بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"بورس" با ریسک بالا به ارزندگی رسید!

با توجه به سیاست‌های مسئولان برای بازار سرمایه، به نظر می‌رسد اصلا تصمیمی برای ساماندهی بازار صورت نگرفته و آن را را به حال خود رها کرده اند.
کد خبر : ۲۵۳۹۲۴

بازار سرمایه به حال خود رها شده

امید کهوندی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، بیان کرد: انتشار گزارش شرکت‌ها هر چند مثبت در بازارسرمایه تأثیری نمی‌گذارد چراکه قیمت‌گذاری در بورس، به شیوه دستوری اداره می‌شود ؛ تمامی اتفاقاتی که در شرکت‌ها رخ می‌دهد، اعم از تغییر و تحول در تولید و صورت‌های مالی، نمی‌تواند تأثیر خود را در بازار سرمایه نشان دهد.


بیشتر بخوانید: توسعه بازار سرمایه با ورود کسب و کار‌های پلتفرمی


وی با اشاره به وضعیت نرخ بهره بین بانکی اظهار کرد: برای کمک به بازار و برگشت اعتماد به آن نرخ بهره بین بانکی باید به زیر ۲۰ درصد برسد. البته زمانی که روند بازار صعودی بود، این مقدار تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد؛ بنابراین باید از افزایش نرخ بهره جلوگیری شود؛ در غیر‌این‌صورت وضعیت بازار منفی‌تر خواهد شد.

کارشناس بازار ادامه داد: با توجه به سیاست‌های مسئولان برای بازار سرمایه، به نظر می‌رسد اصلا تصمیمی برای ساماندهی بازار صورت نگرفته و آن را را به حال خود رها کرده‌اند؛ بنابراین در حال حاضر، زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بورس نیست تا زمانی که جهت کلی آن مشخص شود.

کهوند در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت‌ها در بورس بسیار ارزان بوده به طوری که P/E برخی سهم‌ها نسبت به P/E بیرون بازار کاملا خنده‌دار شده و می‌توان گفت بازارسرمایه در حالت ارزنده قرار گرفته است. همچنین قیمت‌های امروز در بورس با قیمت‌های سال ۹۸ معامله می‌شود که خود دلیلی بر ارزنده بودن بازار خواهد بود؛ اما سرمایه گذاری در این حوزه همچنان ریسک بالایی از لحاظ سیاسی و اقتصادی دارد چرا که حمایتی در راستای بهبود آن صورت نمی‌گیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روند آتی بازار سرمایه، در هاله‌ای از ابهام
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش بینی کردند؛

روند آتی بازار سرمایه، در هاله‌ای از ابهام

جلسه اقتصادی دیشب دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور؛

بالاخره پدرخوانده‌ها یک‌بار به‌نفع "بورس" کنار آمدند

ارسال نظر