بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

جریان هدفمند پول‌های خاکستری در بورس

جریان هدفمند پول‌های خاکستری در بورس
با توجه به پیش بینی ها، برای سال ۱۴۰۱ در بازار سرمایه برآورد خوبی انتظار می‌رود. حتی امکان دارد در انتهای سال روند‌های خوبی داشته باشیم؛ اما در سال جدید با توجه به اینکه احتمالا متغیر‌های کلان اقتصادی بهبود یابند شرایط بازار به سمت بهتر شدن پیش می‌رود.
کد خبر : ۲۵۲۱۵۲

علی طباطبایی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز

علی طباطبایی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص روند فعلی بازار اظهار کرد: در حال حاضر روند صعودی بازار تأیید نشده اما؛ به نظر می‌رسد کف بورس مشخص شده و بازار برای روند افزایشی نیازمند آن است که مدت زمانی را در محدوده فعلی طی کند و پس از آن، باید به صورت هدفمند و صنعت به صنعت، نقدینگی را در بازار به جریان بیندازد.



وی با اشاره به اینکه بازار، نقدینگی را به صورت صنعتی جذب می‌کند، افزود: برای اینکه کلیت بازار بتواند به سمت صعود حرکت کند با این حجم معاملات و شرایط بازار سرمایه سخت خواهد بود. در این صورت بازار باید مدتی در روند ثابت قرار گیرد تا پول‌های خاکستری به صورت هدفمند در بورس جریان پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار در آینده تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، برای سال ۱۴۰۱ در بازارسرمایه برآورد خوبی انتظار می‌رود. حتی امکان دارد در انتهای سال روند‌های خوبی داشته باشیم اما؛ در سال جدید با توجه به اینکه احتمالا متغیر‌های کلان اقتصادی بهبود یابند شرایط بازار به سمت بهتر شدن پیش می‌رود.

طباطبایی یادآور شد: تصور از بهبود وضعیت همانند سال‌های ۹۸ و ۹۹ درست نیست. در واقع این دو سال بازار هیچ بهبودی نداشت بلکه تمام آن تورم بود. بهبود به معنای واقعی یعنی شرکت‌ها با عملکرد‌ها و سودسازی، ارزش سهام خود را افزایش دهند که امیدواریم بعد از سه سال این اتفاق بیفتد.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: به نظر می‌رسد تغییرات زیادی در بودجه پیشنهادی انجام می‌شود چرا که در بودجه‌ای که به مجلس تحویل داده شده به خصوص در بخش بازار سرمایه توجه کمتری صورت گرفته است. با توجه به فشار مردم بر بازار سرمایه به نظر می‌رسد تغییرات خاصی صورت خواهد گرفت. در صورتی که این بودجه بدون تغییر تأیید شده و اجرایی شود بازار مجددا ارزش خود را از دست می‌دهد. همچنین بحث فروش اوراق در بودجه پیشنهادی ۸۰ همت ذکر شده که برای فروش آن برنامه‌ای وجود ندارد، بنابراین باید در حوزه تخصصی این لایحه تغییرات اساسی صورت گیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دو چالش، مانع شکل‌گیری روند صعودی بورس
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دو چالش، مانع شکل‌گیری روند صعودی بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
چرندیات تحویل مردم ندید
دولت تصمیم گرفته بورس رو نابود کنه و
هیچکس هم جرات حرف زدن نداره
همین و بس