بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازار سرمایه، حیاط خلوتی برای بازیگران حرفه‌ای

بازار سرمایه، حیاط خلوتی برای بازیگران حرفه‌ای
معتقدم تا زمانی که زمینه تشکیل صف های خرید و فروش در بازار سرمایه برچیده نشود، مشکلات این بازار به قوت خود باقی است!
کد خبر : ۲۵۳۵۵۴

بازار سرمایه، حیاط خلوتی برای بازیگران حرفه ای

آلبرت بغزیان اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: تنها کشوری که بازار سرمایه آن با چنین بحرانی مواجه شده و در همین شرایط بحرانی، عده‌ای از وضعیت بغرنج سهامداران سوء استفاده کرده و با الفاظی همچون قمارباز و اوباش خواندن سهامداران نمک بر زخم آنان می‌پاشند، کشور ماست!

بازار سرمایه، حیاط خلوتی برای بازیگران حرفه ای

وی ادامه داد: مشکلات بازار سرمایه ما این روز‌ها آنقدر حاد شده که شک دارم دست‌هایی پشت پرده نباشند تا به ضرر و زیان بیشتر سهامداران آن دامن بزنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: هرگز از خود پرسیده‌اید که چرا در ۱۸ ماه گذشته همواره سهامداران خرد و حقیقی از وضعیت موجود گلایه کرده‌اند و حقوقی‌های بزرگ و حرفه‌ای‌های بازار سرمایه ناراضی نیستند؟ با این شرایط بازار سرمایه توانایی ایفای نقش اصلی خود را (تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی) در اقتصاد کشور نخواهد داشت.

وی افزود: با وجود آن که ماه‌هاست کارشناسان و تحلیلگران بازارسرمایه صف‌های خرید و فروش را منشا اصلی مشکلات بورس معرفی کرده‌اند، هیچ تلاشی برای برچیدن صف‌های خرید و فروش نمی‌شود.

بغزیان گفت: صف‌های خرید و فروش هنر بازیگران حرفه‌ای است که بازار سرمایه را تبدیل به حیاط خلوت خود کرده و در این صف‌ها کاسبی می‌کنند.

این دکترای اقتصاد تصریح کرد: شاید برخی مشکلات بزرگ در اقتصاد کشور را نتوان به راحتی برطرف کرد، اما حداقل کاری که برای بهبود وضعیت بازار سرمایه میتوان انجام داد، برچیدن فرصت رانت و سوء استفاده در صف‌های خرید و فروش است و معتقدم تا زمانی که زمینه تشکیل صف‌های خرید و فروش در بازار سرمایه برچیده نشود، مشکلات این بازار به قوت خود باقی است!

بغزیان در پایان گفت: در این وضعیت تزریق نقدینگی به بازار سرمایه یا حذف دامنه نوسان معاملات هم تاثیر گذار نخواهد بود. چرا که عده‌ای بازیگر حرفه ای، بازار را سر انگشت می‌چرخانند و اراده‌ای جهت برخورد با این اشخاص وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
اولویت‌بندی اشتباه دولت، دست‌انداز
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تحلیلگر امید در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اولویت‌بندی اشتباه دولت، دست‌انداز "بورس"

گنده‌گویی
مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گنده‌گویی "بورسی" ممنوع!

راهبری سازمان بورس دچار روزمرگی
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهبری سازمان بورس دچار روزمرگی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
با عرض سلام و احترام جناب آقای دکتر بغزیان... قبلا مشکلات بازار سرمایه در رفتار هیجانی سهامداران کم تجربه و ... خلاصه میشد! با گذشت زمان عدم نقدینگی و اخیرا هم محدودیت نوسان قیمت سهمهای بازار!!! ولی در وضعیت کنونی شاهد اتفاقات دیگری در بازار سرمایه هستیم از جمله خریدهای سهم گروههای بنیادی و با ارزش بازار در پایینترین قیمت های 2 سال اخیر توسط حقوقی های بدون اصل و نسب!! همین حقوقی های جدید و تازه وارد با پولهای باد آورده جناح حاکم و بعضا قدیمی که در پیک قیمت 40 درصد از دارایی های سهامشونو به مردمی که به دعوت وزرا و مسئولین دولت قبلی به بورس آمده بودند؟! نه ناظری مشکوک میشد و نه روسای سازمان تدبیری در این خصوص میاندیشیدند. حالا هم دارن سهمهای بنیادی و سودده بازار را در کف قیمتی جمع میکنند تا در یک رالی جدید جیبشونو پر پول کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
ناشناس
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
همینا مافیای بورس هستن،همین بازیگران،ن،بغزغرگردانها،ک راحت صفها رو ب میل خودشون،تبدیل ب خرید،یا فروش میکنن،بالا میفروشن،پایین میخرن،یا پایین میخرن،میکشن بالاتر،خالی میکنن،نوسانگیران حرفه ای،ک هم گروههای نوسانگیر حقیقی هستن،و هم حقوقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
یه نگاه به اسم و رسم چهار تا رئیس اخیر بورس بندازید، تا ببینید آیا اصلا اراده ای برای حل مشکلات وجود داشته یا نه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
هیچ کجای دنیا بازار اینقدر بی ثبات نیست
مطعنا با شرایط صف حرید و یا صف فروش مافیا جیب سهامدار خرد را خالی می کند و متاسفانه ظاهرا بورس و ناظر آن هم خواب هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ویا ممکنه قاتل همان مقتوله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بلوچ
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
آقای خامنه‌ای تو گاو چرا ملت را دعوت کردی آخر بیشرف دروغگو رییسی غلط کردی که وعده دادی خدا لعنتشون کنه اعضای دولت و فرزانه را که از دزدها حمایت می‌کند لعنت خدا بر تو بی ناموس بیشرف خامنه‌ای
امیرخان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
این همه نظر دادید و .... خسته نشدید.
اینا بخوان ببرندبالا میبرن بخوان پایین هم ببرن میبرن .فقط شما خودتونو خسته میکنید و شرایطو بدتر. بهترین راه اینه که نه خرید نه فروش . خودش بموقع میره بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
مردم رو به حکومت بی اعتماد کردید . بورس سفره دولت شده و دولت خودش رو از مردم جدا کرده است .
دولتمردام شکم سیر چه خبر دارن از من گرسنه که صورتم را با سیلی سرخ نگه می دارم .
خدایا هر که مسبب این بازار خراب بورس هست و هر کی که دستش تو جیب این مردم هست ، هم خودش رو و هم عزیزترینش رو ذلیل و خوار بکن .