بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
زمانی که خلاء نقدینگی ایجاد می‌شود، بورس ترسیده و خبر‌های منفی را زودتر جذب می‌کند.
کد خبر : ۲۵۳۷۴۹

جذب خبر‌های منفی توسط بورس ترسو

نیما پروانی مدیر صندوق کارگزاری نوین در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت نرخ بهره بین بانکی مطرح کرد: هر میزانی که نرخ بهره روند نزولی را به خود بگیرد، می‌توان به بازگشت نقدینگی و رشد بازار سرمایه امیدوار شد که البته تعیین مقدار آن به دست بانک‌مرکزی صورت می‌گیرد؛ در این راستا به نظر می‌رسد محدوده ۱۷ درصدی نرخ بهره می‌تواند کمک خوبی به بهبود روند بازار خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: با حلوا حلوا کردن، دهان بورسی‌ها شیرین نمی‌شود!


وی در خصوص وضعیت گزارش شرکت‌ها تصریح کرد: گزارش شرکت‌ها و نرخ بهره بین بانکی از پارامتر‌های تأثیرگذار در رشد بازار بوده که البته هیچ کدام به تنهایی اثر چندانی نخواهند داشت. در واقع ممکن است گزارش شرکت‌ها ارائه خوبی داشته و نرخ رشد در فروش شرکت‌ها منعکس شود اما؛ به‌دلیل افزایش نرخ بهره، P بر E بازار کاهش یافته که در این صورت نقدینگی از بازار خارج می‌شود.

پروانی اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین چالش بازار، کمبود نقدینگی بوده که به دلیل افزایش نرخ بهره تا حدود ۲۵ درصد بوجود آمده همچنین در بازار منفی همیشه اخبار بد پیشخور شده و خبر خوبی در کار نخواهد بود و در واقع زمانی که خلاء نقدینگی ایجاد می‌شود، بورس ترسیده و خبر‌های منفی را زودتر جذب می‌کند.

مدیر صندوق کارگزاری نوین در اشاره به بهترین بازار برای سرمایه گذاری اذعان کرد: می‌توان گفت در حال حاضر بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری، بازارسرمایه است؛ البته این کار باید با دانش و آگاهی مورد نیاز و مشاوره از افراد متخصص انجام گیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نبود
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

نبود "نقدینگی" همانند صفر در فرمول بورس

شعار پوچ؛ حل‌کردن مشکل بورس در ۳ روز
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

شعار پوچ؛ حل‌کردن مشکل بورس در ۳ روز

دستاورد  ۴ ماهه دولت جدید در بورس؛
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

دستاورد ۴ ماهه دولت جدید در بورس؛ "هیچ"

فروش اوراق و نرخ بهره، گزارش‌ شرکت‌ها را بی‌ارزش کرد
در گفت‌وگو با کارشناس بازارسرمایه مطرح شد:

فروش اوراق و نرخ بهره، گزارش‌ شرکت‌ها را بی‌ارزش کرد

ارسال نظر