بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۱
دبیر کل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار :

صنایع منتفع و متضرر بورس از نقدی کردن یارانه ها

طرح تحول و نقدی کردن یارانه ها سیاست درستی است که بازار از یکسال گذشته منتظر اجرای آن بوده که به دلایل مختلف اجرای آن به تعویق افتاد از همین رو بورس و فعالان آن به درستی بر اثرات این طرح در صنایع مختلف آگاه است و می داند که اجرای طرح مذکور سبب کاهش حاشیه سود صنایع پر انرژی می شود .
کد خبر : ۲۵۱۳۶
اجرای طرح تحول اقتصادی و نقدی کردن یارانه ها یک سیاست درستی در اقتصاد می باشد که می تواند سبب تحول و ارتقاء اقتصادی شود .

به گزارش بورس نیوز ؛حسین خزلی خرازی دبیر کل کانون کارگزاری بورس اوراق بهادار با بیان مطالب فوق و با اشاره به تأثیر اجرای این طرح بر بازار سرمایه کشور اظهار داشت : طرح تحول و نقدی کردن یارانه ها سیاست درستی است که بازار از یکسال گذشته منتظر اجرای آن بوده که به دلایل مختلف اجرای آن به تعویق افتاد از همین رو بورس و فعالان آن به درستی بر اثرات این طرح در صنایع مختلف آگاه است و می داند که اجرای طرح مذکور سبب کاهش حاشیه سود صنایع پر انرژی می شود .

وی افزود : اجرای این طرح نمی تواند تا ابد تأثیر منفی بر صنایع فوق الذکر داشته باشد . بطوریکه بنظر می رسد تنها یک یا دو سال اول اجرای طرح تحول باعث کاهش سود این شرکتها شود و پس از گذشت این زمان اینگونه شرکتها می توانند با نحوه فروش ، ترکیب تولید و تغییر آن سبب اصلاح سود و تطبیق آن با طرح جدید شوند .

خرازی با اشاره به صنایع حال حاضر بورسی و عکس العمل آنها در برابر اجرای نقدی کردن یارانه ها گفت : با کاهش حاشیه سود شرکتهای تولیدی و انرژی بر تقاضا برای سهام این شرکتها نیز طبیعتاً کاهش می یابد از سویی دیگر پیش بینی می شود.

صنایعی همچون بانکها، لیزینگ ، خدماتی و پیمانکاری نیز از اجرای این طرح منفعت برده و تأثیر پذیری کمتری از آن داشته باشند .

دبیر کل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار با اشاره به فعالیت های اخیر این کانون عنوان کرد: کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار در آخرین فعالیت خود عضو وابسته فدراسیون بورس های آسیایی و اروپایی ( FEAS) شد که پس از شرکت بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی ما سومین نهاد وابسته به این فدراسیون می باشیم .

خرازی خاطر نشان کرد : در حال حاضر شرکتها یا نهاد های زیادی هستند که عضو فدراسیون های مختلف جهانی می باشند اما متأسفانه ظرفیت استفاده از این موقعیت ها را ندارند چراکه تنها عضو شدن کافی نیست بلکه باید با حضور در جلسات آموزشی ، کارگاه ها از دانش و تجربیات آنها بهره گرفت و تبادل روش و نظر نمود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر