بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

۱۲۹همت اوراق، خبر خوشی برای "بورس" نیست

رشد نکردن بازار به دلیل معاملات اوراقی است که در سیزدهم دی ماه به فروش رفتند و پیامی که به سرمایه گذاران داد این بود که بازار سرمایه همچنان جایی برای رشد ندارد، به همین دلیل خرید در بازار متوقف شده است.
کد خبر : ۲۵۲۵۹۶

نادر جزایری کارگزاری بهین پویا در گفت و گو با بورس نیوز

نادر جزایری، مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص شرایط بازارسرمایه اظهار کرد: عدم رشد بورس به دلیل معاملات اوراقی بوده که در سیزدهم دی‌ماه به‌فروش رسید و پیامی که به سرمایه‌گذاران مخابره شد نیز آن بود بود که بازارسرمایه همچنان جایی برای رشد ندارد.


بیشتر بخوانید:  سرمایه‌گذاران در تردید تصویب بودجه ۱۴۰۱


وی افزود: زمانی که ۱۲۹ همت اوراق فروخته می‌شود، پیام مثبتی برای حوزه بورس نیست؛ به همین دلیل خرید در بازار متوقف شده است؛ بنابراین هیچ تحلیلی در این زمینه نمی‌تواند قطعی باشد و می‌توان گفت بازار فقط در انتظار خبر‌های سیاسی است.

وی با اشاره به بهترین بازار برای سرمایه گذاری گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، سرمایه گذاران فعلا نباید سرمایه گذاری کنند. در واقع مردم و سهامداران باید صبر کنند تا وضعیت مذاکرات مشخص شود. بعد از مشخص شدن نتایج، بهتر است مردم به جای سهام، صندوق خریداری کنند چرا که اعتماد در بازار سرمایه از بین رفته است.

جزایری تصریح کرد: اگر هفته آینده حجم معاملات شرایط بهتری داشته باشد، بازار چند روزی متوقف خواهد شد تا روند اصلی جریان نقدینگی مشخص شود. در حال حاضر اکثر سهامداران منتظر هستند تا جو اعتماد به بازار برگردد و نتایج مذاکرات مشخص شود.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: صنایع پیشرو شاخص بورس را کنترل می‌کنند و به همین دلیل هر چند روز یکبار این صنایع تغییر می‌کنند. البته صنایع پیشرو باید حداقل ۱۰ روز مثبت باشند بنابراین نمی‌توان این صنایع را به طور قطع پیش بینی کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کانونی برای پیگیری مطالبات سهامداران عدالت
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کانونی برای پیگیری مطالبات سهامداران عدالت

سرمایه‌گذاران در تردید تصویب بودجه ۱۴۰۱
مصطفی محبی مجد، کارشناس بازار سرمایه

سرمایه‌گذاران در تردید تصویب بودجه ۱۴۰۱

باگ بزرگ پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازارسرمایه
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

باگ بزرگ پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازارسرمایه

ارسال نظر