بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما تاکید کرد:

نخستین صندوق اهرمی بازار با ۳ نوع واحد

نخستین صندوق اهرمی بازار با ۳ نوع واحد
بازارگردانی روی واحدهای صندوق انجام خواهد شد تا قیمت واحدها در بازار انحراف معناداری با ارزش ذاتی پیدا نکند.
کد خبر : ۲۵۱۳۴۳

نخستین صندوق اهرمی بازار با ۳ نوع واحد

به گزارش بورس نیوز، مراسم معارفه صندوق اهرمی کاریزما نخستین صندوق سرمایه گذاری اهرمی در ایران برگزار شد. گویا در عرض ۱۳۰ ثانیه، ۷۲۰میلیون سهم بیمه زندگی کاریزما به ارزش ۳۶میلیارد تومان پذیره نویسی شد.

عزت الله طیبی، مدیرعامل سبدگردان کاریزما در این مراسم گفت: صندوق اهرمی کاریزما نخستین صندوق اهرمی در بازار سرمایه است که با استفاده از آن می توان در شرایط باثبات ۵۰ الی ۲۰۰ درصد و در شرایط خاص از ۱۰۰ الی ۳۰۰ درصد اهرم گرفت. این صندوق از ترکیب ۲ صندوق سرمایه گذاری در سهام و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تشکیل شده است. سرمایه صندوق متغیر است که در ابتدا ۵۰۰ میلیارد تومان است و با همین میزان پذیره نویسی خواهد شد و بعدا امکان افزایش سقف صندوق وجود دارد. امکان سرمایه گذاری همزمان برای سرمایه گذاران ریسک گریز و ریسک پذیر وجود دارد.

وی افزود: عمر صندوق نامحدود و مدیریت فعالی دارد. حد نصاب صندوق همانند صندوق های عمومی است. مدیریت صندوق اهرمی کاریزما با شرکت سبدگردان کاریزما است. این صندوق ۳ نوع واحد سرمایه‌گذاری خواهد داشت واحد ممتاز نوع اول که موسسین خریداری خواهند کرد و ۱۰ میلیارد تومان وارد این صندوق کرده اند؛ ممتاز نوع دوم برای اشخاص ریسک پذیری که در پذیره نویسی شرکت کرده‌اند و دنبال اهرم هستند و واحدهای عادی که برای افراد ریسک گریزی است که تمایل به بازدهی ثابت دارند و بازدهی ۲۰ تا ۲۵ درصدی برای این افراد به همراه خواهد داشت. به نوعی از خریداران واحدهای عادی منابع را به خریداران واحدهای ممتاز نوع دوم قرض می دهند. بازارگردانی روی واحدهای صندوق انجام خواهد شد تا قیمت واحدها در بازار انحراف معناداری با ارزش ذاتی پیدا نکند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حرفه ای شدن بازار سرمایه در گرو توسعه ابزارها
مدیرعامل گروه مالی کاریزما در مراسم معارفه صندوق اهرمی کاریزما تاکید کرد:

حرفه ای شدن بازار سرمایه در گرو توسعه ابزارها

حذف دامنه ۵۰ نماد بزرگ بورس
مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حذف دامنه ۵۰ نماد بزرگ بورس

بهترین زمان برای حذف دامنه نوسان معاملات
مدیر سبد شرکت سبدگردان کاریزما در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

بهترین زمان برای حذف دامنه نوسان معاملات

ارسال نظر