بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
رعیت را چه به سرمایه گذاری در بورس
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به کشف یک ارزن صلابت در میرداماد و سوت بلندی در جاده مخصوص و...
کد خبر : ۲۵۲۳۶۷

۵


به گزارش بورس نیوز، امروز دوباره قله ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را از دست دادیم تا ثابت شود بازار سرمایه قصد رشد ندارد؛ چه با بهانه و چه بی بهانه همین حوالی در جا می زند و بعید است که در کوتاه مدت، این بیمار کرخت از بستر برخیزد و البته این است سرانجام مداخله ها و سلب اعتماد فعالان بازار سرمایه!

رعیت را چه به سرمایه گذاری در بورس

اما این روزها بحث انتقاد به اصلاح قانون بازار اوراق بهادار حسابی داغ است. قانونی که ظاهرا پیش نویس آن را اهالی بهارستان تهیه کرده اند، ولی منابع موثق ادعا دارند نمایندگان تخت طاووس در القای برخی مفاد سمبه پر زوری داشته اند! نکته اینجاست که اذهان عمومی و قانون گذار کلا معطوف به تخلفات جامعه سهامداران است و کسی به فکر تخلفات ناشران، هیات مدیره ها، بازارگردان ها و حتی رفتارهای سلیقه ای ناظران نیست. کماکان قرار است سهامداران بابت تخلفات ناشر، جریمه شوند(با توقف نماد) و اگر هم اعتراض کنیم می گویند ما نمی توانیم به خاطر منافع سهامدار، به تولیدکننده سخت بگیریم! خب چه کاری بود بورس راه بیندازید؟ همان ساختار همه چیز دولتی طورتان را ادامه می دادید، بهتر نبود؟ رعیت هم زبانش بسته بود و غر نمیزد...

سورپرایزهای بانکی

بانک های ما عادت کرده اند سورپرایزمان کنند. یکی چاپ تمبر یادبود قانعش نمی کند و جشن میگیرد و در محروم ترین نقطه کشور برای پرسنلش کیک می بُرد؛ آن هم نه یک کیک و دو کیک که حدود ۲۰‌ کیک. دیگری فرمان می دهد تا کسی حواسش نیست، تسهیلات معوق را به طبقه تسهیلات جاری منتقل کنند. دیگری با اضافه برداشت ۲۸ همتی و نسبت کفایت سرمایه ۴۰۳، در تمام کهکشان راه شیری، بی رقیب می شود و... خدا کند این همه شفافیت کورمان نکند.

کشف یک ارزن صلابت در میرداماد

یکی از شرکت های تولید کننده لوازم خانگی که در چند ماه گذشته همواره در صدر خبرها بوده، برای دریافت ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات دست به دامان اهالی سمیه شده و یکی از اهالی سمیه هم در نامه‌ای به میرداماد اعلام کرده این ۹ همت ناقابل را خارج از چهارچوب بین دوستانمان بدهید! اما آقایان در میرداماد در اقدامی کاملا پسندیده اعلام کرده‌اند که خیر، اینجا از این خبرها نیست. ای کاش چنین صلابتی چند سال قبل هم وجود داشت، همان زمان که موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز همچون قارچهای سمی در گوشه و کنار کشورمان قد علم کردند و در شرایطی که نقدینگی کشور ۹۰۰ همت بود، ۳۰ همت به اقتصادمان هزینه تحمیل کردند...

سوت بلند قوه قضاییه در جاده مخصوص 

از جاده مخصوص خبر رسیده که مدیران محترم دو غول بزرگ خودروسازی کشور به خاطر کُندی در کاهش تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ، به احتکار منجر به اخلال در رقابت متهم شده اند. حالا باید دید این تفهیم اتهام، نوعی سوت زنی بوده تا این دو مدیر را وادار به تسریع در فرایند تکمیل خودروهای ناقص در پارکینگ و تحویل به مشتریان کنند یا قرار است سلاطین جدیدی از دل جاده مخصوص بیرون بزنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
گوگولی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
پیش به سوی بازار رمز ارزها به هیچ گرفتاری و قوانین من درآوردی مجلس عنقلابی
.
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
.و .بر این دولت .