بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
دومین جلسه کمیته سیاست‌های عملیاتی و نظارتی بر بازار تشکیل شد
دومین جلسه کمیته سیاست‌های عملیاتی و نظارتی بر بازار با حضور مدیران عامل بورس و فرابورس و معاونت نظارت بر ناشران و بورس‌ها در محل سازمان بورس تشکیل شد.
کد خبر : ۲۵۱۸۱۶

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز،  کار ویژه این کمیته بررسی آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرائی و نظارتی مربوط به بازار است و پس از بحث و تبادل نظر به مرور دستورالعمل‌های مربوطه تغییر و بهبود خواهند یافت.



 با توجه به اینکه کدهای معاملاتی بسیار کمی، محدودیت در دسترسی برخط داشتند، در گام نخست مقرر شد کارگزاران مجددا به احراز صلاحیت و رفع محدودیت دسترسی مستقیم در خصوص کدهای مربوطه اقدام کنند.

 لازم به ذکر است بورس‌ها و کارگزاران اساسا امکان مسدودسازی کدهای معاملاتی را نداشته و این موضوع نیازمند صدور دستور قضایی یا اخذ تصمیم توسط سایر مراجع ذی صلاح است.

 رویه سازمان بورس اوراق بهادار و ارکان بدین صورت است که ناظرین پس از احراز تخلف مطابق با آیین نامه مقرره، صرفا دسترسی مستقیم افراد به بازار را برای مدت کوتاهی محدود کرده و مشتری در این مدت از طریق ایستگاه‌های کارگزاری اقدام به خرید و فروش میکند.

در این جلسه با توجه مسئولیت کارگزاری در احراز صلاحیت حرفه‌ای، مقرر شد، اخذ تعهدنامه وفق مسئولیت کارگزاری، توسط ایشان و حسب صلاحدید صورت گیرد.

 لازم به تاکید کد هایی که مطابق با ماده ۱۲ و تبصره آن در دستورالععمل احرایی معاملات برخط شده‌اند به صورت خودکار ظرف ۵ روز رقع محدودیت صورت می‌گیرد. در این خصوص با توجه تعداد کد محدود شده و نیز رفع محدودیت خودکار، صعود یا نزول شاخص‌های بازار سرمایه مرتبط با اقدام محدودسازی در نظر گرفته نمی‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر