بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

حاضریم گاز را از مشتریان خانگی خریداری کنیم

حاضریم گاز را از مشتریان خانگی خریداری کنیم
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: باید با فرهنگسازی، در مصرف گاز بخش خانگی صرفه جویی کرد، ما حاضریم گاز را از مشتریان خانگی یعنی مصرف کنندگان نهایی خریداری کنیم.
کد خبر : ۲۵۲۰۶۷

طیب نیا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز،محمدیاسر طیب‌نیا، مدیر عامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: به دلیل وجود گاز طبیعی در کشور ساختار کشور طوری است که ۷۰ درصد انرژی موردنیاز کشور بر پایه گاز طبیعی است.



وی افزود: کشور ما در حوزه فولاد دهمین تولیدکننده فولاد جهان و اولین تولیدکننده فولاد بر پایه آهن اسفنجی هستیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: به لحاظ ذخایر دومین کشور دنیا هستیم. به لحاظ تولید سومین کشور دنیا هستیم و در دنیا جایگاه خوبی داریم.

طیب نیا بیان کرد: وابستگی صنایعی مانند خودرو، لوازم خانگی به صنعت فولاد به قدری است که اگر مشکلی برای صنعت فولاد ایجاد شود، سریعا به سایر صنایع منتقل می شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف گاز صنعت فولاد ایران در حال حاضر ۱۱ میلیارد مترمکعب در سال است و برای چند سال آینده در جهت تحقق اهداف سند چشم انداز، مصرف گاز صنعت فولاد باید به بالای ۲۰ میلیارد مترمکعب برسد.

وی ادامه داد: تولید گاز در کشور همگام با توسعه بخش صنعت نیست و رشد تولید گاز، کمتر از رشد بخش صنعت بوده است. باید برای رفع چالش گاز و برق، کارگروه هایی تخصصی ایجاد شود تا راهکارهایی برای رفع این مشکل ها اندیشیده شود.

مدیر عامل مجتمع فولاد مبارکه توضیح داد: روازنه بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می شود که بیش از ۵۲۰ میلیون مترمکعب آن در بخش خانگی به مصرف می رسد. باید با فرهنگسازی، در مصرف گاز بخش خانگی صرفه جویی کرد، ما حاضریم گاز را از مشتریان خانگی یعنی مصرف کنندگان نهایی خریداری کنیم.

طیب نیا گفت: راندمان بخاری های خانگی در ایران پایین است و این اتلاف مصرف گاز را به همراه دارد. ما می توانیم بخاری های با راندمان پایین را از خانوارها خریداری کنیم و به جای آن بخاری با راندمان ۹۰ درصد به آنها تحویل دهیم. این راهکارها کوتاه مدت است و در کوتاه ترین زمان، کاهش مصرف گاز در بخش خانگی را به همراه دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پذیرش های جدید در بازار اصلی بورس کالا
مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالا اطلاعیه داد؛

پذیرش های جدید در بازار اصلی بورس کالا

شمش فولادخوزستان، کاملا به فروش رسید
رشد ۲۸ درصدی درآمدزایی هفتگی این فولادساز جنوبی؛

شمش فولادخوزستان، کاملا به فروش رسید

دست و دل فولاد مبارکه به معامله در بورس کلا نمی‌رود
صرفه معاملات این فولادی در بازار آزاد چقدر است؛

دست و دل فولاد مبارکه به معامله در بورس کلا نمی‌رود

ارسال نظر