بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
رشد ۱۷درصدی صادرات
در ۸ ماهه سال جاری صادرات فولاد هرمزگان ۱۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.
کد خبر : ۲۵۱۰۸۵

مدیرعامل فولاد هرمزگان+بورس نیوز

عطااله معروف‌خانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص میزان تولید و صادرات این شرکت اظهار کرد: درحوزه تولید و صادرات شرکت فولاد هرمزگان یکی از بزرگ‌ترین تولیدی‌های فولادی در جنوب کشور بوده که در حوزه اسلب بزرگترین تولیدکننده اسلب جنوب کشور است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه وزارت صمت ۶۰ درصد از تولید را در بورس کالا برای بازار داخل عرضه می‌کنیم و ۴۰ درصد نیز برای بازار‌های صادرات استفاده می‌شود.



معروف‌خانی افزود: در ۸ ماهه سال جاری صادرات فولاد هرمزگان ۱۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت. محدودیت‌های زیادی نداشتیم، اما مشکلاتی که صنعت فولاد را در سال جاری اذیت کرد بحث برق بود.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در این باره ادامه داد: ما سه ماه قطعی برق داشتیم و با وجود این موضوع حدود ۲۳۰ هزار تن کاهش تولید در محصول اسلب، ۱۳۰ هزار تن کاهش آهن اسفنجی، حدود ۳۰ هزار تن کاهش آهک را داشتیم که مجموعا نزدیک به ۲ هزار میلیارد خسارت دیدیم که این موضوع با تلاش و برنامه ریزی در فولاد هرمزگان تعمیرات اساسی و توقف خطوط تولید را به ایام قطعی برق منتقل کردیم و برای نخستین بار از تاسیس فولاد هرمزگان تا به امروز این تعمیرات توسط خود همکاران داخل فولاد هرمزگان انجام شد که کمیته فنی مجموعه رضایتمندی کامل از آن تعمیرات را دارد. امروز با تلاش شبانه روزی همکاران ما بخشی از کاهش تولید جبران شد.

وی بیان کرد: در مجموع در ۸ ماهه سال جاری افزایش ۱۱۰ درصدی درآمد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم و در سود خالص در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه افزایش چشمگیری را داشتیم.

معروف‌خانی درخصوص تامین مواد اولیه گفت: ما عملا از مواد اولیه داخلی اعم از گندله و آهن اسفنجی و. طبق مصوبه هیات مدیره استفاده می‌کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برترین های بورس کالا مشخص شدند
براساس فروش در ماه گذشته؛

برترین های بورس کالا مشخص شدند

فروش ماهانه "هرمز" در آبان ماه بیشتر از سال گذشته بود؛

"هرمز" در آبان با «اسلب» رکورد درآمدی زد

ارسال نظر