بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
جذابیت اوراق و سپرده بانکی برای سرمایه گذاران
در حال حاضر وضعیت بودجه و برجام مشخص نبوده، به همین دلیل مردم دچار شک و تردید در سرمایه گذاری شده اند.
کد خبر : ۲۵۳۲۱۸

بازار سرمایه+بورس نیوز

مهدی افشار اعلم، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت نقدینگی در بازار مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل عدم ورود نقدینگی به بورس، تردید در ریسک سرمایه گذاری است. در حال حاضر وضعیت بودجه و برجام مشخص نبوده، به همین دلیل مردم دچار شک و تردید در سرمایه گذاری شده اند.



افشار اعلم ادامه داد: بنابراین اوراق با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی برای سرمایه گذاران در این شرایط جذاب‌تر از ریسک کردن خواهد بود. هر چه وضعیت بودجه و برجام به سمتی برود که حداقل افق را روشن کند، طبیعتا محاسبات ریسک پذیری را آسان‌تر می‌کند.

وی اظهار کرد: در این صورت باید دید آیا سرمایه گذاران در آینده‌ای نه چندان دور، تمایل به خروج سرمایه خود از فضای بدون ریسک دارند یا خیر. چون در حال حاضر این افق روشن نیست، نمی‌توان پیش بینی صادقانه‌ای داشت؛ بنابراین هر صحبتی که در این مورد انجام گیرد، بر اساس حدسیات، گمان و یا تمایلات خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: در حقیقت، اقتصاد رفتار خود را بر اساس متغیر‌های محاسبه شده تعیین می‌کند نه بر اساس حدس و گمان کیفی. در اقتصاد همه چیز مبتنی بر کمیت بوده و در حال حاضر هیچ سرنخی به عنوان فاکتور کمی وجود ندارد. چرا که نتیجه تصویب بودجه و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص نشده و هر کدام از این موارد تأثیر زیادی در تصمیم گیری‌های سرمایه گذاران دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سید یاسر شریعت کارشناس بازار سرمایه؛

"نرخ خوراک" و یک تلنگر به پتروپالایشی‌ها

پیش بینی رکورد سودآوری و درآمد در سال ۱۴۰۰
مجمع عمومی فوق‌العاده آریا ۵۰ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته تصویب کرد؛

پیش بینی رکورد سودآوری و درآمد در سال ۱۴۰۰

ارسال نظر
نظرات بینندگان
وحدت
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
بورس نیست اسمشو درست تلفظ کنید : جیب پر کن حکومت