بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۸
مستطيل شيشه اي تالار

روز تحقق پیش بینی ها

در این روز نماد فولاد با 17 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل سایپا با 7 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.
کد خبر : ۲۵۳۶۶


با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه مورخ 88.7.27 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 62واحد افزایش به رقم 9842 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 5 واحد افزایش عدد 17164 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 61واحد افزایش به رقم 11976واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 1017 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز نماد فولاد با 17 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل سایپا با 7 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

اتفاقی که در معاملات امروز به وجود آمد نشان دادکه هنوز سنت تعدیل سود سهام اصل چهل و چهاری قبل از معامله بلوکی وجود دارد چراکه توقف نماد شرکت حفاری شمال در روزهایی که نزدیک به فروش بلوک مدیریتی آن است اتفاقی می باشد که پیش تر ملی صنایع مس و فولاد خوزستان نیز آن را تجربه کرده اند.

بر اساس گزارش بورس نیوز در خبرهای هفته های گذشته مستطیل شیشه ای ، اهالی تالار این پیش آمد را پیش بینی کرده بودند حال باید دید که پس از بازگشایی نماد حفاری و افزایش قیمت بلوک مدیریتی این شرکت، حفاری هم همان راهی را خواهد رفت که ملی مس و فولاد خوزستان رفته اند؟

اهالی تالار معتقدند که حفاری شمال پس از بازگشایی قیمت هایی در حدود 370 تومان را به خود خواهد دید.

همچنین امروز یکی دیگر از پیش بینی های اهالی تالار به وقوع پیوست چراکه به اعتقاد اهالی تالار شاخص بورس می بایست از معاملات روز دوشنبه (امروز) روندی صعودی به خود گیرد که این امر با رشد 61 واحدی شاخص طی معاملات امروز به وقوع پیوست.

طی معاملات امروز بورس شاهد رشد قیمت و ایجاد صف خرید برای برخی از سهام شرکتهای بورسی بودیم که البته برخی از این افزایش قیمت ها تا حدی مشکوک و نگران کننده است چراکه سهام شرکت حمل و نقل پتروشیمی ایران با توجه به سهام شناور پایین در بورس و حجم مبنای اندک براحتی هر روز شاهد رشد سه درصدی می باشد بطوریکه در معاملات روزانه شاهد تقاضای خرید 10 یا 12 هزار سهمی برای این شرکت می باشیم که در پایان معاملات نیز تنها با معامله 6400 سهم به میزان حجم مبنا رشدی سه درصدی را تجربه می کند که این موضوع اندکی شک برانگیز می باشد به گفته اهالی تالار طی پرس و جوهایی که این افراد انجام داده اند سهامدار خردی در بین متقاضیان سهام "حپترو" دیده نمی شود.

از سویی دیگر در نماد شرکت فولاد مبارکه نیز امروز شاهد تشکیل صف خرید بودیم به اعتقاد اهالی تالار صف خرید این شرکت مقطعی بوده و در شرایط موجود برخی از سرمایه گذاران اقدام به نوسان گیری می کنند اما همچنان احتمال تعدیل سود در این شرکت وجود دارد.

سهام شرکت صدرا نیز امروز شاهد معامله بیش از 5 میلیون سهمی بود و بنظر می رسد که طی معاملات فردا این شرکت نیز شاهد صف خرید باشد اهالی تالار خبر از قراردادی روی میز مدیرعامل این شرکت می دهند که هنوز امضاء نشده ولی در صورت امضاء این قرارداد سبب توقف نماد صدرا خواهد شد.

شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز امروز شاهد فشار فروش سرمایه گذاران بود و در پایان نیز با 10 میلیون و 859 هزار سهم حجم معامله مواجه شد به اعتقاد اهالی تالار بنظر می رسد که غدیر برای مدت کوتاهی به استراحت خواهد پرداخت اما روند صعودی سهام این شرکت تا مرز 320 تومان همچنان ادامه دار است.

از سوی دیگر امروز بازار دوباره به سهام گروه سنگ آهنی روی خوش نشان داد و سهام شرکتهای چادر ، کگل و توسعه معادن و فلزات هم در درصدهای مثبت نوسان کردند و در پایان معاملات سهام "ومعادن" با بیش از یک میلیون تقاضای خرید مواجه شد به اعتقاد اهالی تالار افزایش احتمال توافق فولادی ها با سنگ آهنی بر سر افزایش قیمت سنگ آهن سبب واکنش مثبت بازار به سهام این گروه شده است.

اما در نماد پتروشیمی ها علی رغم انتشار برخی از اخبار مبنی بر واگذاری خوراک مورد نیاز این شرکتها پایین تر از قیمت fob خلیج فارس توسط دولت هنوز تغییر جهت قابل توجه و مثبتی را نظاره گر هستیم اما بنظر می رسد این اتفاق بزودی در نماد این شرکتها رخ دهد.

در پایان اهالی تالار معتقدند شاید توقف نماد حفاری و برخی توقف نمادهایی که طی روزهای آینده به جهت تعدیل سود اتفاق خواهد افتاد شوک مثبتی باشد برای بازگرداندن شاخص بورس به مسیر صعودی تقریبا متداوم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر