بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
زالوی خون‌آشام به‌سوی قسط نخست صندوق تثبیت
احتمالا در هفته آتی باید منتظر تلاش‌هایی برای بهبود بیشتر بورس تهران بود و تلاش‌هایی از نوع آنکه هنوز نتوانسته‌اند روند مبادلات را تغییر دهند و عملا شاخص کل در یک محدوده نوسانی به دام افتاده است.
کد خبر : ۲۵۳۳۸۰

زالوی خون‌آشام به‌سوی قسط نخست صندوق تثبیت

به گزارش بورس‌نیوز، بورس تهران در آخرین روز معاملاتی خود با روند روبه‌رشد شاخص‌کل همراه شد اما؛ با نگاهی دقیق‌تر به تابلوی معاملات، شاخص هم‌وزن را باید سبک‌تر و البته کاهشی دید.

لیدر‌های آخرین روز هفته، پالایشی‌ها بودند چراکه بشکه‌های نفت زیر نرخ معاملات آن‌ها روشن شد و با افزایش نرخ جهانی نفت، وضعیت گروه پالایشی‌ها نیز بهبود یافت و حتی به سطح کل معاملات نیز منجر شد.

تمام سرمایه‌گذاران و سهامدارانی که دست به نقد خارج از رینگ نشسته‌اند، هنوز در انتظار ثبات بورس و بهبود شرایط هستند و نشانه این حرف، ضعف بازار و سرمایه‌گذاری در آن به‌واسطه نبود نقدینگی است.

با توجه به خبر واریز قسط نخست صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، این انتظار وجود دارد که شاخص‌کل روند بهتری را بخاطر بهبود داد و ستد‌ها تجربه کند و از کاهش حجم معاملات جلوگیری شود. احیانا دست‌هایی برای جلوگیری از روند صعودی بورس شکل خواهد گرفت اما؛ چشم ناظر باید بیشتر به‌سوی فعالیت‌های مشکوک یا زالو‌هایی که در انتظار مکیدن این خون جدید هستند، تیزبین شود و رحمی به آن نکند.

احتمالا در هفته آتی باید منتظر تلاش‌هایی برای بهبود بیشتر بورس تهران بود و تلاش‌هایی از نوع آنکه هنوز نتوانسته‌اند روند مبادلات را تغییر دهند و عملا شاخص کل در یک محدوده نوسانی به دام افتاده است.

چشم دلار به سوی مسکو

دلار در مقایسه با معاملات روز گذشته ۲۰ تومان گران شد و به ۲۷ هزار و ۸۲۰ تومان رسید و باید دید که امروز واکنش دلار به سفر رئیس‌جمهوری به روسیه و دیدار با پوتین به چه شکل است اما؛ قیمت یورو نیز به ۳۱ هزار و ۵۸۵ هزارتومان برای خریداران رسید.

سکه و تکانه‌هایی از روی حیا

شاید باور نکنید که فاصله سکه بهار آزادی و سکه امامی به ۲۰۰ هزارتومان رسیده و این گپ چند روزی است که حفظ شده است؛ هر سکه بهار آزادی در بازار برای خریداران با نرخ ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان قیمت‌گذاری شده و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۲ میلیون و ۵۰ هزارتومان قیمت خورد.

هر گرم طلا در تابلوی طلافروشی‌ها نیز با افزایش نرخ همراه شد و به یک میلیون و ۲۰۹ هزارتومان رسید و تا روند کاهشی چند روزه را معکوس کند!

از شرق تا غرب

بازار‌های سراسر سرخ وال‌استریت این روز‌ها حال خوش آنچنانی ندارد و داوجونز با کاهش ۳۳۹ واحد همراه بوده و S&P نیز با کاهش ۴۴ واحدی و البته نزدک نیز با کاهش ۲,۶ واحدی دیروز را به پایان رساندن اما؛ نکته جالب آنجاست که شاخص Nikke ژاپن با رشد ۳۱۰ واحدی و شاخص شانگ‌های نیز نزدیک به ۱۵ واحد رشد را تجربه کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهزاد
France
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کم مغزملت روبکارواوناروفریب بدید، شمادوساله ازاین خبرامیذاریدکه اره فرداخوب میشه پس فردابهترمیشه، شماعامل بدبختی خیلیاهستیدوباهمچین خبرایی هرباریه عده روبیچاره مکنید، شرم برشما