بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهبری سازمان بورس دچار روزمرگی

راهبری سازمان بورس دچار روزمرگی
این روزها بیشتر از هر زمان دیگری، سازمان در تلاش برای معرفی ارزندگی بورس است! کاری که دقیقا وظیفه همین فعالان و تحلیل گران ماهر بازار سرمایه است.
کد خبر : ۲۵۳۲۸۷

نقطه ضعف بزرگ سازمان بورس و اوراق بهادار

به گزارش بورس نیوز، یکی از مشکلات بازار سرمایه ما این است که جایگاه سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر و رگولاتور، نه برای فعالان بازار سرمایه شناخته شده و نه حتی خود مدیران این سازمان این جایگاه را به رسمیت می‌شناسند!

رگبار انتقادات فعالان بازار سرمایه از عملکرد سازمان بورس در منفی‌های بازار و نیز اظهار نظراتی که هر از چند گاهی روسای سازمان بورس و اوراق بهادار در سال‌های گذشته در خصوص منفی یا مثبت بودن روند بازار را مطرح کرده‌اند، گواه این ادعاست.

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: طبیعتا نقش سازمان بورس و اوراق بهادار، رگولاتوری بازار سرمایه است؛ اما به معنی این نیست که در شرح وظایف آن‌ها کنترل شرایط هیجانی در سمت تقاضا و عرضه نبوده است.

وی ادامه داد: ولی کنترل بازار‌های مالی حساسیت بسیار زیادی در تصمیمات و اظهار نظر‌ها می‌طلبد تا جایی که برخی از مشکلات از جمله ایجاد توقع در سهامداران شکل نگیرد و از طرفی بازار در شرایط پنیک یا عطش خرید به حال خود رها نشود. همچنین اعتبار مواضع سازمان در توصیه‌ها خدشه دار نشود.

میرزایی افزود: سازمان بیشتر از هر زمانی، درگیر مسائل روزانه شده و عملا امکان برنامه ریزی استراتژیک خود را از دست داده است. بخشی از این مشکلات بعلت کنار گذاشتن بدنه فعال و هوشمند بازار سرمایه در قالب‌های اتاق فکر (با هدف تصمیم سازی) توسعه دانش مالی، مدیریت افکار عمومی و... است. بدنه‌ای که میتوانست نقش مشاور و در عین حال، پل ارتباطی با جامعه سهامداران خرد را داشته باشد؛ به کنار رفته است و جلسات موردی که برگزار می‌شود نیز بیشتر جنبه رسانه‌ای دارد.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: بخشی از نگاه تقابل گونه‌ای که ایجاد شده و به آن اشاره کردید، به دلیل عدم تفاهم در برقراری ارتباط صادقانه و موثر و البته دو سویه بین سازمان و فعالان بازار سرمایه است. این روز‌ها بیشتر از هر زمان دیگری، سازمان در تلاش برای معرفی ارزندگی بورس است! کاری که دقیقا وظیفه همین فعالان و تحلیل گران ماهر بازار سرمایه است. ولی به دلیل موارد مرور شده و عدم اعتبار سنجی و ساماندهی اصولی، تا حدودی مسکوت مانده است. در جایی که نیاز به حمایت مادی و معنوی، ضروری بوده است.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: مطلب بعدی، عدم استفاده سازمان از یک سخنگوی ماهر و متخصص است. موضوعی که نیاز ضروری جمعیت ۶۰ میلیونی بورس با انواع چالش‌های روزانه بوده و امکان پاسخگویی متناسب توسط روسای سازمان برای آن، عملا وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خبر خوش رئیس کل بانک مرکزی به "بورس"

فرش قرمز بورس در انتظار خریدار
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرش قرمز بورس در انتظار خریدار

سیاه نمایی، گنجشک‌ها را فراری داد
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سیاه نمایی، گنجشک‌ها را فراری داد

فروش اوراق و نرخ بهره، گزارش‌ شرکت‌ها را بی‌ارزش کرد
در گفت‌وگو با کارشناس بازارسرمایه مطرح شد:

فروش اوراق و نرخ بهره، گزارش‌ شرکت‌ها را بی‌ارزش کرد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
۵۵۵۵
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
خدا لعنتتون کنه همتونو من به اقا اعتماد داشتم اومدم توی بورس خراب شده بد بخت شدم خدا بدبختتون کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶
بورس _ اولویت _ اول . بفرموده حاج آقا رییسی آبروی روحانیت
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
این فریبکاری وظلم ستم واین غارت سرمایه ملت توسط شما مدعیان اسلام ودین چنان آبرویی ازشما کذابان وظالمان ومدعیان دروغگو وخیانتکار ودزد ان سرگردنه برده که دیگر در بین ملت ایران بعنوان رذل ترین انسانها شناخته شده اید وتمامی ملت از شما متنفر ودشمن خونی شده اند . جایگاهی در این مملکت ندارید وسرنگون خواهید شد ظلم کمی نکرده اید . عده ای را بی خانمان وحتی شیر بهاُ دختران وماشینهای زیر پای مردم وطلای زن وبچه مردم وکل دارایی ملت ونان شب مردم را دزدید . ملت را بدبخت وبه نان شب محتاج کردید ملت را نابود کردید ملت هم شما را نابود خواهند کرد. همانظوریکه به ملت رحم نکردید ملت هم انتقام خواهند گرفت انتقامی سخت خواهند گرفت . شما هم دنیا وهم آخرت مردم را به تباهی کشاندید . مملکت را به گه کشیده اید