بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"نقدینگی" پرچم رشد بورس را پایین کشید

برای برگشت نقدینگی به بازار ابتدا باید اعتماد مردم برگردد که در این صورت بورس به طور چشم گیری رشد خواهد کرد. در واقع زمانی که سهمی رشد نمی‌کند، سهامداران آنرا می‌فروشند و باعث افزایش عرضه و کاهش تقاضا می‌شوند.
کد خبر : ۲۵۲۷۶۲

بازار سرمایه +بورس نیوز

احسان خورشیدی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، با اشاره به اینکه بازار سرمایه بهترین مکان سرمایه گذاری است، اظهار کرد: با توجه به شرایط در بازار قیمت‌ها در حال کاهش بوده و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک سهام و شاخص بورس رشد کند که می‌توان گفت زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بهترین گزینه خواهد بود.



وی در خصوص دلایل عدم رشد بازار سرمایه افزود: در حال حاضر رشد نکردن بازار دلایل متعددی دارد؛ اما بخش مهم در این حوزه، وجود نقدینگی مورد نیاز است. برای برگشت نقدینگی به بازار ابتدا باید اعتماد مردم برگردد که در این صورت بورس به طور چشمگیری رشد خواهد کرد. در واقع زمانی که سهمی رشد نمی‌کند، سهامداران آنرا می‌فروشند و باعث افزایش عرضه و کاهش تقاضا می‌شوند.

به گفته خورشیدی به دلیل شرایط موجود در مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها دلار و سکه در آینده جای رشد خواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه اذعان کرد: به نظر می‌رسد نرخ دلار نیمایی تا پایان سال در همین محدوده بماند و تفاوت خاصی با وضعیت قبلی نخواهد داشت. نهایتا نرخ دلار آزاد و نیما در یک بازه ۷ الی ۱۰ درصدی نوسان خواهد داشت و به نظر می‌رسد نرخ دلار نیمایی تا پایان سال در محدوده ۲۴ الی ۲۷ هزار تومان درجا بزند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد
امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه؛

رشد "بورس" همانند سال‌های ۹۸ و ۹۹ نخواهد بود

تغییر فرمول قیمت پایه سیمان، اتفاقی مثبت برای سیمانی‌ها
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

تغییر فرمول قیمت پایه سیمان، اتفاقی مثبت برای سیمانی‌ها

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس :

حمایت خوبی از بورس در بودجه ۱۴۰۱ خواهد شد

ارسال نظر