بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

جیب «صندوق توسعه ملی» زوری ندارد

جیب «صندوق توسعه ملی» زوری ندارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: صندوق توسعه ملی نقدینگی بسیار محدودی داشته، به همین دلیل در حال حاضر وضعیت بازار سرمایه تعریف چندانی ندارد.
کد خبر : ۲۵۳۵۱۱

کمبود نقدینگی به صندوق‌ها رسید

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز، بیان کرد: صندوق توسعه ملی نقدینگی بسیار محدودی داشته و به همین دلیل در حال حاضر وضعیت بازارسرمایه تعریف چندانی ندارد. همچنین با توجه به شرایط بد اقتصادی بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ نیز ضرر کرده و دچار مشکل شده‌اند.

کوچکی نژاد در خصوص تأثیر بودجه پیشنهادی بر بازار اظهار کرد: باید توجه کرد که تمامی مصوباتی که به مجلس ارائه می‌شود، به تصویب و اجرا نمی‌رسد؛ بنابراین نباید انتظار داشت مجلس تمام بند‌های بودجه را به تأیید می‌رساند. با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و معیشت مردم، تولید بحث بسیار مهمی است که اشتغال و رشد اقتصادی را با خود به همراه دارد.


بیشتر بخوانید: زالوی خون‌آشام به‌سوی قسط نخست صندوق تثبیت


وی ادامه داد: در نسخه اولیه بودجه پیشنهادی ابهاماتی وجود داشت که با اضافه شدن ۱۰ بند حمایتی این ابهامات تا حد زیادی از بین رفت و با عملی شدن این بند‌ها شرایط بهتری رقم خواهد خورد. در نتیجه می‌تواند در بهبود زندگی مردم به خصوص در طبقه کم برخوردار جامعه موثر واقع شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع بازار سرمایه در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد، به همین دلیل دولت و تیم اقتصادی باید تدابیر جدیدی در این راستا بیندیشند.

کوچکی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین اعتماد مردم و سرمایه گذاران نسبت به بازار و حوزه بورس تا حدودی از بین رفته و با برگشت اعتماد مردم و سهامداران و به طبع آن برگشت نقدینگی و سرمایه به بورس، بازار سرمایه روند رشد و رو به جلویی را تجربه خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر