بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری رقم خورد؛

سودآوری ۱۱۰ درصدی بانک کارآفرین

سودآوری ۱۱۰ درصدی بانک کارآفرین
عضو هیات مدیره بانک کارآفرین گفت: بانک کارآفرین در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل خود تقریبا ۳.۵ برابر رشد سود داشت و درمقطع ۶ ماهه نخست سال، سود محقق شده شرکت ۱۰ درصد از میزان برنامه‌ریزی‌ها جلوتر است.
کد خبر : ۲۵۰۸۷۳

عضو هیات مدیره بانک کارآفرین+بورس نیوز

مهدی سیف علیشاهی، عضو هیات مدیره بانک کارآفرین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درخصوص افزایش نرخ بین بانکی اظهار کرد: افزایش نرخ بین بانکی طبیعتا به دلیل عدم وجود انضباط مالی در بعضی از بانک‌ها اتفاق افتاده که در حال حاضر دامن‌گیر تمامی بانک‌ها از جمله بانک‌های منضبط شده و عملا برای کنترل نقدینگی یکی از راه‌های اصولی و تایید شده همین کار است.



وی افزود: به طور حتم اجرای این کار قطعا تاثیر هرچند کوچک بر سودآوری بانک‌ها خواهد گذاشت و صورت‌های مالی بانک‌ها را تحت الشعاع قرار خواهد داد؛ راهکار‌هایی نیز مانند فروش دارایی‌های مازاد بانک‌ها و به هر ترتیب تبدیل کردن دارایی‌های غیرمولد بانک‌ها و تبدیل به منابع قابل مصرف وجود دارد و اگر این انضباط طبق دستورالعمل‌های بانک مرکزی توسط همه بانک‌ها رعایت می‌شد این اتفاق نمی‌افتاد و فعلا چاره‌ای نیست و یکی از راه کار‌های مناسب در حال حاضر این مساله بوده که همه باید با این موضوع کنار بیایند.

عضو هیات مدیره بانک کارآفرین ادامه داد: بانک کارآفرین در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل خود تقریبا ۳.۵ برابر رشد سود داشت و با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ فکر می‌کنم بالای ۱۱۰ درصد نسبت به برنامه‌ای که برای سود آوری بانک داشتیم درمقطع ۶ ماهه اول سودمان را محقق کردیم و از برنامه خودمان ۱۰ درصد جلوتر هستیم. با اقداماتی که در حال حاضر در بانک انجام می‌شود امیدواریم بهتر و بیشتر از بودجه پیش بینی شده سودمان را محقق کنیم و پیش سهامداران و سپرده گذاران روسفید شویم.

سیف علیشاهی خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم طبق دستورالعمل بانک مرکزی صرفا شرکت‌هایی که مرتبط با امور بانک هستند و می‌توانند به بانک و اهداف بانک کمک کنند مانند آی تی و صرافی را داشته باشیم. سایر شرکت‌هایی هم که در بانک هستند یا در حال واگذاری هستیم و یا نسبت به بورسی کردن آن‌ها اقدام کردیم و ما سرمایه گذاری در شرکت‌های غیرمرتبط با بانک نه در گذشته داشتیم و نه برنامه‌ای برای آینده آن داریم.

وی بیان کرد:، اما قطعا هدف ما این است که در برنامه‌های ۵ ساله آتی برای ورود به بازار بانکداری خرد بخش فناوری اطلاعات و شرکت آی تی را تقویت کنیم، چون تعداد شعب ما کم است برای ورود به بخش بانکداری خرد باید از ابزار الکترونیک استفاده کنیم و خدمات غیرحضوری به مشتریان ارائه کنیم.

وی توضیح داد: اکثر اوقات در این خدمات منتظر دستورالعمل‌های ذیربط هستیم که توسط بانک مرکزی ابلاغ شود، چون بانک کارافرین بانک شفافی است و همیشه سعی کرده یک بانک منضبط باشد که این همیشه مورد وثوق دستگاه نظارتی و قانونگذار بانکی بوده و سعی کردیم رعایت کنیم.

عضو هیات مدیره بانک کارآفرین گفت: از ابتدا کسانی که بنیانگذار بانک بودند هوشمندانه یک بنگاه اقتصادی را ایجاد کردند و ما نزدیک به بیست و دومین سالگرد بانک هستیم و هجدهم ماه جاری بیست دو دومین سالگرد تاسیس نخستین بانک خصوصی است و بدون اغراق و جانبداری شفاف‌ترین بانک کشور بانک کارآفرین است و همه به این مساله اذعان دارند و سهامداران هوشمندانه در یک بانک شفاف و سودآور و دارای یک رویه رشد منطقی و مداوم سرمایه گذاری کردند. به بانک کارآفرین به خاطر سهامداران خیلی خوب تبریک می‌گوییم و به سهامداران به خاطر بانک خیلی خوبی که دارند تبریک می‌گوییم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر