بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

در پشت‌پرده بورس، دولت تغییر کرده یا ...

امروزه انگیزه خاصی برای تحول در بورس از سوی سیاست‌گذاران این بازار دیده نمی‌شود و مردم به‌خصوص سرمایه‌گذاران، انتظار خروج بازار از حالت رکودی و سرگردان فعلی را دارند.
کد خبر : ۲۵۰۶۳۹

بازار سرمایه+بورس نیوز

علی موسوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت بورس اظهار کرد: متاسفانه سیاست‌گذار در بازارسرمایه نشان داده که برنامه حمایتی برای تقویت بورس ندارد و راهکارهای دولت قبل کماکان در پیکره بازارسرمایه مشاهده می‌شود که این ناکارآمدی و بی‌نامه‌گی باعث شده تا بورس به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تامین مالی بنگاه‌های تولیدی در جذب سرمایه‌های سرگردان ناتوان باشد زیرا اعتماد و سرمایه‌گذاری در بورس بخاطر وضع همین سیاست‌های نادرست از بین رفته است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای جذب نقدینگی سرگردان برای تولید بدون تحمیل تورم به اقتصاد تنها از سوی بورس امکان‌پذیر بوده اما؛ نبض و ضربان بازارسرمایه نشانگر آن بوده که چنین وضعیتی در شرایط فعلی بورس، بعید به نظر می‌رسد.



نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: ابراز نگرانی سهامداران بارها به مسئولان وزارت اقتصاد و حتی سازمان بورس منتقل شده اما؛ برنامه عملیاتی برای ورود نقدینگی به بازار مشاهده نمی‌شود؛ با مشاهده وضعیت نوسانی و درجا زدن شاخص و این عدم هماهنگی از سوی سیاست‌گذار بورسی نشانگر آن بوده که در پشت‌پرده‌ها هنوز برنامه‌های دولت قبل در جریان است!

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه بورس در این روزها دلسوز واقعی ندارد، خاطرنشان کرد:اصلی‌ترین معضل بازار از بین رفتن اعتماد مردم است؛ درواقع بورس توانایی بالایی در جذب نقدینگی و سرمایه‌گذار را دارد اما؛ امروز خلاف این انتظارات را مشاهده می‌کنیم که ریشه آن ورود مسئولان به گود بورس و نداشتن یک تفکر اقتصادی و برنامه در حوزه اقتصاد بورسی است.

موسوی گفت: امروزه انگیزه خاصی برای تحول در بورس دیده نمی‌شود و مردم به خصوص سرمایه‌گذاران انتظار خروج بازار از حالت سرگردان فعلی را دارند.

این نماینده مردم در پایان خاطرنشان کرد: سهامداران از مسئولین انتظار دارند تا وضعیت حمایتی و نجات سرمایه مردم را در دستور کار قرار دهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نوبل اقتصاد هم می رسد به...
ساعت پنج و نیم عصر؛

نوبل اقتصاد هم می رسد به...

نگاه ابزاری به بازار سرمایه، ممنوع!
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نگاه ابزاری به بازار سرمایه، ممنوع!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
برای چی برنامه دارند؟ کشاورزی ؟ بانکداری؟ مهار کرونا؟ورزش؟ مسکن ؟آموزش؟ .بورس هم یکی مثل بقیه
معلم بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
لعنت به کسانی که مردم رو دعوت به بورس کردند و از اعتماد مردم سوء استفاده کردن و از پشت بهشون خنجری زدن که حالا حالاها خونش بند نمیاد....!!!!
فقط خدا می تونه جواب این کفتارهای بی وجدان رو بده که سرمایه و سلامتی مردم رو به فنا دادن....!!!
همشون رو سپردم به خدا... چون کاری از دستم بر نمیاد. !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
فرهاد دژپسند رو از دعای خیر خود بی نصیب نگذارید که عامل اصلی وضع امروز بورس ایشان است. این بی اعتمادی نتیجه بلایی بود که ایشان بر سر سرمایه مردم آورد.
لعنت بر دولت دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
لعنت بر .دروغگو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
سکیازیکیدیکر حلالا ندیدهترهستند مسابقه امروز دراین جمهوری متجاهرالاسمهای موسادی حرام خوارتربودن هست اینها همه شان نسلاندنسل با لقمه حرام ودروغ بزرک شدهاند جهل سال درخدمت خاورمیانه بزرک بودید وتقدسات استحمارکرانه خودتان احمق ونادان هستید چه انتخاباتیشود برای مجلس اینده همه مردم با یک سطل فاظلاب خالص حوزهای رای کیریرا معطر خواهند کرد البتهاکرتاانموقع دوام بیاورند