفرمایید. ایشان از مدیریت فقط تکیه زدن بر صندلی ریاست را بلدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
سلام داشگاه ..مینویسند داشگاه .. معنا میکنند اینهم از اعجاز نفوذیها هست که جهل سال راحت داشتند .میکردند