بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

"نرخ بهره بین بانکی" ریسک بدون نسخه "بورس"

تنها عامل ریسک بازار که تا به الان راه حلی برای آن ارائه نشده نرخ بهره بین بانکی است که در صورت کاهش یافتن، به همت بانک مرکزی موجب برگشت اعتماد و رونق به بورس خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۲۵۹۴

بازار سرمایه+بورس نیوز

محمد باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و پیش رفتن مذاکرات به نظر می‌رسد برای بازارسرمایه اتفاقات خوب و مثبتی بیفتد. بحث اصلی در بازار، نرخ بهره بین بانکی بوده که از ۲۵ درصد در حال تبدیل شدن به ۲۰ درصد یا کمتر از آن است؛ البته افت این نرخ تا۲۰ درصد در بازار آزاد، باعث کاهش سودآوری شرکت‌های بورسی نمی‌شود؛ در این صورت پیش‌بینی شده که بازار تا آخر سال یک روند مثبت و رو به جلو را طی کند.



وی با اشاره به تأثیر بودجه پیشنهادی بر بازار سرمایه افزود: نسخه اولیه‌ای که به مجلس تحویل داده شد، تأثیر خوبی در بازار نمی‌گذاشت و چه بسا که منجر به منفی شدن بازار سرمایه می‌شد. همچنین در بسیاری از بخش‌های بودجه نظیر نرخ آزادسازی، نرخ گاز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها به نظر می‌رسد اتفاقات مثبتی صورت گیرد.

خادمی با اشاره به لزوم برگشت اعتماد مردم به بورس ادامه داد: در طی چند روز اخیر نرخ دلار نیمایی تغییر کرده و حدودا به نرخ آزاد نزدیک شده که می‌توان گفت اتفاق مثبتی برای بازار سرمایه است. در حال حاضر تمام آیتم‌های موجود در بازار نظیر افت دلار و قیمت‌ها به صورت مثبت تاثیرگذار بوده و باعث رشد سهام می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: در حال حاضر تنها عامل ریسک بازار که تا به الان راه حلی برای آن ارائه نشده نرخ بهره بین بانکی است که در صورت کاهش یافتن، به همت بانک مرکزی موجب برگشت اعتماد و رونق به بورس خواهد شد. با توجه به محتوای بودجه ارائه شده در مجلس، می‌توان گفت در بخش ارزی و مالیاتی به خصوص رشد نرخ نیمایی در بازار آزاد، بازار سرمایه رونق خوبی را تجربه خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کانونی برای پیگیری مطالبات سهامداران عدالت
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کانونی برای پیگیری مطالبات سهامداران عدالت

جیب بورسی‌ها؛ جیب
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد؛

جیب بورسی‌ها؛ جیب "دولت" نیست

یک شرط برای عرضه  ۴ شرکت
در گفت‌وگو با بورس نیوز،

یک شرط برای عرضه ۴ شرکت "شستا"

ارسال نظر