بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
فروش اوراق قرضه دولت به
افزایش قیمت گاز در بودجه پیشنهادی تأثیر چندانی بر EPS شرکت‌های فولادی و فلزات ندارد چرا که این شرکت ها، توزیع کننده محصولات فولادی اند که محصولات فولادی را از بورس خریده و در بازار توزیع می‌کنند.
کد خبر : ۲۵۱۸۷۶

بازار سرمایه+بورس نیوز

محمدصادق چیت‌ساز، عضو هیات مدیره فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: افزایش قیمت گاز در بودجه پیشنهادی تأثیر چندانی بر EPS شرکت‌های فولادی و فلزات ندارد چرا که این شرکت‌ها، توزیع‌کننده محصولات فولادی اند که محصولات فولادی را از بورس خریده و در بازار توزیع می‌کنند.



وی افزود: با توجه به تعهدات ارزی دولت، هر هفته حدود ۹ همت اوراق قرضه به شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه، پتروشیمی، شستا و... فروخته می‌شود که به همین علت شاخص کل بورس پایین نگه داشته شده است.

این فعال بازار فولاد و آهن تاکید کرد: در حال حاضر شاخص به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسیده و برای تبدیل آن به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد تا پایان سال باید تلاش بسیار زیادی انجام داد.

چیت ساز ادامه داد: نرخ گازی که در بودجه پیشنهادی دولت مطرح شده تأثیر چندانی بر شرکت‌های تولیدکننده به خصوص تولیدات فولادی ندارد. البته هر قدر این نرخ بر شرکت‌ها تأثیر بگذارد به قیمت محصولات اضافه می‌شود.

عضو هیات مدیره صنف فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران گفت: در این راستا شرکت‌های فولادی هر هفته با حضور نمایندگانی از بورس کالا، دولت و اتحادیه جلساتی برای قیمت گذاری کالا برگزار می‌کنند و به نظر می‌رسد در اسفند ماه افزایش قیمت فولادی را تجربه کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۸۶ هزار میلیارد ریالی درآمد
مجموع بهای تمام‌شده این سرمایه‌گذار افزایش یافت؛

۸۶ هزار میلیارد ریالی درآمد "وامید" از سود سهام

دیواری کوتاه تر از
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دیواری کوتاه تر از "بورس" نیست

محرمانه هایی که فاش شد
ساعت پنج و نیم عصر؛

محرمانه هایی که فاش شد

ارسال نظر