بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
بهترین سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون
اکثر افراد تصور می‌کنند که برای سرمایه‌گذاری باید حتما پول بسیار زیادی داشته باشند و سرمایه گذاری با پول کم نمی‌تواند سود چندانی داشته باشد.
کد خبر : ۲۵۳۱۱۸

بهترین سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون

به گزارش بورس نیوز، اکثر افراد تصور می‌کنند که برای سرمایه‌گذاری باید حتما پول بسیار زیادی داشته باشند و سرمایه گذاری با پول کم نمی‌تواند سود چندانی داشته باشد. اگر شما مسیر درست سرمایه‌گذاری را شناخته باشید، هر سرمایه‌گذاری با هر مقدار سرمایه اولیه‌ای می‌تواند سودده باشد. بهترین سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون چیست؟ شاید به نظر بی‌فایده برسد، اما با همین پول هم می‌توان سرمایه‌گذاری کرد و سود خوبی به دست آورد.

راه‌های زیادی برای سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون وجود دارد، اما پیش از ادامه خواندن مقاله، این نکته را در نظر بگیرید که هیچ سرمایه‌گذاری بدون ریسک نیست! حتی اگر پول خود را به‌صورت سپرده در بانک نیز بگذارید باز هم ریسک کاهش ارزش ریال و از دست رفتن ارزش پولتان وجود دارد. پس روشی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید که از نظر ذهنی، بتوانید ریسک آن را بپذیرید.

چگونه سرمایه خود را افزایش دهیم؟

سپردن پول به بانک‌ها یا موسسات مالی، راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی، سرمایه‌گذاری در بازار بورس یا بازار ارز‌های دیجیتال، همگی راه‌هایی هستند که با آن‌ها می‌توانید سرمایه خود را افزایش دهید.

بانک‌ها

سپردن پول به بانک‌ها در دسته سرمایه‌گذاری‌های منفعل (Passive) طبقه‌بندی می‌شود. سرمایه‌گذاری‌های منفعل، به سرمایه‌گذاری‌هایی که گفته می‌شود که شما سرمایه خود را وارد یک بازار کرده و بعد از آن دیگر لازم نیست کاری انجام دهید.

بانک‌ها یا موسسات مالی پول شما را دریافت کرده و در ازای آن به شما سود می‌دهند. اگر بانک یا موسسه مالی که انتخاب می‌کنید معتبر باشد، این روش، کم‌ریسک‌ترین نوع سرمایه‌گذاری است. البته همان‌طور که در قسمت قبل گفته شد، شما با این کار، ریسک کم‌ارزش شدن سرمایه طی افزایش تورم را برای سرمایه خود ایجاد کرده‌اید.

کسب‌وکار‌های خانگی

این روش سرمایه‌گذاری، یک سرمایه‌گذاری فعال (active) است و به زمان و انرژی شما نیاز دارد. شمع‌سازی، ساخت عروسک، آنلاین شاپ یا فروش غذا‌های خانگی از جمله کسب‌وکار‌هایی است که می‌توانید با ۱۰ میلیون تومان راه بیندازید. سرپا نگه‌داشتن این کسب‌وکار‌ها بستگی به توانایی شما در تبلیغات و کسب شناخت کافی از بازار هدفتان دارد.

این سرمایه‌گذاری نیز ریسک‌های خاص خودش را دارد. ممکن است مشتریان زیادی به دست نیاورید و موفق به فروش محصولات خود نشوید. این روش برای افرادی که به دنبال ایجاد یک منبع درآمد برای خود هستند روشی ایده‌آل محسوب می‌شود. اما برای افراد شاغلی که به دنبال یک سرمایه گذاری منفعل می‌گردند ایده خوبی نیست چرا که علاوه بر سرمایه، به وقت و انرژی زیادی نیاز دارد.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بهترین سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال، راه مناسبی برای سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون تومان است، اما شرایط خاص خود را می‌طلبد. اگر ۱۰ میلیون تومان، تمام سرمایه شما نیست و می‌توانید مدتی بدون اینکه سودی از آن به دست بیاورید زندگی کنید، سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال، یکی از پرسودترین و درعین‌حال پرریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است.

با خرید ارز‌های دیجیتال، شما در واقع در سود و زیان شرکت سازنده پلتفرم ارز دیجیتال سهیم خواهید شد. از این لحاظ، خرید ارز دیجیتال مانند خرید سهام شرکت‌ها است. هرچه پلتفرم ارزی که بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ کارآمدتر و تیم توسعه‌دهنده آن قوی‌تر باشد، احتمال بیشتری برای رشد و به سود رسیدن ارز شما وجود دارد. اما همه چیز به همین جا محدود نمی‌شود. مناسبات زیادی بر قیمت ارز‌های دیجیتال تاثیر می‌گذارند. تصمیمات سیاسی و قانون‌گذاری‌ها، جوی که توسط رسانه‌ها و افراد مشهور ایجاد می‌شود و خرید و فروش‌های بزرگ، قیمت ارز‌های دیجیتال را جابه‌جا می‌کنند؛ بنابراین، با بازاری پرنوسان و پرتنش روبه‌رو هستید.

اگر به‌تازگی وارد بازار ارز‌های دیجیتال شدید، در ابتدای کار با تحقیق در مورد این بازار، دید درستی نسبت به میزان سود و ضرر آن به دست بیاورید. روش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال، هم می‌توانید یک روش فعال و هم یک روش منفعل باشد، در ادامه این مسئله را بیشتر توضیح خواهم داد.

انواع روش‌های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری بلندمدت - روش منفعل

در این روش، بعد از انتخاب چند ارز، آن‌ها را خریداری کرده و سپس آن‌ها را فراموش کنید! در این روش، سرمایه‌گذار بعد از انتخاب ارز یا ارز‌های مناسب، آن‌ها را از یک صرافی معتبر ارز‌های دیجیتال خریداری کرده و به کیف پول خود منتقل می‌کند. سپس یک بازه زمانی بلند مدت برای نگهداری ارز‌ها در نظر می‌گیرد و تا پایان آن بازه، دست به فروش ارز‌ها نمی‌زند. به این نوع سرمایه‌گذاران، اصطلاحا هولدر (Holder) گفته می‌شود.

با گذر زمان و افزایش قیمت ارز‌های دیجیتال، سرمایه شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ علاوه بر این، اکثر کیف پول‌ها یا صرافی‌های بزرگ، قابلیت استیکینگ دارند. شما می‌توانید ارز‌های خود را در کیف پول یا صرافی قفل کرده و از این طریق نیز سود به دست بیاورید. میزان سود به دست آمده، بستگی به نوع کوین و مدت زمانی سرمایه گذاری دارد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که همه ارز‌ها را نمی‌توان استیک کرد و ممکن است برای یک ارز هیچ روش مناسبی برای سپرده‌گذاری و دریافت سود پیدا نکنید.

در روش سرمایه گذاری بلندمدت ارز‌های دیجیتال، پس از تحقیق و پیداکردن ارز، صرافی و کیف پول مناسب، سرمایه گذاری شما به پایان رسیده است و لازم نیست وقت و انرژی بیشتری برای آن صرف کنید. درصورتی‌که ارز مناسبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده باشید، این روش می‌تواند بسیار سودده باشد، اما از معایب آن هم نباید غافل شد.

ریسک بالا، اولین و بزرگ‌ترین معضل برای سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال است. ممکن است ارز خریداری شده به جای افزایش قیمت، کاهش یا رکود قیمت را تجربه کند، اما این، همه ماجرا نیست! کلاهبرداران زیادی در عرصه ارز‌های دیجیتال وجود دارند. مصون نگه‌داشتن سرمایه‌تان از دست کلاهبرداران و هکرها، نیاز به‌دقت و آگاهی بالای شما دارد. اولین قدم برای این کار، انتخاب یک صرافی امن برای خرید ارز دیجیتال است. صرافی ارز دیجیتال ارزپایا، با فراهم‌کردن پروتکل‌های امنیتی و اختصاص دادن کیف پول به هر کاربر، ریسک سرمایه‌گذاران در مرحله خرید ارز دیجیتال را کاهش داده است.

مرحله بعدی، نگه‌داری از ارز‌های دیجیتال در یک کیف پول امن است. اگرچه ارزپایا کیف پولی اختصاصی و امن را برای کاربران خود تدارک دیده است، اما توصیه می‌شود که ارز‌های دیجیتال را برای مدت‌زمان طولانی در هیچ‌کدام از صرافی‌ها نگه‌داری نکنید. کیف پول صرافی‌ها برای نگه‌داری از ارز‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت مناسب هستند، اما برای امنیت بیشتر، بهتر است ارز‌ها را در یک کیف پول نرم‌افزاری خارج از صرافی نگه‌داری کنید.

