بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت:

افزایش‌سرمایه "شستا" از محل تجدید ارزیابی‌ها

افزایش‌سرمایه
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: شرکت در سال ۱۳۹۹، ۳۱ هزار میلیارد تومان توانست سود ایجاد کند که رشد ۷۸ درصدی نسبت به سال قبل را محقق کرد.
کد خبر : ۲۵۲۴۱۲

علی رستمی+بورس نیوز

علی رستمی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در مجمع فوق العاده امروز با ارائه تاریخچه تاسیس شستا گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی سال ۱۳۶۵ تاسیش شده و سال ۱۳۷۹ سهامی عام شده، در سال ۱۳۹۹ نیز سهام آن در بورس عرضه شده است. در انتهای سال ۹۹ افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته اتفاق افتاده و سرمایه شرکت در حال حاضر ۱۴۲ هزار میلیارد ریال است.



وی افزود: جایگاه شستا در نظام اقتصادی برهمگان آشکار است که این مجموعه با داشتن ۱۵۷ شرکت مدیریتی و ۹۲ شرکت غیرمدیریتی و اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر نیروی انسانی یکی از شرکت‌های با جایگاه بالا در نظام اقتصادی کشور است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با اشاره به چشم انداز شرکت در ۴ سال آینده بیان کرد: چشم انداز ۱۴۰۴ تحقق واقعی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ارزش آفرینی، کسب منافع پایدار برای ذینفعان و نقش آفرینی در رشد و توسعه پایدار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ترکیب سهامداران ۸۸.۷۶ درصد سازمان تامین اجتماعی و ۱۱.۲۴ درصد سایر سهامداران هستند.

رستمی خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، معادن، سیمان و ساختمان، حمل و نقل دریایی، بورس بانک بیمه، برق ونیروگاه، اینترنت و همچنین دارو فعال هستیم و در هر کدام از این صنایع سهم خیلی خوبی داریم. مثلا در دارو بیش از ۳۵ درصد دارو، در حوزه سیمان حدود ۳۵ درصد سیمان کشور، در حمل و نقل دریایی بیش از ۸۰ درصد بار‌های صادراتی و وارداتی ایران در اختیار حمل و نقل دریایی بوده که در اختیار این هلدینگ است.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید بیش از ۹۱ درصد دارایی ما از جهت ارزشی بورسی شدند و ۹ درصد غیربورسی هستند که این میزان را نیز در برنامه داریم ظرف امسال و سال آینده و سال ۱۴۰۲ همه را بورسی کنیم و هیچ دارایی غیربورسی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی درخصوص سرمایه شرکت توضیح داد: سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۲ میلیارد تومان بود که امروز ۱۴ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان است که بعد از این مجمع به ۱۶۳ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

رستمی با اشاره به رشد سودآوری شستا بیان کرد: شرکت در سال ۱۳۹۹، ۳۱ هزار میلیارد تومان توانست سود ایجاد کند که رشد ۷۸ درصدی نسبت به سال قبل را محقق کرد.

وی افزود: با برنامه ریزی در حوزه توسعه سرمایه گذاری‌ها، ۹۴ پروژه سرمایه گذاری داریم که قریب به ۶۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اجرا در هلدینگ‌های مختلف داریم. مثل نفت و گاز و پتروشیمی ۲۶، در دارو ۲۰، در سیمان ۷، صدر تامین ۱۴، صنایع پتروشیمی ۱۶، انرژی ۴ و رایتل ۷ پروژه در دست اجرا داریم.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب پورتفوی سرمایه گذاری از جهت ارزشی درصد بالایی به نفت و گاز و پتروشیمی اختصاص داده شده که فعلا بخش پیشتاز ما در حوزه انرژی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا تصریح کرد: برنامه ما در هدف گذاری برای سال ۱۴۰۴ این است که طی ۴ سال بتوانیم ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری را در صنایع هدف تعریف و اجرا کنیم و به بهره برداری برسانیم.

وی بیان کرد: برنامه ما این است که در سال ۱۴۰۰، ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده که کمی بیشتر ۶۳ هزار میلیارد تومان شد. در سال ۱۴۰۱، ۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه می‌شود. ۱۴۰۲ تا ۸۰ هزار میلیارد، ۱۴۰۳، ۱۰۰ هزار میلیارد و ۱۴۰۴، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه سرمایه گذاری را خواهیم داشت.

وی توضیح داد: با مروری بر روند‌های سرمایه گذاری و با استفاده از متد‌های برآوردی به جمع بندی رسیدیم که ۵۰ درصد سرمایه گذاری هایمان باید در نفت و گاز و پتروشیمی، ۲۰ درصد در معادن و صنایع معدنی وفلزات اساسی و باقی در سایر حوزه‌ها باشد.

رستمی گفت: هدف اصلی از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های مالی و دارایی‌های زمین اصلاح ساختار مالی شرکت است و در پاسخ به برخی از سهامداران مبنی بر نداشتن تجدید ارزیابی باید بگویم که این گام بلند از سوی شرکت و هیات مدیره برداشته شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
سلام
بیایید بگویید از زمانی که وارد بورس شدید شما چقدر سود کردید و چقدر حقیقی های بیچاره سهام را گران به آنها فروختید و ارزان خریدید
ناشناس
Romania
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
اقای رستمی میفرمایند با پول ملت شرکت رشد ۷۸ درصدی داشته ولی نگفتن اینهمه سود چرا بخش اندکی بدست سهامدارن رسید وانهم بلافاصله از انها گرفته شد نفرمودن تمامی وعدهای که داده بودن باد هوا بود وخیل عظیمی از ملت سرمایه خود را از دست دادن ودراخر ایا باین تعداد سهام در سال اینده سودی پرداخت میشود
ناشناس
Romania
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
اقای رستمی میفرمایند با پول ملت شرکت رشد ۷۸ درصدی داشته ولی نگفتن اینهمه سود چرا بخش اندکی بدست سهامدارن رسید وانهم بلافاصله از انها گرفته شد نفرمودن تمامی وعدهای که داده بودن باد هوا بود وخیل عظیمی از ملت سرمایه خود را از دست دادن ودراخر ایا باین تعداد سهام در سال اینده سودی پرداخت میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
شما سود نکردید شما دارایی‌های مردم غارت کردید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
مردم بابابت سود شرکتهای شما هر روز خون جگر می خورند.
بترسید از قهر خدا که در کمین ستمگران است.
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸
دارایی شما 100 تریلد هم که باشد . جیب مردم. ا خالی میکنید و 10 برابر پولهای خودتان و مردم بدهکار به سازمانهای پزشکی دارید . بیچاره کسانی که پولشان را در بورس به شما وام بیبهره میدهند .
سید حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
ابتدا باید شرکتهای زیر مجموعه تجدید دارایی میشد بعد به شرکت بزرگ ومادر .تمام کسانی که با شستا سالیان دراز شریک بوده وتمام بار شستا را با زیان به دوش کشیده اند اکنون شستا را به چند برابر قیمت میبینند اما خود را درزیان انباشته که حاصل فشار وتحمیل سیاستهای شستاست ....میبینند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
دوستانی که نظریه میدین بجای این حرفا بیاید هماهنگ بشین سراسر کشور یک روز حمله کنیم به ساختمان بورس اگه اسلحه هم دارید بریم با بنزین دینامیت یا بمب اتم هم که شده ساختمان بورس و وزارت اقتصاد منفجر کنیم دیگه خسته شدیم از بس ضرر کردیم هر روز یه کف جدید توی سهام ایجاد میشه واقعا باید قید زنده بودن زد ما که توی این مملکت زندگی نمیکنیم نابود شدیم، مرگ یک بار شیون هم یک بار
حسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
لعنت بر قوم ظالمین
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
سلام
اين همه سود شستا چرا كسري همسان سازي بازنشستگان را از اين محل پرداخت نمي كنند وبقيه اشو تقسيم سود كنند از طرف ديگرشستا مال باز نشستگان هستش ولي ازش سو استفاده ميشه اكنون در صندوق نزديك يك ميليارد تومان ذخيره دارم كه حداقل بهره بانكي آن را بعنوان حقوق پرداخت كنند