بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد:

چراغ سبز بودجه به فروش اوراق در بورس

در صورتی که اتفاق عجیب و غریبی در این حوزه رخ ندهد و مشکل جدی برای دولت پیش نیاید، طبق بودجه طراحی شده، فروش اوراق برای بازار سرمایه خطری ایجاد نمی‌کند که خود یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.
کد خبر : ۲۵۱۹۱۸

بازار سرمایه+بورس نیوز

کاویان عبداللهی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: پارامتر‌های منفی که در بازار وجود دارد باعث کاهش سود شرکت‌ها می‌شود و برای افزایش سود باید فعالیت‌های مثبتی در این حوزه انجام گیرد.



وی افزود: همچنین به نظر می‌رسد با برطرف شدن پارامتر‌های منفی، بازار سرمایه در آینده وضعیت بهتری را تجربه کند. امیدواریم طی سال جاری بازدهی معقولی به سهامداران تعلق بگیرد چرا که قیمت شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه، شستا و... در رنج پایینی قرار دارند.

عبدالهی ادامه داد: یکی از پارامتر‌هایی که بازار را با چالش روبه‌رو می‌کند، بحث نرخ گاز و یا بهره مالکانه دولت از معادن، بوده و به همین دلیل انتظار نمی‌رفت در بودجه پیشنهادی، طرحی برای افزایش این نرخ ارائه شود.

عبداللهی ضمن اشاره به بی خطر بودن اوراق برای بازار در شرایط مناسب بیان کرد: با توجه به وضعیت بازار سرمایه در بودجه پیشنهادی دولت، می‌توان گفت در سال آینده بازپرداخت اوراق حدود ۲۰۰ همت و انتشار آن نزدیک به ۸۸ همت خواهد بود. در صورتی که اتفاق عجیبی در این حوزه رخ ندهد و مشکل جدی برای دولت پیش نیاید، طبق بودجه طراحی شده، فروش اوراق برای بازار سرمایه خطری ایجاد نمی‌کند که خود یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: در بودجه موقت دولت پارامتر‌های منفی وجود نداشته و یا تا حدی برطرف شده اند؛ در واقع ابهامات موجود برای سرمایه گذاران شفاف شده و منفی بودن آن‌ها از بین رفته است. در نهایت می‌توان گفت در صورت تصویب بودجه پیشنهادی، تأثیر مثبتی بر بورس و بازار سرمایه را تجربه خواهیم کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

رویکرد نمایندگان مجلس حمایت از بازار سرمایه است

سیر نزولی ارزش بازار پرتفوی بورسی
ارزش بازاری که در حوزه شیمیایی با اُفت ۳,۴۰ درصدی مواجه شد؛

سیر نزولی ارزش بازار پرتفوی بورسی "پردیس"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
اصلا به نظر کارشناس ها مذاکرات برجام و احتمال ارجاع پرونده این به شورای امینیت سازمان ملل یعنی کشک؟ با تشدید تحریم دولت با کسری بودجه شدید روبرو خواهد شد و اونموقع شبیه کسی خواهد شد که در حین غرق شدن همه رو با خودش می کشه پایین.