بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

"بورس" از دست‌کاری‌های دولت بیمار است

حرکت نکردن بورس یک نوع بیماری بوده که باید درمان شود؛ این بیماری به دستکاری‌های دولت در دو سال گذشته مربوط می‌شود که به دلیل وضعیت بد قیمت‌ها صورت گرفته و باید بهبود پیدا کند.
کد خبر : ۲۵۲۲۴۸

فرشاد به آبادی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: هر آنچه که در خصوص بورس در بودجه پیشنهادی مطرح شده، مربوط به سال ۱۴۰۱ بوده در واقع به وضعیت بورس در چند ماه باقی مانده از سال هیچ اشاره‌ای نشده و برای تحول در بازار باید چند ماه صبر کرد تا در سال جدید تغییراتی صورت بگیرد.



وی افزود: در این راستا می‌توان گفت پیش‌خور کردن خبر شاید در کوتاه مدت برای ارزش سهم‌ها اثر داشته باشد؛ اما برای تأثیرات میان‌مدت باید منتظر اتفاقات جدید در سال ۱۴۰۱ ماند.

به آبادی ادامه داد: در این حوزه، برنامه‌های سازمان بورس و وزارت اقتصاد بیشتر مورد بحث قرار گرفته چرا که بودجه پیشنهادی هنوز قطعی نشده و باید طی فرآیندی به تصویب مجلس برسد. برنامه‌ای که سازمان بورس ارائه داد، یعنی همان ۱۰ بند حمایتی، بر روند حرکتی بورس به سمت جلو تأثیر مثبتی می‌گذارد؛ به شرطی که از برخی ایرادات و اشکالاتی که در گذشته صورت می‌گرفت، جلوگیری شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: با قطعی شدن بند‌های حمایتی می‌توان گفت بازار روند طبیعی خود را طی خواهد کرد. حرکت نکردن بورس یک نوع بیماری بوده که باید درمان شود؛ این بیماری به دستکاری‌های دولت در دو سال گذشته مربوط می‌شود که به دلیل وضعیت بد قیمت‌ها صورت گرفته و باید بهبود پیدا کند. در صورتی که شرایط اقتصادی بهتر شود، مردم مجددا به بورس اعتماد کرده و در آن سرمایه گذاری خواهند کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در معاملات روز گذشته رقم خورد؛

کاهش اندک قیمت سهام عدالت

همه زیرساخت پرداخت سود ازطریق سجام آماده است
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

همه زیرساخت پرداخت سود ازطریق سجام آماده است

سهامداران با خیال راحت، پرتفو بچینند
محمد کفاش پنجه شاهی کارشناس بازار سرمایه

سهامداران با خیال راحت، پرتفو بچینند

نسخه اولیه بودجه، گل به خودی بود
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

نسخه اولیه بودجه، گل به خودی بود

ارسال نظر