بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
اندکی حمایت درانتظار برگشت موقت شاخص
اگر همچنان از بازار و شاخص در محدوده ۱/۲۷۰/۰۰۰ واحد که محدوده کف ۷ ماهه گذشته است حمایت نشود، باید بزودی در انتظار شاخص ۱/۲۱۶/۰۰۰ واحدی (کف کانال نزولی) باشیم.
کد خبر : ۲۵۳۳۲۲

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس در معاملات روز گذشته با ۳۰۵۰۶ هزار واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۷۵ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز ۲.۳۳ درصد کاهش یافت.

ارزش کل معاملات دیروز بازار سرمایه تقریبا ۴.۰۲ هزار میلیارد تومان بود و این در حالی است که ارزش معاملات خرد نیز ۲.۷۳۵ هزار میلیارد تومان شد.

به عبارت دیگر روز گذشته با هیجان فروش شاخص کل با افت بیش از ۳۰/۰۰۰ واحدی به محدوده ۱/۲۷۵/۰۰۰ واحد افت کرد که موجی از نگرانی را برای فعالان بازار رقم زد.

اگر همچنان از بازار حمایت نشود شاخص در محدوده ۱/۲۷۰/۰۰۰ واحد که محدوده کف حدود ۷ ماهه گذشته است باید بزودی در انتظار شاخص ۱/۲۱۶/۰۰۰ واحدی (کف کانال نزولی) باشیم.

با این حال اندیکاتور‌ها در سطوح حداقلی در حرکت هستند و با وجود اینکه افق خوبی پیش روی نداریم، اما هر لحظه میتوان با اندکی حمایت انتظار برگشت ولو موقت داشت.

نمادهای" فولاد"، "فارس" و "کگل" بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

افزایش قیمت دلار

قیمت دلار روز گذشته در بازار آزاد افزایش یافت و در نرخ ۲۷ هزار و ۷۷۰ تومان به معامله شد. سکه نیز در لحظات پایانی معاملات در قیمت ۱۲ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان قیمت گذاری شد.

کاهش قیمت طلا در مقابل تقویت دلار

اونس جهانی در معاملات دیروز با کاهش ۰.۳۱ درصدی به قیمت ۱۸۱۴ دلار در هر اونس نرخ گذاری شد و این در حالی است که افزایش بازده اوراق ۱۰ ساله مانع از افزایش قیمت فلز زرد شده است.

نفت برنت روند صعودی دارد

بهای نفت برنت با ادامه روند صعودی به بالاترین سطح ۷ سال گذشته رسیده به طوری که در قیمت ۸۷.۳۵ دلار در هر بشکه دست به دست شد.

از شرق تا غرب

شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده بعد از تعطیلات کاهش یافتند، به طوری که ۵۸۹ واحد افت کرد. S&P ۵۰۰ و نزدک نیز به ترتیب ۱.۷۸ درصد و ۲.۲۴ درصد کاهش یافت.

شاخص سهام Nikkei ۲۲۵ در معاملات روز گذشته ۰.۲۷ درصد کاهش داشت و در ۲۸۲۵۷ هزار واحد قرار گرفت. در مقابل شاخص سهام شانگ‌های افزایش به ۳۵۷۰ واحدی را به ثبت رساند.

بازار رمزارز‌ها همچنان کاهشی

در معاملاتی دیروز بازار ارز‌های دیجیتالی رمزارز‌ها بار دیگر قرمزپوش بودند به طوری که بیت کوین با کاهش ۱.۴۹ درصدی در محدوده ۴۱،۴۹۹ هزار دلار قیمت گذرای شد. اتریوم نیز با کاهش ۳.۱۶ درصدی همراه شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر