بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

بی‌میلی حقوقی‌ها به سرمایه‌گذاری در بورس

بی‌میلی حقوقی‌ها به سرمایه‌گذاری در بورس
از ابتدا مشخص بود بودجه پیشنهادی به نفع بورس نخواهد بود و در این راستا مصوبه ۱۰ بندی که رسانه‌ای شد، امیدی را برای فعالان بازار سرمایه ایجاد کرد.
کد خبر : ۲۵۳۶۰۴

۱۰ بند حمایتی، کورسوی امید سرمایه گذاران بود

نوید قدوسی مدیر سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، مطرح کرد: با توجه به شرایط، موج معاملات منفی در بازار بوجود آمده، به‌گونه‌ای که روند منفی آن را طولانی و فرسایشی کرده و باعث خستگی بسیاری از معامله گران در این حوزه شده است. علاوه بر آن در گزارش‌های ۹ ماهه، افت سودآوری شرکت‌ها به چشم می‌خورد که باعث می‌شده سودآوری آن‌ها با تصمیمات و مصوبات دولت در وضعیت تهدید قرار بگیرند؛ بنابراین در حقوقی‌ها میل به خرید افت پیدا کرده و روند تقاضا در این زمینه در حال کاهش است.

قدوسی در خصوص خبر‌های بودجه‌ای اظهار کرد: از ابتدا مشخص بود بودجه پیشنهادی به نفع بورس نخواهد بود و در این راستا مصوبه ۱۰بندی که رسانه‌ای شد، امیدی را برای فعالان بازارسرمایه ایجاد کرد. متاسفانه در این مورد نیز وعده‌های قابل اعتمادی داده نشد و حتی قرار شد برای گاز خوراک پتروشیمی‌ها، سقفی گذاشته شود که تکذیب شد.

وی در ادامه افزود: این عملکرد‌ها به بی اعتمادی ایجاد شده در بازار دامن زده و وضعیت را بدتر کرده است. در واقع برداشت اولیه از بودجه برای بازار منفی بود که با آمدن مصوبه ۱۰ بندی، بورس امیدوار شد؛ اما اتفاقاتی که پس از آن رخ داد، شرایط را بدتر کرد.

مدیر سرمایه گذاری صنعت بیمه اذعان کرد: به نظر می‌رسد اخباری که از کمیسیون تلفیق در چند روز اخیر بیرون آمد که مهم‌ترین آن بحث صادرات محصولات پتروشیمی بود، اثر منفی مضاعفی بر روند بازار سرمایه خواهد گذاشت. چشم انداز منفی که در بازار ترسیم شده، سرمایه‌گذاری در بورس را با ابهام و ریسک رو‌به‌رو کرده، به طوری که ریسک سرمایه‌گذاری افزایش یافته و در چنین وضعیتی نمی‌توان بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد.


بیشتر بخوانید: آسیب‌پذیری "بورس" بر نقاط حساس شاخص


قدوسی با اشاره به ریسک پذیری کم در بازار مسکن تصریح کرد: در این بین به نظر می‌رسد بازار مسکن که ریسک کمتر و بازدهی نسبتا مناسب نسبت به سایر بازار‌ها دارد، برای سرمایه‌گذاری جذاب به نظر برسد اما؛ در این حوزه مسائلی، چون تضعیف تقاضای مصرفی بوده که این مشکل به دلیل تناسب نداشتن قیمت مسکن با تقویت قدرت خرید مردم بوجود آمده است.

مدیر سرمایه گذاری "وبیمه" در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که تقاضا در بازار مسکن به مقدار قیمت‌ها نرسد، ممکن است این بازار به کمبود نقدینگی دچار شود. همچنین اگر کسری بودجه و فضای تحریمی ادامه یابد، روند صعودی در بازار سکه و ارز ادامه می یابد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نرخ بهره‌بانکی ۱۸درصدی، جذاب برای بورسی‌ها
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

نرخ بهره‌بانکی ۱۸درصدی، جذاب برای بورسی‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز بیان کرد:

آسیب‌پذیری "بورس" بر نقاط حساس شاخص

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

طلسم ۱,۴۰۰ میلیون واحدی شاخص‌کل

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
.تو کارشناسیت