بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
دبیر کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

دستکاری بادکنکی ارزش بازار شرکت توسط دولتی‌ها

دستکاری بادکنکی ارزش بازار شرکت توسط دولتی‌ها
در جلسه‌ای که به تازگی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برگزار شد، راهکارهایی برای خروج بازارسرمایه از وضعیت فعلی بیان شده و مجلس در انتظار نتیجه وعده‌ها، نشسته است.
کد خبر : ۲۵۰۷۱۸

دستکاری بادکنکی ارزش بازار شرکت توسط دولتی‌ها

غلامحسین کرمی دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: بزرگنمایی‌ها در بازارسرمایه، اعتماد سهامداران به بورس را جلب کرد و رئیس‌جمهور وقت نیز در حمایت از بورس، مردم را به سرمایه‌گذاری در این بازار تشویق کرد اما؛ متاسفانه آقایان دولتی با بالابردن ارزش بازار شرکت‌ها به شیوه بادکنکی و حبابی، مشکلاتی را برای مردم و سهامداران ایجاد کردند.

وی ادامه داد: در همین راستا بازارسرمایه نیازمند آن بوده تا مدیران با تسلط بیشتری بر بورس تمرکز کنند و راهکاری برای برون‌رفت از وضعیت فعلی ارائه کنند زیرا درغیراین‌صورت، اتفاقاتی مشابه سال گذشته در خصوص سیاهی بورس صورت می‌گیرد.

کرمی با اشاره به از بین رفتن اعتماد مردم در بازار سرمایه بیان کرد: به تازگی مدیریت جدیدی به انتصاب رسیده که شناخت کاملی از آن در خانه ملت وجود ندارد اما؛ عامل اصلی این بی‌اعتمادی در بازار، مسلما شیوه مدیریتی است بنابراین رئیس جدید سازمان بورس باید در راستای شفافیت و اهداف مدیریتی کلانی که به نفع سهامداران خرد و کلان است گام بردارد.

نماینده مردم در خانه ملت، تصریح کرد: زمانی که مدیریت مناسب و برنامه‌ریزی صحیح و منظمی برای بورس طراحی نشود شاهد اتفاقاتی مانند افت ارزش بازارسرمایه خواهیم بود؛ در واقع اکثر مدیران منتصب شده در این جایگاه، هیچ تجربه و ارتباطی به این حوزه نداشته‌اند و در حالی که این حوزه، نیازمند مدیری توانمند با دانش مورد نیاز است

وی در ادامه درباره راهکارهای درآمدزایی دولت و جبران کسری بودجه نیز اشاره‌ای داشت و تاکید کرد: راهکارهای جایگزین روش تامین مالی و جبران کسری بودجه در کمیسیون‌های تخصصی خانه ملت در حال بررسی است.

دستکاری بادکنکی ارزش بازار شرکت توسط دولتی‌ها

نماینده مردم بوشهر ضمن اشاره به برگزاری جلساتی با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس اضافه کرد: در جلسه‌ای که به تازگی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برگزار شد، راهکارهای خروج بازار از وضعیت به‌وجودآمده مطرح شد و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس تقاضای فرصت سه ماه‌ای را در خصوص ارائه راهکارهای خود داشتند؛ مجلس نیز در انتظار آن بوده که پیشنهادات جامع عمل پوشیده و به‌صورت عیان تاثیر آن بر تابلوی بورس مشخص شود.

وی در پایان اذعان کرد: البته در این جلسه روش‌ها و برنامه‌هایی در زمینه بورس، ارزش پولی، نرخ خودرو و ... مطرح شد که در زمان‌های تعیین‌شده این راهکارها را ارائه می‌شوند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

در پشت‌پرده بورس، دولت تغییر کرده یا ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Italy
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
....... فقط وعده می دهند . تف بر شما . هیچ کافری با مردمش چنین نمی کند که شماه می کنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
آقایان عزیز و محترم
بورسی که همش افت میکند چه نیازی به رییس و مدیر و معاون دارد؟