اگر میزان سرمایه شما زیاد است، توصیه می‌شود که حتی به کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز اعتماد نکنید و سراغ کیف پول‌های سخت‌افزاری بروید. این کیف پول‌ها بر خلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری، رایگان نیستند، اما از امنیت بسیار بالایی برخوردارند.

اگر می‌خواهید از روش‌های دیگری مانند وام‌دهی یا تامین نقدینگی در صرافی‌های غیرمتمرکز نیز سود به دست بیاورید، می‌توانید با تحقیق در مورد پلتفرم‌های مختلف ارز دیجیتال، روش‌های مناسب شرایط خود را پیدا کنید.

بهترین سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون

خرید NFT‌ها

توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) توکن‌هایی منحصربه‌فرد هستند که ارزش آن‌ها با یکدیگر برابر نیست. یک نقاشی می‌تواند به‌صورت یک توکن NFT دربیاید و با توجه به ظاهرش ارزش‌گذاری شود. بدیهی است که ارزش این نقاشی با یک نقاشی دیگر یکسان نیست. شما می‌توانید با خرید یک NFT به ارزش ۱۰ میلیون تومان، در دنیای جالب NFT‌ها نیز سرمایه‌گذاری کنید. معمولا از ارز اتریوم برای خرید NFT‌ها استفاده می‌شود، اما با توجه به قوانین پلتفرمی که انتخاب می‌کنید؛ ممکن است لازم شود که با کوین‌های دیگری هزینه NFT را بپردازید.

معامله‌گری (ترید) ارز‌های دیجیتال - روش فعال

این روش مناسب کسانی است که به خریدوفروش و تحلیل بازار‌های مالی علاقه دارند. روش ترید ارز‌های دیجیتال، خود به شاخه‌های مختلفی از جمله ترید بلندمدت، ترید هفتگی، ترید روزانه و ترید کوتاه‌مدت یا اسکلپینگ تقسیم می‌شود. این روش، علاوه بر یک سرمایه اولیه، به یادگیری مهارت ترید کردن نیز احتیاج دارد.

در سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال، یادگیری و کسب مهارت اهمیت زیادی دارد. در این روش سرمایه گذاری، سرمایه گذاران با خریدوفروش ارز‌های دیجیتال سود به دست می‌آورند. روش‌های زیادی برای پیش‌بینی قیمت ارز‌های دیجیتال به وجود آمده‌اند. برای تبدیل شدن به یک تریدر، باید تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال ارز‌های دیجیتال را یاد بگیرید تا بتوانید مسیر حرکت قیمت را پیش‌بینی کنید. علاوه بر این، یادگیری اصول مدیریت سرمایه نیز لازم است تا ریسک معاملاتتان را کاهش دهید.

خریدن ارز‌های دیجیتال در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا، در بازار پرنوسان ارز‌های دیجیتال می‌تواند بسیار سودده و وسوسه‌انگیز باشد، اما آیا این روش واقعا آن‌قدر که به نظر می‌رسد سودده است؟ ریسک بالا، یکی از فاکتور‌های مهمی است که باید در نظر گرفته شود. هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت مطابق با پیش‌بینی شما حرکت کند.

نکته مهم درمورد سرمایه‌گذاری در ترید ارز‌های دیجیتال، مدیریت سرمایه است. گذاشتن حد ضرر مناسب و رسیدن به یک استراتژی ترید سودده، از ضروریات آغاز کار به‌عنوان یک تریدر است. زمان و انرژی زیادی برای یادگیری اصول معامله‌گری در بازار ارز‌های دیجیتال لازم است و به همین دلیل، این روش، به‌عنوان یک روش سرمایه‌گذاری فعال شناخته می‌شود.

صرافی ارزپایا، با فراهم‌آوردن بستری برای خرید و فروش سریع و امن ارز‌های دیجیتال، به معامله‌گران کمک می‌کند که در کمترین زمان معاملات خود را انجام داده و بیشترین سود را به دست بیاورند. همچنین در بخش خرید و فروش حرفه‌ای این صرافی، انواع ابزار تحلیل تکنیکال برای کمک به تحلیل‌گران فراهم شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر