بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
۷۲ درصد از ارزش کل معاملات در نماد‌های معاملاتی سکه طلا به ثبت رسید.
کد خبر : ۲۵۳۴۸۶

گواهی سپرده کالایی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات هفته منتهی به ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ معامله گران در حالی با ثبت معامله ۶ میلیون و ۷۹۹ هزار گواهی سپرده کالایی ارزش بیش از ۱۹۱۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریالی را رقم زدند که ۷۲ درصد از ارزش کل معاملات در نماد‌های معاملاتی سکه طلا به ثبت رسید.



همچنین، طی معاملات هفته‌ای که گذشت تعداد یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۰۰ گواهی سپرده سکه طلا به ارزش تقریبی ۱۳۷۷ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال خرید و فروش شد که این رقم با کسب سهم ۷۲ درصدی، بیشترین ارزش معاملاتی را در میان سایر دارایی‌های پایه در پی داشت.

ارزش معامله یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۷۳۴ قرارداد آتی زعفران نگین نیز به رقم ۵۱۱ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال نزدیک شد و با این آمار معاملاتی زعفران نگین جایگاه دوم بازار را هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش معاملاتی به دست آورد.

داده کاوی آمار‌ها حاکی از آن است که معامله گران بیشترین حجم معاملات را در معاملات سیمان رقم زدند؛ به طوری که ۴ میلیون و ۲۰۲ هزار گواهی سپرده سیمان در بازار مورد دادوستد قرار گرفت تا سیمان با این عملکرد سهم ۶۲ درصدی را از حجم کل معاملات به دست آورده و مقام اول را به خود اختصاص دهد. گفتنی است ارزش این معاملات به رقمی بیش از ۲۲.۴ میلیارد ریال رسید.

۹۱۴۱ گواهی سپرده برنج نیز در حالی خرید و فروش شد که ارزش ۵.۳ میلیارد ریالی برای آن رقم خورد.

در نماد‌های معاملاتی گواهی سپرده زیره، نخود، پسته فندقی و کشمش سبز نیز در مجموع ۱۴۲۵ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال میان معامله گران دست به دست شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالا اعلام شد؛

۵ هزار تن تایر خودرو راهی بازار فرعی بورس کالا

با اطلاعیه مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالا؛

محصولات ۶ شرکت در بازار اصلی بورس کالا پذیرفته شد

ارسال نظر