بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
انعقاد ۷۲ هزار قرارداد آتی در بازار مشتقه بورس کالا
در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالا معامله گران تعداد ۷۲ هزار و ۶۲۲ قرارداد آتی را به ارزشی بالغ بر ۲۹۷۳ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال منعقد کردند.
کد خبر : ۲۵۱۲۴۴

صندوق طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالا معامله گران تعداد ۷۲ هزار و ۶۲۲ قرارداد آتی را به ارزشی بالغ بر ۲۹۷۳ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال منعقد کردند.



در هفته گذشته در ۲ نماد معاملاتی قرارداد آتی صندوق طلا ۴۴۹۵ قرارداد منعقد شد تا این دارایی پایه رشد ۱۵ درصدی در حجم و ۱۵ درصدی در ارزش معاملات خود را به ثبت برساند.

داده‌کاوی آمار‌های معاملاتی در هفته گذشته حاکی از آن است که ۶۵ هزار و ۱۴۲ قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در سررسید دی ماه ۱۴۰۰ به ارزشی حدود ۲۴۵۳ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال منعقد شد تا زعفران نگین همانند هفته‌های گذشته بیشترین حجم و ارزش قرارداد‌های منعقده را به ترتیب با کسب سهم ۹۰ و ۸۳ درصدی به ثبت برساند.

معامله گران با انعقاد ۴۴۹۵ قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در آذر و بهمن ماه امسال ارزش بیش از ۴۴۹ میلیارد و ۴۷ میلیون ریالی را رقم زدند. با ثبت این آمار معاملاتی، صندوق طلا پس از زعفران نگین بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را رقم زد؛ به طوری که این دارایی پایه سهم ۱۵ و ۶ درصدی از ارزش و حجم کل قرارداد‌های منعقده را از آن خود کرد و نسبت به معاملات هفته پیش از آن با رشد نزدیک به ۱۵ درصدی حجم و ارزش معاملات خود رو به رو شد.

ثبت انعقاد ۲۹۴۱ قرارداد آتی نقره در دو سررسید آذر و بهمن ماه ۱۴۰۰ ارزشی بیش از ۶۶.۵ میلیارد ریالی را در بازار رقم زد. بر این اساس حجم و ارزش معاملات دارایی پایه مذکور به ترتیب ۴ و ۲ درصد از حجم و ارزش کل قرارداد‌های منعقده هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

براساس آمار‌های موجود، ارزش انعقاد ۴۲ قرارداد آتی زیره سبز سررسید آذر ماه سال جاری به رقم ۴ میلیارد ریال بالغ شد.

در هفته گذشته معامله گران ۲ قرارداد آتی پسته را نیز برای تحویل در آذر ماه امسال منعقد کردند تا ارزش معاملات این دارایی پایه نیز به ۴۳۰ میلیون ریال به ثبت برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر