بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
استاد اعظم، بادیگارد لازم شد!
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به وقتی آبدارچی ها هم پارتی کلفت دارند و هیپنوتیزمی که بازار را به خواب برده و...
کد خبر : ۲۵۲۱۸۱

۵

به گزارش بورس نیوز، بازار امروز جوری بود که انگار نه دل عقبگرد داشت و نه قدرت پیشروی. سرمایه گذاران، نمی خرند؛ چون می ترسند قیمت ها بیشتر افت کند و نمی فروشند؛ چون نگران رشد دوباره این بازار و جا ماندن از صف های خرید شوند. اما عجیب اینجاست که عرضه ابشاری حقوقی ها به محض صف خرید شدن یک سهم این شائبه را تقویت می کند که عده ای عمدا اجازه رشد به این بازار نمی دهند. به هر حال اگر بازار سرمایه ما مستعد یک صعود باشد(که هست)، نمی توان تا ابد مانع رشد این بازار شد و دیر یا زود، کنترل بازار از دست آقایان خارج خواهد شد. البته شاید اگر ما هم سکاندار یک مجموعه بزرگ با چند صد همت کم و کسری بودیم، برای جبران کاستی هامان، بورس را هیپنوتیزم می کردیم.

استاد اعظم، بادیگارد لازم شد
پررنگ ترین خبر امروز، خبر حواشی مجمع یکی از شرکت‌های بازار بود. شرکتی که در دوران صعود بازار سرمایه خیلی خیلی رشد کرد و مرداد ۹۹ به ۱۴۰۰۰ تومان رسید. بعد آن تا اوایل ۱۴۰۰ که بابت مجمع افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها نمادش متوقف شود، به ۴۸۰۰ تومان رسید و بعد از مجمع هم در قیمت ۱۲۰ تومان بازگشایی شد. اما افت قیمت ها تمامی نداشته و این روزها قیمت این سهم فقط حدود ۹۰ تومان است. امروز در مجمع مدیران و هیئت مدیره این شرکت خودشان را به زحمت انداخته و ۴ ریالی بین سهامداران تقسیم کردند و بعد از آن بود که کتک کاری ها شروع شد! گفته می شود یکی از کتک خورده ها، سردسته ۲۵ نفر معروف بوده و ضارب، دل پُری داشته! خدا کند این کتک کاری ها بهانه ای برای آنکه از فردا مدیران و اعضای هیات مدیره تقاضای بادیگارد کنند، نشود! البته به سهامداران هم توصیه می شود جهت حضور در مجامع، لباس ضد گلوله بر تن کنند...

خبر لوث شده دلار ۴۲۰۰ تومانی 

لوث ترین خبر امروز هم خبر حذف ارز دولتی و دلار ۴۲۰۰ تومانی بود. خبری که مسئولین یکی پس از دیگری آن را تایید و تکذیب می‌کند. یکی می‌گوید ارز دولتی دارو حذف نخواهد شد و دیگری می گوید سال آینده خبری از حذف ارز دولتی نخواهد بود. ما که نفهمیدیم این وسط چه خبر است؟ اما این همه ناهماهنگی بین مسئولان، نوبر است. مانده این آقایان واقعاً نمی دانند با این همه اخبار ضد و نقیض، به جز ایجاد وحشت در دل مردم و دمیدن در آتش گرانی ها، کاری نخواهند کرد؟!

استخدام به شرط پارتی
شنیده ها حاکی از آن است که یکی از اهالی پاستور این روزها به هر دری می زند تا یکی از همشهریان خودش را به عنوان مدیر عامل به هلدینگ بزرگ بورسی بفرستد! نکته جالب توجه اینجاست که همشهری مذکور چند سالی سابقه مدیرعاملی در یکی از شرکت‌های پتروشیمی را داشته و به مدت حضور ایشان پتروشیمی مذکور از سال ۹۴ تا ۹۷ حدود ۳۶۳ میلیارد تومان زیان ساخته! البته بعد از آن ظاهراً بخت با این مدیر خوش شانس، یار بوده و با شیوع کرونا و تولید محصولات بهداشتی و آب ژاول، شرکت مذکور به سوددهی رسیده است! البته انتصاب های سفارشی فقط مختص به اهالی پاستور نیست و بعضی اهالی بهارستان هم این روزها انگار حتی آبدارچی شرکت های بزرگ بورسی را هم با سفارش می فرستند!

