بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
زمان فشرده‌شدن «دکمه خرید» در بورس
سهامداران توجه داشته باشید که در روند معاملاتی روز گذشته بورس نکته‌ای ارزشمند نهان شده بود که آن‌هم کاهش دامنه منفی نوسان سهم‌ها بود و مشاهده می‌کردیم که اغلب سهم‌ها منفی‌ها را کاملا پر نکرده بودند و شاید این موضوع نشانگر آن باشد که بازارسرمایه علاقه‌مند به رشد بوده و ابهامات موجود اگر برطرف شود، فضای برای رشد بورس محیا است.
کد خبر : ۲۵۰۷۴۹

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه شاهد آن بود که باردیگر شاخص‌کل آن ۰.۴۵ درصد دیگر منفی شد و در این سرخی بازار تک‌گروه بانکی‌ها توانستند لیدری بازار را بی سروصدا در دست بگیرند که تمام "بیشترین‌ها" را متعلق به خود کرد و پس از آن، دارویی‌ها بودند که اقبال بخاطر شرایط دلاری و برجامی به آن‌ها بازگشته بود، اما نباید از سهم‌های پروژه‌ای این روز‌های بازار و تک‌نماد‌های ارزنده نیز گذشت که سبزی کمرنگ بورس دیروز، از آن آن‌ها بود.

سهامداران توجه داشته باشید که در روند معاملاتی روز گذشته بورس نکته‌ای ارزشمند نهان شده بود که آن‌هم کاهش دامنه منفی نوسان سهم‌ها بود و مشاهده می‌کردیم که اغلب سهم‌ها منفی‌ها را کاملا پر نکرده بودند و شاید این موضوع نشانگر آن باشد که بازارسرمایه علاقه‌مند به رشد بوده و ابهامات موجود اگر برطرف شود، فضای برای رشد بورس محیا است.

روند نزولی و درجا زدن شاخص طی مدت سه ماهه اخیر، بورس را به محیط حوصله‌سربری برای اقتصادیون و سرمایه‌گذاران تبدیل کرده و همین موضوع عاملی برای پیاده‌شدن سرمایه‌گذاران از سهم‌ها بوده و این تمایل به فروش، از لحاظ هوش سرمایه‌گذاری اصلا خوب نیست.

با نگاه تکنیکالی نیز باید گفت که شاخص‌کل تا محدوده ۱.۳۳۸ میلیون واحدی نوسان را در پیش خواهد گرفت و باید در انتظار بود که آیا مکانیزم حمایت، تقویت و تزریق مکمل‌های صعودی آیا در آن نقطه شکل می‌گیرد یا پیرمرد‌های بازار خواب‌های سنگین‌تری را زیر تابلوی بورس دیده‌اند.

سهامداران از سوی دیگر نباید از این نکته غافل شوند که روند دیروز بانکی‌ها حاکی از آن بود که پول در بازار وجود دارد چراکه صف‌های این گروه چندین بار عرضه شد و شاهد تشکیل چند بار صف‌های خرید بودیم. بنابراین عدم ورود نقدینگی به بازار نشان‌دهنده ترس بازار از سیاست‌گذار و اقدامات آنهاست که سهامداران دست روی دکمه خرید نمی‌برند و با بهبود اوضاع و فضای اقتصادی، احیانا سرمایه‌گذاران کلان نیز وارد گود سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه خواهند شد.

دلار و مجددا کانال ۲۹ هزارتومانی

درحالی که در آخرین ساعات شب گذشته دلار هرات وارد کانال ۲۸ هزارتومانی هم شد اما؛ کماکان دلار میل به نزول ندارد و باید دلار را در بازار ایران با نرخ ۲۹ هزار و ۱۷۰ تومان پیدا کرد و هر یورو نیز به ۳۳ هزار و ۰۳۵ هزارتومان رسیده است.

شاخص دلار آمریکا به ۹۶.۲۸ افزایش یافت و به سمت بالاترین مقدار خود در ۱۶ ماه اخیر رسید.

سکه یک نوسان و سپس سبزی

سکه نیز یک روند نزولی شدید را طی معاملات روز گذشته آغاز کرد و در آخرین ساعت حتی یک رشد کوتاهی نیز به جان خرید و با نرخ ۱۲ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان معامله شد و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان نرخ‌گذاری شد.

نگاهی به تابلوی طلافروشی‌ها نیز گویای آن است که هر گرم طلا با نرخ یک میلیون و ۲۵۲ هزارتومان برای خریداران طلا نرخ‌گذاری شده اما؛ در بازار‌های جهانی نیز هر انس طلا در معاملات ۱۲.۲۶ دلار کاهش یافت و به ۱۷۷۴ دلار در هر انس سقوط کرده است.

سقوط بشکه‌های نفت به کانال ۶۰ دلار

درحالی که بسیاری از فعالان نفتی بازار‌های مالی دنیا در انتظار نفت ۹۰ دلاری بودند، اما دومینوی ریزش بشکه‌های نفت کار را به‌جایی رساند که دیش با ریزش ۳.۶ دلاری نفت، قیمت هر بشکه طلای سیاه به ۶۹.۶ دلار رسید و شاید جالب باشد که احتمال بازگشت نفت ایران به بازار‌های جهانی توانسته روند نرخ نفت را آرام کند و دیگر معامله‌گران ترسی از قرنطینه و محدودیت‌های خرید نداشته باشند.

از شرق تا غرب

در بازار‌های غربی می‌توان دریافت که داوجونز با ریزش ۶۵۲,۲۲ واحد، S&P با ریزش ۸۸,۲۷ واحد و نزدک هم با ریزش ۵,۸۵ واحدی کار خود را به پایان رساندند و اندک شاخص‌ها در وال‌استریت سبزی را به نمایش گذاشتند و، اما در بازار‌های مالی شرقی، Nikkei ژاپن با ۲۲۳,۳ و شاخص شانگ‌های با ۳,۹۴ واحد سبزپوشی را به نمایش گذاشتند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
دیگراعتمادی به حرفهاووعده های دروغین شمانیست سیاست غلطی بود تااعتمادمردم راجلب کنیدخیلی طول می کشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
بازشیطنت حالادیگه کو پول که کسی بیاره داخل بورس بنده خدا برو دامت داخل ارزهای دیجیتال پهن کنین بورس شده دزدخانه
ناشناس
Japan
جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷
جای آمدن تو بورس پشکل گوسفند خریده بودم الان سه برابر شده بود نه اینکه ۷۰ درصد سرمایم بره انشالله نابود بشید کل اجمین