بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کسب درآمد ۱۳۱ هزار میلیارد ریالی "شاراک" طی ۸ ماهه گذشته؛

رشد فروش ماهانه به حساب پتروشیمی شازند نشست

رشد فروش ماهانه به حساب پتروشیمی شازند نشست
پرفروش‌ترین محصول در بازار داخلی را نیز «پلی‌پروپیلن» با ۶،۱۸۴ تن به خود اختصاص داده و لازم به ذکر است که گران‌ترین محصول این پتروشیمی را محصول «وینیل استات» با نرخ ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در اختیار داشت.
کد خبر : ۲۵۱۰۴۱

پتروشیمی شازند+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی شازند (اراک) در هشتمین ماه سپری‌شده از سال جاری مجموع درآمد شناسایی‌شده طی این دوره یک‌ماهه را بالغ‌بر با ۱۹،۹۵۸ میلیارد ریال اعلام کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه نیز توانسته درآمد‌های شناسایی‌شده خود را برابر با ۱۳۱،۰۴۷ میلیارد ریال ثبت کرده، همچنین میزان سرمایه ارائه‌شده طی این دوره توسط این پتروشیمی ۸,۰۶۴ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

درآمدی که پتروشیمی شازند (اراک) در آبان ماه از خود بر جای گذاشته از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی بوده که بیشترین سهم فروش را بازار داخلی به خود اختصاص داده که ۶۱ درصد بازار در اختیار این بخش بوده و مشاهده می‌کنیم که نسبت به ماه گذشته افزایش‌یافته و مابقی آن نیز مربوط به فروش محصولات در بازار صادراتی بود.

عملکرد ماهانه پتروشیمی شازند+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: کاهش نرخ فروش پلی پروچیلن نساحی "شاراک"


درآمد‌های "شاراک" از سال مالی گذشته تاکنون

درآمدهای ماهانه شاراک+بورس نیوز

بر پایه این گزارش صورت گرفته توسط گروه تحقیق بورس نیوز، میزان درآمدی که پتروشیمی شازند (اراک) در آبان ماه کسب کرده نسبت به مهرماه ۲۶ درصد افزایش درآمد داشته و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش درآمد را مشاهده کرده، همچنین درآمد‌های "شاراک" طی ۸ ماهه گذشته (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰) نیز ۱۲۸ درصد رشد درآمد‌ها را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

بر اساس نمودار بالا شرکت پتروشیمی شازند از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه بیشترین درآمد ماهانه را در شهریورماه به دست آورده و پس‌ازآن نیز در آذرماه عمده‌ترین درآمد‌ها را به ثبت رسانده است.

همان‌طور که گفته شد بیشترین میزان درآمدی که پتروشیمی شازند در آبان ماه به ثبت رسانده از بخش فروش محصولات در بازار داخلی با ۱۲،۲۴۰ میلیارد ریال بوده که در بازار داخلی نیز بیشترین درآمد را محصول «دو اتیل هگزانول» با ۲،۴۱۲ میلیارد ریال در اختیار داشته است.

درآمد حاصل از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز ۷،۷۱۷ میلیارد ریال ثبت‌شده که بیشترین درآمد به‌دست‌آمده در این بخش نیز مربوط به فروش «هیدروکربور A ۸۰» بوده که ۳،۱۴۸ میلیارد ریال درآمد را به همراه داشت.

از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه درآمدی که از فروش محصولات در بازار صادراتی شناسایی‌شده ۵۲،۳۰۱ میلیارد ریال بوده که ۴۰ درصد کل درآمد‌های تجمیعی این پتروشیمی را در برگرفته است.

روند میزان فروش پتروشیمی شازند (اراک)

روند فروش محصولات پترشیمی شازند+بورس نیوز

بر اساس این گزارش، "شاراک" در آبان ماه مجموع فروش محصولات تولیدی خود را طی این دوره یک‌ماهه بالغ‌بر ۷۶،۵۹۴ تن اعلام کرده و طی دوره ۸ ماهه گذشته نیز موفق به فروش ۵۶۹،۹۹۱ تن شده که بیشترین مقدار فروش محصولات در بازار داخلی بوده همچنین محصولاتی که این دوره ۸ ماهه به فروش رفته نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش پیداکرده است.

فروش ماهانه این پتروشیمی در مقایسه با ماه گذشته ۱۶ درصد افزایش فروش را به همراه داشته، بیشترین مقدار فروش "شاراک" در آبان ماه از بخش فروش در بازار داخلی بوده که ۴۳،۵۷۶ تن از محصولات را به فروش رسانده و بیشترین محصول فروش رفته طی این دوره در اختیار «هیدروکربور۸۰ A» در بازار صادراتی با ۱۷،۳۵۱ تن بوده که نرخ فروش آن ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ازای هر تن به ثبت رسیده است.

پرفروش‌ترین محصول در بازار داخلی را نیز «پلی‌پروپیلن» با ۶،۱۸۴ تن به خود اختصاص داده و لازم به ذکر است که گران‌ترین محصول این پتروشیمی را محصول «وینیل استات» با نرخ ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در اختیار داشته، نرخ پلی‌اتیلن‌سنگین هم با رشد ۶ درصدی نسبت به مهرماه و ۱۰ درصدی نسبت به متوسط ماه‌های گذشته همراه بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارزش معاملات پتروشیمی اراک به ۵۲ میلیارد تومان رسید
افزایشی که در نرخ فروش «پلی روپیلن» نشست؛

ارزش معاملات پتروشیمی اراک به ۵۲ میلیارد تومان رسید

حجم معامله ۱,۳۳۰ تنی پلی‌پروپیلن نساجی
میانگین نرخ فروش انواع پلی‌پروپیلن ۳۶۲,۲۸۰ هزار ریال شد؛

حجم معامله ۱,۳۳۰ تنی پلی‌پروپیلن نساجی "شاراک"

پلی پروپیلن
۱,۷۲۰ تن پلی‌پروپیلن در گرید‌های مختلف در بورس کالا عرضه شد؛

پلی پروپیلن "شاراک" با تقاضا ۲,۵۸۰ تنی مواجه بود

رکوردشکنی‌های پیاپی
به وقت قد علم کردن آمارهای ۱۴۰۰ رسید؛

رکوردشکنی‌های پیاپی "شاراک" طی ۲ ماه اخیر

ارسال نظر