بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
فرش قرمزی برای سلطان خلق پول
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به لگدپرانی بورسی ها به اخبار و یک حراجی ۱۲ ماهه و سلامی به عزراییل و..‌.
کد خبر : ۲۵۱۳۴۱

ساعت پنج و نیم عصر

به گزارش بورس نیوز، امروز روز مهمی برای بازار سرمایه ما بود. روزی که اهالی پاستور چشم ما را روشن کردند و لایحه بودجه ۱۴۰۱ را پیشکش اهالی بهارستان کردند. یک لایحه ۳۶۰۰ همتی با ۳۰۰ همت ناترازی و کسری ناقابل! نکته مثبت هم این بود که سال آینده فقط ۸۸ همت اوراق منتشر می شود! البته قرار است معادن از طریق بازار سرمایه واگذار شوند که خب شاید این اتفاق، سیگنالی باشد برای داغ کردن سهم های معدنی. مخصوصا که در این بودجه، فرمول حقوق مالکانه معادن را تغییر نداده اند!

لگدپرانی بورسی ها به اخبار

امروز رییس میرداماد با اشاره به اختلاف نرخ ارز نیمایی و آزاد و دستوری بودن نرخ نیما، سیگنالی هم به شرکت های صادرات داد! البته که از کنار اظهارات مثبت رییس تخت طاووس هم نمی توان به راحتی گذشت. ولی نکته اینجاست که با وجود آنکه به ظاهر ابر و باد و مه و خوشید و فلک در کار وعده دادن برای حمایت از بازار سرمایه هستند، زخم بی اعتمادی بر دل سرمایه گذاران آنقدر عمیق شده که واکنش فعالان بازار به هر اظهار نظری، فقط یک اخم و کمی هم لگدپرانی است!

فرش قرمزی برای سلطان خلق پول

از عجایب روزگار و البته تکراری در کشور ما، برخی انتصابات است! اینجا تنها نقطه دنیاست که می توانید سکان یک بانک را به دست بگیرید و یک بازی پانزی راه بیندازید و بالاتر از سقف مصوب، به سپرده گذاران سود بدهید تا پول جذب کنید و بعد، با تکیه به سپرده ها و البته معجزه ای بنام خلق پول، لاکچری سازی کنید و آخر سر، به جای آنکه بابت ضعف تان در بانکداری، جواب پس بدهید؛ سمت بالاتر بگیرید و برایتان در باب همایون فرش قرمز پهن کنند! فقط کسی از نهادهای بالادستی انتظار شفافیت و عدالت نداشته باشد که فرمان تصمیم گیری در همان طبقات بالایی هم دست چنین مدیرانی است!

حراجی ۱۲ ماهه از جیب سهامدار 

دیروز یکی از اهالی بهارستان گارد گرفته بود که وزیر سمیه و خودروسازان باید پاسخگوی افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۸ درصدی محصولات شان باشند و از نظر ما افزایش بهای تمام شده، دلیل گران کردن نیست! جناب وزیر هم امروز در مقام دفاع از اهالی جاده مخصوص، فرموده افزایش قیمت ۱۸ درصدی خودرو تازه نصف تورم بوده و عجیب نیست! دوستان سهامدار خودرویی هم که این روزها امیدی به بهبود وضعیت ندارند، روی ترش کرده اند که ای بابا، مگر از کیسه خلیفه می بخشید؟ حراج ۱۲ ماهه زده اید که چی؟؟ لطفا یکی صدای سهامداران نگونبخت جاده مخصوص را به دلسوزان و دلواپسان بازار سرمایه برساند و بگوید جای شعار تو خالی حمایت، مرد عمل باشید و کمی اقتصادی رفتار کنید.

سلام کارگزاری ها به عزراییل

و خبر پایانی اینکه امروز باز برق رفت و کارگزاری ها سلامی به عزراییل دادند! بجز یکی که ادعا می کرد سرور جایگزین دارد، بقیه کارگزاری ها با قطعی برق تبیان، کرکره معاملات را پایین کشیدند! این همه کارمزد می گیرند و فکری برای ساده ترین اتفاق ممکن نکرده اند؟ بینوا سهامدارانی که از همه طرف ضربه خورده اند و کسی هم پاسخگوی ضرر و زیان شان نیست.‌‌.‌.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
هدف فقر ملت و بخشیدن کشور به افغانستان و روسیه و چین است.