بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
در حال حاضر به نظر می‌رسد نرخ بهره اعلام شده واقعی نباشد، بنابراین نمی‌توان به این اعداد اعتماد کرد.
کد خبر : ۲۵۳۷۳۸

نرخ بهره+بورس نیوز

وحید کریمیان کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، مطرح کرد: زمانی که فضای منفی در بازار حاکم می‌شود، گزارش شرکت‌ها تا مدت کوتاهی تأثیر آنچنانی بر روند بازارسرمایه نخواهد گذاشت ؛ در واقع با شکل گرفتن فضای منفی، بازار نسبت به این اتفاقات واکنشی نشان نمی‌دهد اما؛ احتمالا در بلند مدت دوباره بورس توجه سرمایه‌گذاری را جلب خواهد کرد.

وی در خصوص نرخ بهره بین بانکی اظهار کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد نرخ بهره اعلام شده واقعی نباشد، بنابراین نمی‌توان به این اعداد اعتماد کرد؛ البته می‌توان گفت در صورتی که نرخ بهره بانکی و اوراق به محدوده ۱۷ درصد برسد، نقدینگی به بازار سرمایه باز می‌گردد.


بیشتر بخوانید: دلیل بی‌میلی خرید "حقوقی‌ها" چیست


کریمیان با اشاره به تأثیر نتیجه توافقات اذعان کرد: با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت در حال حاضر بیشترین نگرانی بازار از سمت مذاکرات بوده و به همین دلیل سرمایه‌گذاران در ورود نقدینگی به بازار احتیاط می‌کنند؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که اخبار منفی در این شرایط بیشتر و پررنگ‌تر جلوه دهند. در صورتی که خیال بازارسرمایه از مذاکرات و نتایج قطعی آن راحت شود، جهت رشد خود را پیدا خواهد کرد.

همچنین این فعال بازارسرمایه در خصوص بودجه تصریح کرد: تغییراتی که در بودجه اعمال شده، شک و تردید در بازارسرمایه را افزایش داد؛ به طور مثال یک بار برای نرخ گاز ۵ هزار تومان تعریف شد و بار دیگر سقف را برداشته و با فرمول مقدار آن را تعیین کردند.

این کارشناس بازارسرمایه در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت بازار سرمایه در هفته آینده به نتیجه مذاکرات بستگی دارد؛ به گونه‌ای که هر چه احتمال توافق بیشتر شود، بازار منفی‌تر شده و با دور شدن از بحث مذاکرات، بازار سرمایه مثبت‌تر خواهد شد.

کریمیان در پایان گفت: می‌توان به صنایعی که وابسته به دلار ۴۲۰۰ تومانی بوده، اعتماد و اطمینان بیشتری داشت، چرا که به نظر می‌رسد صنایعی نظیر روغن که احتمال حذف ارز دولتی در آن وجود دارد، ریسک کمتری برای سرمایه گذاری در بازار خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چهره
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

چهره "پوکر فیس" بورس مقابل شفافیت دولتی ...

رشد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد:

رشد "بورس" با پایداری نرخ بهره ۱۷درصد

دلیل بی‌میلی خرید
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

دلیل بی‌میلی خرید "حقوقی‌ها" چیست

ارسال نظر