بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

صیانت از بورس، رازی گم‌شده در دولت

صیانت از بورس، رازی گم‌شده در دولت
دولت باید به گونه‌ای عمل کند که نوسانات ایجاد شده اثرات جدی و مشکل داری در بازار سرمایه نداشته باشد؛ اما متاسفانه همانطور که شاهد هستیم هیچ اقدامی از طرف دولت برای حمایت از بورس و بازار سرمایه صورت نگرفته و همین باعث بی اعتمادی مردم و سرمایه گذاران شده است.
کد خبر : ۲۵۱۰۳۰

بازار سرمایه+بورس نیوز

محمد صفایی دلوئی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازارسرمایه اظهار کرد: در حال حاضر شرایط فعلی بورس موجب نارضایتی سهامداران شده و دولت باید با مدیریت مناسب وضعیت بازار سرمایه را تثبیت کند.



وی افزود: در واقع دولت باید به گونه‌ای عمل کند که نوسانات ایجاد شده اثرات جدی در بازار سرمایه نداشته باشد اما؛ متاسفانه همانطور که شاهد هستیم هیچ اقدامی از طرف دولت برای حمایت از بورس و بازار سرمایه صورت نگرفته و همین باعث بی‌اعتمادی مردم و سرمایه‌گذاران شده است.

صفایی در خصوص اینکه هنوز لایحه بودجه به مجلس ارائه نشده، ادامه داد: دولت با خلق پول و استقراض از بانک‌مرکزی بین مردم و سرمایه‌گذاران نسبت به فروش اوراق مالی تنفر ایجاد کرده که موجب بدبینی بیشتر نسبت به دولت و انتشار اوراق شده است.

دولت در برابر سرخی بازار سرمایه سکوت کرده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در واقع دولت باید با پیش گرفتن سیاست‌های انقباضی از بالا رفتن حجم نقدینگی جلوگیری کند که در نتیجه امیدواریم تورم تاثیرات منفی کمتری در زندگی اقتصادی مردم بگذارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات برای راهکار‌های برون‌رفت بیان کرد: جلساتی در کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برگزار شد. در این جلسات نسبت به راهکار‌هایی که در برنامه وزیر اقتصاد نیز وجود داشته تاکید شد و قرار بر این شد راهکار‌های تثبیت شده بورس را در بازار سرمایه اجرا کنند که دولت آن‌ها را در اولویت بررسی و اجرا گذاشته است؛ سپس بعد از آن نیز در صورت نتیجه گرفتن باید به مجلس گزارشی ارائه کند و مجلس در این خصوص تصمیمات و رای خود را به اشتراک خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست کلی دولت باید در صیانت از بورس و سرمایه مردم باشد. در واقع دولت باید سهامداران عمده خصوصا سهامداران حقوقی را مکلف به اجرای سیاست‌های اصلی مدیریت بورس کند. سرمایه گذاران بورس نباید با معاملات خود در زمان‌های مشخص در بازار سرمایه تزلزل ایجاد کنند و باید مطابق سیاست‌های کلان بورس عمل کنند تا وضعیت و شرایط بهبود یابد. همچنین بازارگردان‌ها نیز باید کنترل شوند که تمامی این کار‌ها در راستای تثبیت بازار عمل کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
اطلاعاتی که حقوقی‌های پولدار بورس دارند
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اطلاعاتی که حقوقی‌های پولدار بورس دارند

حذف دامنه ۵۰ نماد بزرگ بورس
مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حذف دامنه ۵۰ نماد بزرگ بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
همتون فقط شعار بلدین