بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
تاثیر نوسان دلار نیمایی بر فولادی‌ها/ داخلی‌فروشی چگونه کوره‌ها را متعادل می‌کند!
به نظر می‌رسد بودجه به طور انقباضی در حال بسته شدن بوده و به احتمال زیاد موجب افزایش گرانی به خصوص در مصرف داخلی فولاد خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۳۲۷۹
نویسنده :
مینا علیزاده

فولاد+بورس نیوز

رضا یزدخواستی، کارشناس صنعت فولاد در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: کاهش نرخ دلار نیمایی و کامودیتی‌ها در بازار جهانی، از هر جهت بر فروش صادرات تأثیر گذاشته و منجر به کاهش درآمد ارزی می‌شود اما؛ با فروش داخلی و کاهش هزینه‌ها می‌توان آن را جبران کرد و در این صورت، می‌توان گفت درآمد‌ها متعادل شده و این کاهش تأثیر چندانی بر سودآوری نخواهد گذاشت.



یزدخواستی در خصوص تأثیر قطعی برق بر این صنعت افزود: کمبود برق در تمامی صنایع، منجر به کاهش تولید و سودآوری شرکت‌ها می‌شود. البته در این راستا باید مقدار زمان قطعی برق را در نظر گرفت، به طوری که هر چه زمان قطعی بیشتر باشد، مقدار سودآوری و تولید کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به تأثیر بودجه پیشنهادی در صنعت فولاد بیان کرد: به نظر می‌رسد بودجه به طور انقباضی در حال بسته شدن بوده و به احتمال زیاد موجب افزایش گرانی به خصوص در مصرف داخلی فولاد خواهد شد.

کارشناس صنعت فولاد در پایان گفت: با توجه به لایحه بودجه، می‌توان گفت در سال آینده شاهد رکود خواهیم بود که در این صورت توان مالی مصرف کنندگان محصولات فولادی کاهش می‌یابد. این تأثیرات بر صنایع ساختمان، لوازم خانگی، غذایی و... نمایان می‌شود، مگر اینکه تمهیداتی صورت بگیرد که محصولات فولادی به نحوی در پروژه‌ها تعریف و خریداری شوند. به نظر می‌رسد در این صورت میزان تقاضا برای شرکت‌های فولادی کاهش یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه های متنوع در تالار صنعتی و معدنی بورس کالا
در معاملات روز جاری اتفاق می افتد؛

عرضه های متنوع در تالار صنعتی و معدنی بورس کالا

از سوی مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالا؛

نحوه خرید بلوم و بیلت اعلام شد

بررسی ارزندگی پتروشیمی‌ها پس از برجام!
در گفت‌وگو با کارشناس بازارسرمایه مطرح شد:

بررسی ارزندگی پتروشیمی‌ها پس از برجام!

سیاه نمایی، گنجشک‌ها را فراری داد
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سیاه نمایی، گنجشک‌ها را فراری داد

ارسال نظر