بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
«کارگزاری بانک‌دی» با
صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اینبار نیز پس از یک هفته تغییر رویه داده و حدود هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان نقدینگی از این صندوق‌ها خارج شد.
کد خبر : ۲۵۱۲۴۰

«کارگزاری بانک‌دی» با

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

«کارگزاری بانک‌دی» با

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰، برابر با ۳۷۹ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان رسید.

لازم به ذکر است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اینبار نیز پس از یک هفته تغییر رویه داده و حدود هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان نقدینگی از این صندوق‌ها خارج شد.

«کارگزاری بانک‌دی» با «کارگزاری بانک‌دی» با «کارگزاری بانک‌دی» با «کارگزاری بانک‌دی» با «کارگزاری بانک‌دی» با

سبزی کم‌رمق در عملکرد‌های هفتگی

با نگاهی به عملکرد هفتگی این صندوق‌ها می‌توان دریافت که تنها ۶ صندوق در این هفته عملکردی منفی را از خود برجای گذاشتند اما؛ خروج نقدینگی بخاطر عملکرد سبز و درخشان صندوق‌ها نبود بلکه سبزی چند صدم درصدی در بخش هفتگی این صندوق‌ها مشاهده می‌شود.

در ابتدای جدول عملکرد صندوق‌ها می‌توان به صندوق «ارزش آفرینان دی» با ۱.۶۲ درصد تحت مدیریت "کارگزاری بانک دی" اشاره داشت و پس از آن صندوق «سپهر خبرگان نفت» با ۱.۲۴ درصد تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری امین نیکان آفاق" و صندوق «مشترک اندیشه فردا» با ۰.۹۵ درصد تحت مدیریت "مشاور سرمایه کذاری ارزش پرداز آریان" قرار داشتند و در انتهای جدول نیز تنها صندوق «اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران» وجود دارد که با بازدهی ۱.۱۱ منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک ملی ایران" قرار گرفته است.

پیشگامان سرمایه نوآفرین به نقطه قرمزماهانه وارد شد

بهترین عملکرد ماهیانه را دو صندوق «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با ۴.۵۸ درصد بازدهی مثبت تحت مدیریت "سبدگردان سهم آشنا" و «مشترک اندیشه فردا» با ۳.۳۷ درصد بازدهی به خود اختصاص دادند.

همچنین ضعیف‌ترین بازدهی ماهانه در چنگال صندوق «پیشگامان سرمایه نوآفرین» با ۱.۸۵ درصد بازدهی منفی بود و بالای قعرنشین هفته گذشته یعنی صندوق «مشترک صنعت و معدن» با عملکرد ۱.۰۲ منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک صنعت و معدن" و  صندوق «توسعه سرمایه نیکی» با عملکرد ۰.۸۳ منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر" قرار دارد.

به غیر از صدرنشین، همه تغییر کردند

بهترین عملکرد سه‌ماهه را صندوق «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با ۳۷.۴۹ درصد بازدهی داشته و بدترین عملکرد فصلی را هم مانند عملکرد ماهانه، صندوق «مشترک صنعت و معدن» با بازدهی منفی ۳.۲۴ درصد منفی به خود اختصاص داد.

بهترین عملکرد سالیانه را صندوق «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با ۴۶.۸۳ درصد و «نیکوکاری کشتی ورزش ملی ایران» تحت مدیریت "سبدگردان کاریزما" با ۳۲.۴۱ درصد داشته‌اند ضمن اینکه باید اشاره که پس از این صندوق‌های نیکوکاری، صندوق‌هایی «خاتم ایساتیس پویا» تحت مدیریت "سبدگردان ایساتیس پویا کیش" با ۲۳.۳۱ درصد و «پارند پایدار سپهر» تحت مدیریت "تامین سرمایه سپهر" با ۲۲.۲۸ درصد قرار گرفته‌اند.

نکته مهم این بخش آنجاست که باردیگر نامی آشنا در بین صندوق‌ها یعنی «پیشگامان سرمایه نوآفرین» به چشم می‌آید که از لحاظ عملکرد سالانه نیز از انتها، صدرنشین بود و بازدهی ۲.۰۶ درصد منفی را با مدیریت "مشاور سرمایه گذاری فراز ایده نوآفرین تک" شاهد هستیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سلام  «پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی
چهره هفتگی صندوق‌های درآمدثابت، کامل تغییر کرد؛

سلام «پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی

بدرقه تلخ  ۲ هزار میلیارد تومانی درآمد ثابت‌ها
آیا برای خروج نقدینگی‌ها فکری شده است؛

بدرقه تلخ  ۲ هزار میلیارد تومانی درآمد ثابت‌ها

۸۰۴ میلیارد تومان دیگر از درآمد ثابت‌ها پرید
دومین هفته پیاپی نزولی صندوق‌ها؛

۸۰۴ میلیارد تومان دیگر از درآمد ثابت‌ها پرید

ارسال نظر