دغدغه ۱۳۰۸ میلیاردی غول جاده مخصوص 

و اما خبر پایانی اینکه غول جاده مخصوص این روزها انگار بدجور نگران تسویه ۱۳۰۸ میلیارد تومان اوراقی است که در دو مرحله منتشر کرده و زمان تسویه آن، فرا رسیده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
داش غلام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
برای امثال غول جاده مخصوص، که استاد پولسازی با راهبردزیانسازی هستند ،کاری ندارد که این مبلغ ناچیز را ،وآنهم دربازار رمزنگاری شده بورس کهکشانی ایران عزیز، جمع وجورکنند .زیرا کافی هست که یک افزایش سرمایه چند ده هزار واحدی ،ویا یک عرضه اولیه زیرمجوعه خودی را ،با هم آهنگی با خودیهای رانتی بورس، کارسازی کنند تا هم ازشر ۱۳۰۸ میلیارد تومان تسویه اوراق بدهی خلاص شوند، وهم دربوق وکرنا بدمند که، ضرر ساختگی چندساله را با مدیریت خارق العاده مدیران نخبه کهکشانی پایین آورده اند. بنابراین دیگر نیازی به آزادسازی قیمت خودرو نمی بینند تا مبادا موجبات کدورت مافیای دلال بازار خودرو شوند .زیرا امکان کسادشدن بازار بلبشور خودرو وجود دارد ودرنتیجه سودهای مافیاهای عزیز ازبین خواهد رفت ×=
سهامداران کرمان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
آقا فیلم کتک خوردن سهامدار سهام کرمان امروز در مجمع سالیانه را ببینید دلت کباب میشود.هم ضرر مالی به سهامداران سهام کرمان می زنند.هم سهامدار معترض سهام کرمان را کتک میزنند.کجای دنیا چنین چیزی داریم؟مگر در حکومت عدل علی باید ظالم را محاکمه کرد یا مظلوم را کتک زد؟
تو رو خدا بداد سهامداران کرمان برسید.هر کسی این فیلم را ببینید و سکوت کند بخدا در ظلم اینها شریک هست.
چرا باید در مجمع سالیانه سهام کرمان فقط 4 ریال سود تقسیم کنند و سهامدار معترض به پاداش چند صد میلیون تومانی هیئت مدیره را روی سن کتک بزنند؟؟؟
مگر سهامدار با چه زبانی اعتراض کند؟
اعتراض مدنی کرده رفته روی سن تا مخالفتش را با هیئت مدیره بی عرضه و فاسد شرکت کرمان اعلام کند اما او را کتک زدن.
واقعا چرا خبرگزاری شما به تخلفات شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان و پایین آوردن دستوری قیمت سهام توسط حقوقی های شرکت از 14000 تومان به 90 تومان و کتک خوردن سهامدار معترض به پاداش چند صد میلیون تومانی هیئت مدیره شرکت کرمان ورود نمیکنند؟
دستگاه قضایی دادستان کل کشور سازمان بازرسی کجایید؟
جناب آقای اژه ای اینم تخلفات بزرگ در بورس و یک شرکت بورسی.لطفا رسیدگی کنید.
نمایندگان مجلس کمیسیون اصل 90 مجلس و کمیسیون اقتصادی آقای پورابراهیمی نماینده محترم کرمان کجایید؟
لطفا بداد سهامداران کرمان برسید.قیمت سهم از 14000 تومان شده 90 یک تومنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