بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
گفت‌و‌گو امید قربانی مدیرعامل سبدگردان آگاه با بورس نیوز؛

طلا، گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری

طلا، گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری
منابع صندوق را می‌توانیم نگهداری و تبدیل به وجه نقد کنیم و در شرایط مختلف بازار از نوسانات هم بهره‌مند شویم که بحث مدیریت حرفه‌ای صندوق است و ترکیب این اتفاقات گزینه جذابی برای شرایط سرمایه‌گذاری است.
کد خبر : ۲۵۱۶۱۴

امید قربانی مدیرعامل سبدگردان آگاه+بورس نیوز

امید قربانی، مدیرعامل شرکت سبد گردان آگاه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت رقابتی صندوق سرمایه‌گذاری آگاه نسبت به سایر صندوق‌ها گفت: گروه آگاه در حوزه سرمایه‌گذاری سابقه ۱۳ ساله دارد و در حال حاضر ۷ صندوق سرمایه‌گذاری دارد که توسط نماد این گروه مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: آگاه که یکی از قدیمی‌ترین و پرافتخارترین صندوق سرمایه‌گذاری‌های کشور است که با نماد آگاه فعالیت می‌کند، صندوق هستی‌بخش با نماد آگاه کار می‌کند و پرطرفدارترین صندوق ETF بازار است.

مدیرعامل شرکت سبد گردان آگاه تاکید کرد: صندوق همای آگاه که صندوق درآمد ثابت این شرکت است به‌تازگی سقف آن پرشده و درخواست داده‌ایم که مجدداً تمدید سقف داده شود تا دارایی‌های جدید مردم را در آن سرمایه‌گذاری کنیم.

این فعال بازارسرمایه افزود: اولین صندوق نیکوکاری کشور که آن را با همکاری سازمان بهزیستی طراحی کرده‌ایم و صندوق نیکوکاری یکم آگاه که یکی از پربازده‌ترین صندوق‌های کشور در حوزه خود بوده و صندوق یاقوت آگاه نیز در این بین از نوع درآمد ثابت است.

وی ادامه داد: این سابقه‌ی اجرایی گروه آگاه در سرمایه‌گذاری و سبد‌های سرمایه‌گذاری مختص به افرادی است که به‌صورت ویژه نیاز دارند سرمایه قابل‌توجهشان مدیریت شود و سابقه این گروه نشان دهنده قابل‌اتکا بودن است.

قربانی با اشاره به اینکه حوزه طلا محلی برای سرمایه‌گذاری امن است تصریح کرد: عملاً سرمایه‌گذاری در بخش طلا به ترکیب کلاس‌های سرمایه‌گذاری و تنوع سرمایه‌گذاری‌ها را تکمیل می‌کند و فکر می‌کنیم که اتکا کردن به این بخش و برند گزینه‌ای منطقی است که حتی طی شرایط فعلی بازار اکثر مردم به دنبال فرار از ابهام و به در پی موقعیت با ثبات هستند و طلا می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری افرادی که در این حوزه فعالیت دارند باشد و از مدیریت حرفه‌ای هم بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: همان‌طور که مدیر صندوق اشاره کردند ۳۰ درصد از منابع صندوق را می‌توانیم نگهداری و تبدیل به وجه نقد کنیم و در شرایط مختلف بازار از نوسانات هم بهره‌مند شویم که بحث مدیریت حرفه‌ای صندوق است و ترکیب این اتفاقات گزینه جذابی برای شرایط سرمایه‌گذاری است.

مدیر عامل شرکت سبد‌گردان آگاه در خصوص سوددهی بیان کرد: پیش بینی سود کار صحیحی نیست، به این موضوع می‌توان پرداخت که آیا کلاس‌های سرمایه‌گذاری و ابزار‌های سرمایه‌گذاری که گروه آگاه آن را ارائه می‌کند، می‌تواند سود رقابتی را بر حسب شرایط سال آینده به همراه داشته باشد، لازم به ذکر است که سابقه گذشته نشان دهنده آن است که هر سال جزء مدعیان حوزه بازدهی سرمایه بوده‌ایم و امیدوار هستیم تا در آینده‌ نیز با توجه به شرایط روند گذشته را از خود بر جای بگذاریم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر