بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
روند نزولی این غول هلدینگی تامین اجتماعی ثبت شد؛

کاهش ۵درصدی بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های "شستا"

کاهش ۵درصدی بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های
بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در آذرماه مربوط به صنعت «محصولات شیمیایی» بود و ارزش بازار این بخش از سرمایه‌گذاری به ۸۱۸،۷۱۶ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۵۲۸۳۷

سرمایه گذاری تأمین اجتماعی+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های بورسی و غیر بورسی را برابر با ۲۸۹،۲۳۶ میلیارد ریال گزارش کرد که نسبت به ماه گذشته با کاهش ۵ درصدی مواجه بود.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "شستا" در آذرماه مربوط به شرکت‌های بورسی با ۲۰۵،۶۷۹ میلیارد ریال بود و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها نیز متعلق به شرکت‌های غیربورسی بود.

بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در آذرماه مربوط به صنعت «محصولات شیمیایی» با ۹۵،۰۷۰ میلیارد ریال بود و ارزش بازار این بخش از سرمایه‌گذاری به ۸۱۸،۷۱۶ میلیارد ریال رسید و این مبلغ ثبت‌شده نسبت به ماه گذشته کمتر از یک درصد کاهش یافت.

پس از محصولات شیمیایی نیز بخش «سرمایه‌گذاری‌ها» با بهای تمام‌شده ۴۲،۵۳۱ میلیارد ریالی جایگاه بعدی را در اختیار دارد که ارزش بازار این حوزه بالغ‌بر ۲۳۱،۲۹۳ میلیارد ریال اعلام‌شده است.

ارزش بازار سرمایه گذاری های بورسی شستا+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: افزایش‌سرمایه "شستا" از محل تجدید ارزیابی‌ها


بر اساس این گزارش، همان‌طور که در متن فوق ملاحظه کردید مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری شستا در آذرماه سال مبلغی بالغ‌بر ۲۸۹،۲۳۶ میلیارد ریال به ثبت رسیده که طی ۲ ماه گذشته روند نزولی را به همراه داشت، بیشترین تغییر بهای تمام‌شده در سرمایه‌گذاری را در بخش «اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی» مشاهده می‌کنیم که ۱۶,۷۱۳ میلیارد ریال افزایش یافت.

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در آذرماه سال جاری از محل معاملات واگذاری سهام ۲،۹۰۸ میلیارد ریال سود کسب کرد، شستا با سرمایه ثبت‌شده ۱۴۲ هزار میلیارد ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی کسب نکرده است.

شرکت در انتهای آذرماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۲۰۵،۶۷۹ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۵۵۲ درصدی به مبلغ ۱،۳۴۰،۳۳۰ میلیارد ریال رسید، در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس بیشترین بهای تمام‌شده را شرکت «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین» با ۹۵،۰۷۰ میلیارد ریال در اختیار داشت که ارزش بازار این شرکت به ۸۱۸،۷۱۶ میلیارد ریال رسید.

بیشترین ارزش بازار شستا نیز در اختیار شرکت «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین» بود و جایگاه بعدی را نیز شرکت «سرمایه‌گذاری صبا تأمین» با ۲۳۱،۲۹۳ میلیارد ریال در اختیار داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر