بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

احتمال به اغما رفتن اقتصاد ایران

احتمال به اغما رفتن اقتصاد ایران
کارشناس بازارسرمایه گفت: به سهامداران توصیه اکید دارم که در روزهای آینده به شدت محتاطانه خرید و فروش کنند و رفتارهای هیجانی اندک سرمایه‌های سرمایه‌گذاران را هم نابود خواهد کرد و بهتر از سرمایه‌گذاران یا با نگاه تحلیلی و محتاطانه اقدام به خرید و فروش کنند و یا سرمایه‌های خود را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد این بازار کنند.
کد خبر : ۲۵۲۱۵۹

احتمال به اغما رفتن اقتصاد ایران

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه چند روزی است که مثبت معامله می‌شود و روز گذشت دو بارش کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی به تصرف سهامداران درآمد.

بهنام مرادی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با آغاز دور جدید مذاکرات وین، رشدی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم متوقف شده یا کنترل شده‌تر باشد و درجا زدن‌های این بازار ادامه داشته باشد.

احتمال به اغما رفتن اقتصاد ایران

وی افزود: مطمئنا در مذاکرات وین شاهد یک توافق قطعی کوتاه مدت نخواهیم بود واگر در روزهای نخست مذاکرات شاهد رشد بازار سرمایه باشیم، بدان معنی است که فعالان این بازار چشم‌انداز مثبتی نسبت به مذاکرات در کوتاه مدت نداشته و پیش‌بینی افزایش نرخ ارز را کرده‌اند.

مرادی گفت: قاعدتاً اگر از وین‌ اخبار مناسبی مخابره نشود و به سمت بررسی مجدد برجام و تعهدنامه جدید پیش نرویم، بازار سرمایه رشد خواهد کرد، ولی این رشد نشان از قفل شدن روند مذاکرات و به اغما رفتن تولید و شکل گیری بستری برای افزایش نرخ ارز و یک تورم سنگین در کشور خواهد بود.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: به هر حال در این دور از مذاکرات وین، طرفین مذاکرات پیش‌شرط‌هایی برای هم گذاشته‌اند که در صورت مورد تایید قرار گرفتن این پیش‌شرط‌ها، احیای برجام مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ بعید به نظر می‌رسد که در این دور از مذاکرات خروجی ملموسی داشته باشیم و معتقدم عدم توافق در وین تبعات جبران ناپذیری برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

مرادی تصریح کرد: البته در صورتی که از مذاکرات وین اخبار مثبتی به کشورمان مخابره شود بازارسرمایه بازهم پتانسیل رشد خواهد داشت و احتمالاً در ابتدایی یک رشد هیجانی و تند تجربه کرده و بعد از آن به ثبات خواهد رسید؛ در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، سهم‌های بنیادی پتانسیل رشد بیشتر خواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران گفت: به سهامداران توصیه اکید دارم که در روزهای آینده به شدت محتاطانه خرید و فروش کنند و رفتارهای هیجانی اندک سرمایه‌های سرمایه‌گذاران را هم نابود خواهد کرد و بهتر از سرمایه‌گذاران یا با نگاه تحلیلی و محتاطانه اقدام به خرید و فروش کنند و یا سرمایه‌های خود را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد این بازار کنند.

این فعال بازارسرمایه خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری قطعاً ریسک کمتری برای سهامداران به همراه خواهد داشت و ضمناً در صورت شکل‌گیری یک روند صعودی در بازار این صندوق‌ها نشان داده‌اند که رشد خوبی خواهند کرد و بازدهی مناسبی برای سهامداران به ارمغان خواهد داشت.

وی ضمن گلایه از برخی ناهماهنگی‌ها در رفتارهای دولت و وزرای کابینه اظهار کرد: انتظار می رفت وقتی دولتی همسو با مجلس روی کار می‌آید، شاهد سیاست‌گذاری‌ها و رفتارهای هماهنگ‌تری باشیم و دولت و مجلس هماهنگ‌تر و چابک‌تر عمل کنند اما؛ متاسفانه این روزها چابکی لازم را در سیاستگذاری ها مشاهده نمی‌کنیم.

مرادی در خاتمه گفت: اگرچه شخص رئیس جمهور در بیان مشکلات با مردم صادقانه رفتار می‌کنند اما؛ در سیاستگذاری ها و رفتارهای معاونت اقتصاد هماهنگی و چابکی لازم دیده نمی‌شود. امیدواریم دولت بتواند صندوق‌های سرمایه گذاری بانک‌ها و موسسات وابسته به خود را هماهنگ‌تر از معبر بازار‌سرمایه ببیند و مجموعه‌های وابسته به خود را با هماهنگی بیشتری نسبت به بازار‌سرمایه اداره کند که اگر غیر از این باشد، نمی‌تواند از پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار بالای بازار سرمایه بهره لازم را ببرند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دو چالش، مانع شکل‌گیری روند صعودی بورس
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دو چالش، مانع شکل‌گیری روند صعودی بورس

راهکاری برای جلب دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران
مدیرعامل شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهکاری برای جلب دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
صندوق های سرمایه گذاری خودشون مثل خر تو گل گیر کردن

صندوقهای سرمایه گذاری فقط شدن وسیله ای برای رسیدن به اهداف شخصی مدیران صندوق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
رسوا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مگه توی ایران زندگی نمیکنید سالهاست اقتصاد توی کماست جز اقتصادی که دلالها در ان میخورند میبرند .دشمن خودی از استعمار بدتر است