بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

دلیل بی‌میلی خرید "حقوقی‌ها" چیست

دلیل بی‌میلی خرید
اگر نرخ بهره به محدوده ۱۲ الی ۱۴ درصدی برسد، بازار سرمایه وضعیت بهتری را تجربه خواهد کرد؛ البته با توجه به اینکه بانک‌ها نیاز به نقدینگی دارند، این عمل غیر ممکن به نظر می‌رسد.
کد خبر : ۲۵۳۳۹۸

دلیل بی‌میلی خرید

علی مسعودی، مدیر مالی شرکت سرمایه‌گذاری مدار در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص تأثیر نرخ بهره بر روند بازارسرمایه بیان کرد: می‌توان گفت هر چه نرخ بهره بین بانکی کاهش یابد، افراد کمتری سرمایه خود را وارد بانک کرده و نقدینگی را به سمت بازار می‌برند. در واقع اگر نرخ بهره به محدوده ۱۲ الی ۱۴ درصدی برسد، بازار سرمایه وضعیت بهتری را تجربه خواهد کرد؛ البته با توجه به اینکه بانک‌ها نیاز به نقدینگی دارند، این عمل غیر ممکن به نظر می‌رسد.



مسعودی با اشاره به گزارش شرکت‌ها افزود: دلیل اینکه گزارش خوب شرکت‌ها تأثیری در روند بازار سرمایه نگذاشته، بی‌اعتمادی مردم به بازار است.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: در حال حاضر قیمت و ارزش سهام در بورس به‌گونه‌ای شده که حتی حقوقی‌های بازار نیز تمایلی به سرمایه‌گذاری در این حوزه نداشته و حتی بسیاری از سهم‌ها زیر ارزش واقعی خود معامله می‌شوند. در این راستا می‌توان گفت بورس بیشتر حالت سیاسی به خود گرفته، به‌طوری‌که به نظر می‌رسد از اخبار بنیادی مانند نتایج برجام و احیای آن تأثیر می‌پذیرد.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ میلیون نفر در ایران مالک سهم عدالت بوده و می‌توان گفت وضع معیشتی مردم به قدری ضعیف شده که رغبتی برای سرمایه گذاری در این حوزه ندارند. در این راستا بازار‌های موازی مانند مسکن، حفظ ثبات بیشتری نسبت به بازار سرمایه داشته اند.

مدیر مالی "مدار" در خصوص روند آتی بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد بازار در هفته آینده ختثی باشد. به طوری که تا پایان سال نمی‌توان به آن نگاه مثبتی داشت. از صنایع پیشرو نیز می‌توان به پتروشیمی‌ها اشاره کرد که اصلاحات زیادی داشتند؛ البته با توجه به گزارش‌هایی که از این صنعت منتشر شده، باید برخی عقب ماندگی‌ها را جبران کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

مجوز صعود شاخص در جیب "بورسی‌ها" نیست

نبود
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

نبود "نقدینگی" همانند صفر در فرمول بورس

دستاورد  ۴ ماهه دولت جدید در بورس؛
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

دستاورد ۴ ماهه دولت جدید در بورس؛ "هیچ"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
اتفاقا حداقل 2 هفته است که فقط حقوقی ها دارن میخرن. آدرس کور کورانه ندین