بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
عرضه‌اولیه؛ بی‌جنبه بازی از دو روز شاخص سبز
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به اینکه عرضه‌اولیه‌ای پس از دو روز سبزی بازار در یکی از ارکان شارژ شد تا اینکه بازار دو یک دو سویه رنگ و لعاب، گیر کرده است.
کد خبر : ۲۵۴۰۶۰

عرضه‌اولیه؛ بی‌جنبه بازی از دو روز شاخص سبز

به گزارش بورس‌نیوز؛

این ارکان بورسی‌ها ته آدم بی‌جنبه شده‌اند یعنی چی تا دو روز شاخص‌ها رنگ می‌گیرند، می‌گویند شهیدش کنیم!

تو بازاری که خروج نقدینگی  داریم و فضای برای مکیدن نقدینگی بورسی‌ها فراهم نیست، اصرار بر عرضه اولیه برای چیست، خدا داند؛ دوستان نبش دیدار، قدی تامل و صبر پیشه کنید، شاید فردا بازار قرمز شد و نیازی به عرضه اولیه نبود.

قطب نمای شاخص، کجا را نشان می‌دهد 

از سخنگوی راه‌پله‌ها پرسیدیم که شاخص‌های بورسی امروز چطور بود، گفت نمی‌دانم بگوییم «رنگ رخساره نشان می‌دهد از سر درون» یا اینکه «صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته» پرسیدیم یعنی چی! یا اینور بوم یا اونور بوم که گفت اما؛ شاخص بورس ایران هی میگه بوم بوم!

۳۷۷ میلیارد تومان امروز خروج پول حقیقی داشتیم و ۹۰ میلیارد تومان پول هم برگشت به صندوق‌های درآمد ثابت، حالا شما بگو بازارسرمایه روی کدام بوم ...

سخنگو از این بدون بام ماندن "بازارسرمایه" نالیده و گفته همین اوضاعی که نامدیران غیربورسی برای بورسی‌ها رقم زدند شاخص را دود در چشم اقتصاد کرده چراکه آمار‌های ایرانیان در «گود رمزارزها»، به ۱۷ درصد رسیده یعنی ۳ هزار میلیارد دلار نقدینگی مورد نیاز در کشور به‌جای تزریق به فضای تولید سر از بازاری مجازی درآورده که ارزش واقعی آن درحد پول برره‌ای است!   چرا؟ چون مسئولان در دیگ بورس را آنقدر ناخواسته باز کردند که دیگر این در، بسته نمی‌شود.

به این مدیر چه می‌گویید!

یکی از مدیران بازارسرمایه در بدو ورود خود به یک شرکت، پیش‌فاکتوری را در جهت خرید وسیله‌ای «رایانه کیفی» برای حسابداری خود می‌فرستد تا حساب کنند! گویا از این نوع وسایل روی میز آقای رئیس وجود ندارد!

اما نکته جالب آنجاست که دستور در ۳ بهمن ماه صادر شده و در ۵ بهمن نیز پیش‌فاکتور ارسال شده اما؛ دقیقا ۵ روز بعد نامه‌ای اتاق آقای رئیس به‌صورت اعلامیه بیرون می‌آید که مشکلات نقدینگی داریم و مصرف بی‌رویه کار خیلی بدیه!

آقای رئیس، دو هفته کاری صبر می‌کردید شاید وسایل دیگری نیاز می‌شد و باید می‌خریدید ...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سرابی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
عرضه اولیه فجهان با 10 % تخفیف از کف ارائه شده :.
نقدینگی لازم :دلخواه
تعداد :نامحدود
بر تبل شادانه بکوب