بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاران در تردید تصویب بودجه ۱۴۰۱

در بودجه پیشنهادی، شرکت‌های صادراتی به خصوص در حوزه نفت و پتروشیمی از لحاظ مالیاتی تحت تأثیر قرار گرفته و ارزش سودآوری آن‌ها کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : ۲۵۲۱۹۲

شرکت های صادراتی در تیررس بودجه پیشنهادی//قربانی//

مصطفی محبی مجد، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: درحال‌حاضر شرکت‌ها و صنایع بیشتر از هر زمان دیگری تحت تأثیر بودجه قرار گرفته‌اند، بنابراین تا زمانی که بودجه به تصویب مجلس نرسیده و در خصوص جزئیات آن بحث نشده همواره سرمایه‌گذاران با تردید بیشتری به بازار نگاه می‌کنند.



وی در ادامه از روند احتمالی بازار سرمایه در آینده تصریح کرد: در سال پیش رو، شرکت‌هایی که از بودجه و اقتصاد جهانی نظیر صنعت لیزینگ، بیمه، کشاورزی و دارویی تأثیر کمتری می‌گیرند بیشترین ارزش افزوده را خواهند داشت.

محبی مجد خاطرنشان کرد: می‌توان گفت در بودجه پیشنهادی، شرکت‌های صادراتی به خصوص در حوزه نفت و پتروشیمی از لحاظ مالیاتی تحت تأثیر قرار گرفته و ارزش سودآوری آن‌ها کاهش پیدا کرده است. همچنین این لایحه تأثیر مثبت بیشتری بر نرخ سوخت و خوراک صنایع شیمیایی مانند شرکت‌های پتروشیمی، پالایشی و فولادی گذاشته است.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان گفت: در واقع می‌توان گفت بازار زرنگ بوده و اتفاقات را از قبل پیش خور کرده است؛ البته قرار نیست با اتفاقاتی که در بودجه افتاده، شاخص به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افشای الف و صرفه جویی ۷۰۰ میلیاردی مادیران
علت بسته شدن نماد "مادیرا" تمدید قرارداد تبلیغاتی با صدا و سیما بود؛

افشای الف و صرفه جویی ۷۰۰ میلیاردی مادیران

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

مچ‌اندازی ارزندگی و ابهامات در "بورس"

جریان هدفمند پول‌های خاکستری در بورس
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

جریان هدفمند پول‌های خاکستری در بورس

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

طلسم ۱,۴۰۰ میلیون واحدی شاخص‌کل

ارسال نظر